بین المللی

مقتدی صدر تعیین‌کننده هویت نخست‌وزیر آتی عراق/ احتمال رقابت بین حامیان حشد شعبی و صدری‌ها

“علیرغم تکه تکه شدن صحنه انتخابات عراق ، ائتلاف های سیاسی به سرعت در حال ظهور هستند و به نظر می رسد که دو ائتلاف اصلی امور پارلمان آینده را به دست خواهند گرفت.” ریاست آن توسط حامیان قیام مردمی انجام خواهد شد و صحبت در مورد ائتلاف اول (صدریستی) دوره نخست وزیری فعلی زودرس است ، اما نزدیکان وی گفتند که صحبت درباره این پرونده خیلی زود است. ”

به گزارش مجله زنده خبری ، روزنامه الاحبار در یادداشتی پیرامون انتخابات پارلمانی عراق که بیش از سه ماه است برگزار شده است ؛ وی می نویسد: بیشتر احزاب سیاسی در عراق تمایلی به عضویت در ائتلاف های انتخاباتی ندارند. این امر به دلیل قانون جدید انتخابات است که بر اساس یک سیستم واحد حوزه های انتخابیه و حوزه های انتخابیه کوچک (329 کرسی توزیع شده در 83 حوزه انتخابیه) بنا شده است که به احزاب سیاسی اجازه می دهد قدرت ویژه خود را بدون اتحاد با احزاب دیگر اعلام کنند. وفاداری ملی و منطقه ای باید در بسیج اولویت داشته باشد.

اگر گرایش ها و وابستگی های قبیله ای ، منطقه ای و ملی به موفقیت احزابی که نگرانی های آنها را برآورده می کنند کمک کند ، به نظر می رسد ارادت دینی برای ایجاد احزاب دیگری که شرایط وطنی ترند کافی است.

این امر به وضوح در مورد جنبش صدر و برخی احزاب کوچکتر مانند نهضت خرد ملی به رهبری عمار الحکیم از یک سو و احزاب تشکیل دهنده و پشتیبانی کننده بسیج مردمی از سوی دیگر صادق است. با نگاهی به نقشه شکل گرفته تاکنون ، دو چتر مهم سیاسی وجود دارد که تحت آن بیشتر احزاب عراقی متحد می شوند ، گروه اول جناح سایرون به رهبری مقتدا صدر و دیگری ائتلافی به رهبری حشد. هدایت شده

یکی از برجسته ترین گزینه ها برای پیوستن به اولین ائتلافی که مقتدی صدر اکنون با آن به دنبال توافق در مورد شرایط ائتلاف است ، ائتلاف ملی خرد به رهبری حیدر العبادی و عدنان الزرفی ، عضو پارلمان و حزب است. پیشرفت سنی به رهبری محمد. الحلبوسی و حزب دمکرات کردستان به رهبری کردها به رهبری مسعود بارزانی اشاره کردند.

اگر صدر موفق به ایجاد اتحاد با کردها شود ، یک تغییر اساسی در روابط بین احزاب عراقی ایجاد می شود. جلساتی بین دو کشور در اربیل برگزار شده و گفتگوها در جریان است که بر اساس آن مقتدا صدر حرف اول را در تعیین نخست وزیر آینده عراق خواهد زد و در ازای آن بارزانی فرصت کاندیداتوری برای ریاست جمهوری را خواهد داشت. اتحادیه کردستان. عراق را بگیرید.

ریاض الماسودی ، عضو فراکسیون سایرون در پارلمان عراق به الاحبار گفت: “تشکیل دولت و انتخاب نخست وزیر به آرا that فراکسیون صدر و سایر شرکا و فراکسیون صدر بستگی خواهد داشت. نقش مهمی در تعیین نخست وزیر ایفا می کند. “

وی گفت: “ما به همین نام تعلق نداریم ، اما این به ماهیت ائتلاف های آینده و ماهیت پروژه آینده در اداره کشور و اینکه چه کسی قادر به انجام آن است بستگی دارد.” عالی باش ما تنها کسانی هستیم که نمی توانیم کشور را در مرحله بعدی اداره کنیم. برای کسی خط قرمز نمی کشیم.

گزارش ها حاکی از آن است که در صورت پیروزی ائتلاف صدر در انتخابات ، الکاظمی شانس خوبی برای نخست وزیری دارد. خصوصاً اینکه خود وی ، از شرکت در انتخابات امتناع ورزید ، زمینه این مسئله را فراهم آورد.

ایسر الجدری ، یکی از اعضای فراکسیون حکمت ملی ، نیز به الاخبار گفت: “موضوع بازداشت الکاظمی وارد شده است ، اما ما اعتقاد داریم که صحبت درباره آن خیلی زود است. زیرا ائتلاف ها و کرسی هایی که در انتخابات پیروز می شوند این مسئله را تعیین می کنند.

چتر و ائتلاف دوم شامل ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری ، شاخه سیاسی قیام مردمی ، عصائب اهل الحق ، سازمان بدر ، فراکسیون نشان ، جناح العقد الوطانی به رهبری فالح الفیاض و ائتلاف برای حاکمیت قانون ، به رهبری نوری مالکی.

اتحادیه میهنی کردستان عراق ، که به دنبال از دست دادن ریاست جمهوری نیست ، نیز به این ائتلاف پیوسته است و نقش تجمع مردمی برجسته ترین عنوان برای انتخابات آینده خواهد بود و هیچ یک از قدرت های بزرگ جرات بازی در یک بازی مهم را ندارند نقش در شکست داعش. داشته باشید ، علناً انکار کنید.

الماسودی در این باره گفت: “بسیج مردمی دارای یک نهاد بزرگ و همچنین بودجه یکپارچه است.” ما همچنین بخشی از سازمان رالی هستیم و تیپ های 313 ، 314 و 315 را داریم که ارکان اصلی امنیت در مناطق سامرا و صلاح الدین هستند ، اما مورد تجمع مردمی نباید توسط احزاب سیاسی مورد سو استفاده قرار گیرد. زیرا بسیج ، بسیج عراق است نه بسیج حزب.

وی ادامه داد: ما می گوییم برخی از احزاب بیهوده تلاش می کنند تا راهپیمایی مردمی را به نفع خود رهبری کنند ، اما این قابل قبول نیست و مطمئناً در انتخابات ، سیاسی ، امنیتی و رسانه ای مورد سو ab استفاده قرار نخواهد گرفت. “بسیج مردمی نباید باشد. مورد سو abاستفاده سیاستمداران قرار گرفت زیرا این یک نهاد امنیتی است که فداکاری کرده و باید مستقل و تحت رهبری فرمانده کل نیروهای مسلح باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا