اجتماعی

آزمون‌های حرکتی به برنامه سنجش سلامت نوآموزان اضافه شد

معاون تربیت بدنی و بهداشت وزارت آموزش و پرورش از اضافه شدن تست حرکات به برنامه سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان جدید با ورود به دبستان خبر داد و گفت: پیش بینی ما اندازه گیری 500 نفر در هر از این سال ”

به گزارش مجله زنده خبری ، مهرداد حمیدی در مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان تازه وارد هنگام ورود به دبستان ، با اشاره به افزودن تست های حرکتی به برنامه سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی در طول سال تحصیلی جاری ، گفت: انجام شده و ادامه دارد.

وی افزود: طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان تازه وارد به دبستان در سراسر منطقه بی نظیر است و داده های بسیار دقیقی را ارائه می دهد.

معاون تربیت بدنی و بهداشت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری های بین بخشی و بین سازمانی خوبی در این طرح شکل گرفته است ، گفت: ارزیابی سلامت زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و نمونه خوبی از همکاری بین بخشی است.

حمیدی با اشاره به اهمیت افزودن تست های حرکتی به برنامه ارزیابی سلامت ، گفت: به دو دلیل می خواستیم این اتفاق بیفتد. ابتدا وزن بدن دانش آموز اندازه گیری می شود و اطلاعات خوبی می دهد. ما سازمان ملی آموزش کودکان را ایجاد کردیم و باید بدانیم توانایی های حرکتی کودکان چیست و در سه یا شش سالگی چه کمبودهایی دارند و چه آموزش هایی باید آموزش داده شود.

وی ادامه داد ، “همچنین به ما کمک می کند تا بدانیم در مدرسه ابتدایی به دنبال چه چیزی بگردیم و چه چیزی را باید در برنامه درسی بگنجانیم.” سواد از طریق تلقین ، اقناع و تکرار حاصل می شود و پس از ترک تحصیل می تواند جبران شود ، اما سواد حرکتی فقط با حرکت و تمرین حاصل می شود و اگر انجام نشود ، ماهیت جبرانی آن کاهش می یابد. علائم این آزمایشات به ما نشان می دهد که چگونه می توان نواقص دوران طلایی اولیه را جبران کرد و در سازمان ملی آموزش کودکان بیشتر بر روی چه مواردی تمرکز کرد.

معاون تربیت بدنی و بهداشت وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد که اگر این اتفاق نیفتد ، فرد در فعالیت های روزمره خود با مشکل روبرو می شود و خودپنداره وی نقض می شود.

به گفته حمیدی ، پیش بینی می شود امسال 500 نفر در هر استان اندازه گیری شود ، در حالی که امسال بررسی اولیه است و در صورت لزوم در سالهای آینده گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا