سلامت و تندرستی

افزایش شیوع بیماری های قارچی در هند

به گزارش شفاف ، این مورد در بیمارستانی واقع در منطقه غازی آباد آن کشور و در منطقه دهلی مشاهده شد.

دکتر BPTiagi ، متخصص گوش و حلق و بینی می گوید ، یک مرد 45 ساله با قارچ سیاه ، سفید و زرد تشخیص داده شد.

وی به IANAI گفت: “خزندگان معمولاً به قارچ زرد آلوده می شوند و برای اولین بار می بینم كه افراد به این قارچ آلوده شده اند.”

وی گفت: “این قارچ با آمفوتریسین B قابل درمان است ، اما بهبود آن بیش از سیاه و سفید است.”

به گفته دکتر تیاگی ، بی حالی و کاهش اشتها از علائم قارچ زرد است.

پسر این بیمار همچنین در مصاحبه با IANAI گفت که پدرش تحت درمان کوید 19 بود و در حال بهبودی بود.

وی گفت که در دو روز گذشته ، چشمان پدرش شروع به ورم کرد و ناگهان بسته شد و وی نیز دچار خون دماغ شد.

در همین حال هند با افزایش قارچ بیماران Covid-19 در حال مبارزه با قارچ سیاه و کمبود آمفوتریسین B است. وزارت بهداشت هند روز دوشنبه (24 مه) اعلام کرد که تاکنون 5424 مورد قارچ سیاه در کشور ثبت شده است (6).

طبق گفته وزیر بهداشت هند ، هارد وردهان ، از این 5424 مورد ، 4566 مورد سابقه کوید -19 دارند. مقامات بهداشتی همچنین می گویند که آنها در تلاش هستند تا کمبود داروهای ضد قارچ را برطرف کنند.

این یک بیماری قارچی است که توسط گروهی از قارچ های هوا به نام Mucormasts ایجاد می شود. به محض اینکه قارچ از طریق تنفس وارد بدن می شود ، سینوس ها ، ریه ها و حفره های قفسه سینه بیمار را آلوده می کند.

براساس وزارت بهداشت هند ، افراد دیابتی یا سیستم ایمنی ضعیف ، از جمله کسانی که به دلیل Covid-19 تحت درمان با استروئید قرار گرفته اند ، در معرض خطر بیشتری هستند.

به گزارش ایندیپندنت ، مواردی از قارچ سفید نیز در ایالت های بیهار و مادیا پرادش هند گزارش شده است. به گفته پزشکان ، این بیماری قارچی نیز به دلیل کاهش ایمنی یا تماس با اشیا infected آلوده به قارچ رخ می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا