بین المللی

در سفر پاپ به منطقه کردستان عراق چه گذشت؟+تصاویر

به گزارش گروه بین الملل فارس ، پاپ فرانسیس اول ، که در چهار سفر چهار روزه در تاریخ 5 مارس وارد عراق شد ، با نخست وزیر مصطفی القادیمی ، رئیس جمهور برام صالح ، اسقف ها و بزرگان کلیسای سوریه دیدار کرد. روز گذشته یک کاتولیک (سید الناجا) در بغداد عازم نجف اشرف شد و با آیت الله سید علی ال سیستانی ، مرجع عالیقدر شیعیان دیدار کرد.

امروز ، یکشنبه (7 مارس) ، وی وارد اربیل ، مرکز اقلیم کردستان شد. این اولین بار است که یک پاپ و رهبر کاتولیک های جهان به اربیل سفر می کند. رئیس جمهور نیچروان بارزانی ، نخست وزیر مسرور بارزانی ، معاون وی ، گوباد طالبانی و تعدادی از مقامات اقلیم کردستان در مراسم استقبال در فرودگاه بین المللی اربیل شرکت کردند.

نیچروان بارزانی با استقبال از پاپ گفت که به نمایندگی از اقلیم کردستان ، از ورود پاپ به اربیل استقبال کرده و آن را سفری بسیار تاریخی و مهم و مایه مباهات منطقه خواند.

وی تأكید كرد: “ما به شدت از همزیستی مسالمت آمیز حمایت می كنیم و همیشه خواستار صلح و مذاكره هستیم.”

به گزارش وب سایت شفق نیوز ، پاپ بلافاصله پس از ورود به اربیل با نیشروان و ماسور بارزانی دیدار کرد و پس از این دیدار رهبر اقلیم کردستان در یک پست توئیتری نوشت که این دیدار تعهد دائمی اقلیم کردستان برای آزادی مذهب و اخوت وی بر قهرمانی نیروهای پیشمرگه و قربانیان آنها در دفاع از صلح و آزادی همه عراقی ها تأکید کرد.

پاپ فرانسیس اول در سفر امروز خود به اربیل با مسعود بارزانی ، رئیس حزب دموکرات کردستان (KDP) و رئیس سابق اقلیم کردستان دیدار کرد.

پاپ گفت: “من کردستان را فراموش نکرده ام و به درخواست شما و نخست وزیر به اینجا آمده ام. شما نه تنها از من بلکه از مسیحیان نیز استقبال کرده اید.” “شما در جریان حمله داعش از مسیحیان عراقی دفاع کردید و آنها را به عنوان برادر پذیرفتید.”

بارزانی همچنین ابراز امیدواری کرد که سفر پاپ به عراق و اقلیم کردستان موجب تقویت برادری و همزیستی مسالمت آمیز بین گروه های مختلف قومی و مذهبی شود.

رهبر کاتولیک های جهان پس از دیدار با نمایندگان اقلیم کردستان عازم استان نینوا شد.

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا