اقتصادی

معامله ۵۰ هزار تن کنسانتره چادرملو در بورس کالا

در اولین روز تحویل کنسانتره سنگ آهن چادرملو در بورس کالای ایران و با استقبال خریداران ، امروز (یکشنبه) 50،000 تن کنسانتره سنگ آهن این شرکت برای یک روز مهم برای بخش معدن در کشور معامله شد به وجود این مسیر معدنی مهم. شفاف باشید

به گزارش مجله زنده خبری ، بورس کالای ایران امروز (یکشنبه ، 4 مه) برای اولین بار میزبان تأمین 50 هزار تن کنسانتره آهن از معدن چادرملو به قیمت هر کیلوگرم 24 هزار و 30 ریال بود که تقاضای 75 هزار تن ، این محصول سرانجام با قیمت 24 هزار و 101 ریال با رقابت 0.4 درصد به فروش رسید.

طبق اعلام این شرکت معدنی ، با توجه به قیمت 2.41 میلیون تن در هر تن کنسانتره چادرملو در بورس کالا و از طرف دیگر با توجه به قیمت پایه شمش فولاد ، اولین معامله کنسانتره چادرملو معادل 20.2 است. درصد شمش خوزستان شد.

تا پایان سال 150،000 تن سنگ آهن و 200،000 تن کنسانتره تحویل می شود

حسین اطمینان ، مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، پس از پذیرش عرضه سنگ آهن و کنسانتره سنگ آهن چادرملو به بازار اصلی بورس کالای ایران گفت که با تصویب سازمان پذیرش و بازاریابی کالای ایران در این بازار ، 50 هزار تن کنسانتره و 50 هزار تن سنگ آهن عرضه می شود ، وی اعلام کرد: چادرملو تا پایان امسال حداقل 150 هزار تن سنگ آهن و 200 هزار تن کنسانتره آهن در بورس کالا عرضه می کند.

وی با تأکید بر اهمیت این ماده معدنی برای اقتصاد کشور ، گفت: سنگ آهن به عنوان ماده اولیه شرکت های فولادی همیشه به عنوان ماده استراتژیک شناخته شده است. در سالهای اخیر ، به دلیل کاهش ذخایر فعال معادن سنگ آهن ، به ویژه معادن بزرگ ، شرکت ها برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز خود به خرید سنگ آهن از معادن و بازارهای دیگر توجه کرده اند.

فقدان قیمت مرجع بازار را آشفته می کند و سودجویان را سود می برد

مدیر بازرگانی شرکت معدنی چادرملو فقدان دستگاه استاندارد قیمت گذاری و وجود واسطه های مختلف بین معادن و کاربر نهایی را دلیل آشفتگی بازار می داند و تصریح می کند: تغییر کاربری به واسطه ها ؛ بنابراین ، با وجود سیستم بورس کالای ایران به عنوان یک بستر شفاف و استاندارد و شرایط بازی برای خریداران و همچنین شفافیت عرضه برای تولیدکنندگان ، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قطعاً به سمت شفافیت و شرایط استاندارد حرکت می کنند. این دلیل پذیرش قابل توجه در بورس کالا برای تحویل این محصول معدنی در روز اول تحویل بود.

تفاهم نامه همکاری با وزارت صمت به ارزش 2 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری چادرملو در 11 پروژه صنعتی ، معدنی و پتروشیمی

همچنین ، طبق بیانیه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، روز گذشته ناصر تقی زاده – مدیرعامل چادرملو – ضمن اعلام اینکه این مجتمع در حال حاضر قادر به سرمایه گذاری در 11 پروژه بزرگ صنعتی ، معدنی و پتروشیمی و اثبات این ادعا است ، دو تفاهم نامه تفاهم نامه وی با اشاره به نقش صنایع بزرگ و معادن در تحریک اقتصاد کشور و توسعه مناطق محروم و محروم ، توافق نامه ای چند میلیارد دلاری با وزارت صنعت ، معدن و تجارت امضا کرد.

وی با بیان اینکه شرکت معدنی چادرملو بدون مراجعه به بانک ها در بخشهای مختلف صنعتی و معدنی و حتی غیر فلزی و پتروشیمی قادر به سرمایه گذاری قابل توجه است ، افزود: پروژه های پیشنهادی برای این میزان سرمایه گذاری شامل ساخت چهار میلیون تن کنسانتره است. . آهن ، ساخت کارخانه دانه بندی با ظرفیت پنج میلیون تن ، ساخت بلوک supermegamodule با 2.2 میلیون تن ، ساخت یک واحد برای تولید آلیاژهای فرو با ظرفیت 50000 تن ، ساخت بلوک برای تولید فولاد صفحات و ورق های آلیاژی با ظرفیت هر یک دو میلیون تن.

تقی زاده ادامه داد: همچنین احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دوم با ظرفیت 500 مگاوات با مشارکت سرمایه گذاری امید ، ساخت دو نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 10 مگاوات ، ساخت 800 هزار تن مگادول در ابرکوه ، اتمام پروژه نیمه تمام تولید شمش فولاد با ظرفیت 600 هزار تن در ابرکوه و راه اندازی منطقه. “صنعت در استان یزد یکی دیگر از پروژه های سرمایه گذاری است. اجرای این برنامه ها در صورت حذف تشریفات اداری و بوروکراسی های مانع تسریع و تحقق چنین سرمایه گذاری هایی است.

رئیس اجرایی چادرملو با اشاره به نگرانی در مورد ناکارآمدی برخی دستگاه ها و ایجاد موانعی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور ، اظهار داشت: هنگامی که شرکت ها آمادگی خود را برای سرمایه گذاری صنعتی و تولیدی اعلام می کنند ، برخی از م institutionsسسات از درک اهمیت سرعت روند سرمایه گذاری جلوگیری می کنند و فعالیتها بنابراین ، اگر کمیته یا ستادی در استانهایی تشکیل شود که همه ادارات زیر مجموعه آن باشند و نظرات کرسی مذکور نیز مشاهده شود ، سرمایه گذاریها در کشور ما و همچنین سایر کشورها در اسرع وقت انجام می شود. . بهترین راه برای رفع موانع تولید و سرمایه گذاری ایجاد ستادی متشکل از افراد نخبه ، دلسوز و در حال توسعه در هر استان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا