اقتصادی

کاهش شدید پروازها در موج چهارم کرونا/درخواست از وزیر برای حمایت

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از افت شدید پروازهای مسافری در موج چهار برابر خبر داد و گفت: در شرایطی که شرکت های هواپیمایی به دلیل کاهش درآمدها و افزایش هزینه ها متحمل خسارات زیادی می شوند ، انتظار می رود دولت حمایت ویژه ای از خطوط هوایی انجام دهد. ”

مگسود اسدی سامانی در مصاحبه با مجله زنده خبری گفت: شرکت های هواپیمایی در زمان شیوع ویروس کرونا و در 14 ماه گذشته هنوز در حالت اضطراری هستند و نیاز به حمایت بیشتر و ویژه دولت دارند. دلیل این امر این است که این روزها نه تنها پروازهای مسافری ، خارجی و داخلی در موج چهارم تاج به شدت افت کرده بلکه هزینه های شرکت های هواپیمایی نیز افزایش یافته و آنها را در وضعیت بدی قرار داده است.

وی افزود: پرواز به عراق و ترکیه همیشه یکی از پروازهای خارجی بوده است که یکی از آنها ممنوع است و دیگری بشدت محدود شده و اکنون به دلیل محدودیت 60 درصدی ظرفیت مسافر ، درآمد شرکت های هواپیمایی به شدت کاهش می یابد و این مشکلات زیادی ایجاد کرده است. ما به حمایت ویژه دولت نیاز داریم.

دبیر اتحادیه شرکت های هواپیمایی ادامه داد: همه کشورهای دنیا از شرکت های آسیب دیده و شرکت های هواپیمایی آنها حمایت ویژه ای می کنند البته سال گذشته دولت 12 درصد تسهیلات را به ما ارائه داد و تحت این شرایط پشتیبانی خوبی داشت اما شرکت های هواپیمایی بدهی های انباشته. “ما با توجه به شرایط فعلی تاجگذاری به این نیاز داریم که دولت در سال جاری امکانات صنعت تاج گذاری را برای صنعت هواپیمایی فراهم کند.

اسدی سامانی گفت: ما تمام مشكلات این صنعت به ویژه شركت های هواپیمایی را در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی نوشتیم و صورتهای مالی خود را نیز ارسال كردیم تا خود وزیر نیز از این ضرر مطلع شود و امیدواریم كه دولت به حمایت از خطوط هوایی در سال جاری ادامه خواهد داد. “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا