بین المللی

ائتلاف النصر: ترکیه ۲۰۰ کیلومتر به عمق اراضی عراق نفوذ کرده است

یکی از رهبران ائتلاف النصر عراق امروز (دوشنبه) دلایل طرح های بیش از حد ترکیه و نفوذ به عمق خاک عراق را اعلام کرد.

به گزارش مجله زنده خبری به نقل از بغداد الیوم، آکل الرینی از رهبران ائتلاف النصر عراق گفت: بمباران خاک عراق توسط ترکیه تمام نشده و متأسفانه همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد که دولت اقلیم کردستان قادر به ایستادگی در برابر حزب کارگران کردستان نیست و دولت فدرال قادر به ایستادگی در برابر ترکیه نیست، به ویژه پس از توافق اولیه که به نیروهای ترکیه اجازه داده شد تا از فاصله ای به خاک عراق نفوذ کنند و کارگران را تحت آزار و اذیت قرار دهند. مهمانی – جشن. داوا کردستان; اما ترکیه خیلی فراتر رفته است.

وی افزود: مسافت برنامه ریزی شده پنج کیلومتر است، اما اکنون نه تنها ترکیه به عمق 200 کیلومتری عراق وارد شده است، بلکه پایگاه های نظامی در سنجار و بعشیکه نیز وجود دارد.

الرودینی گفت: با وجود بمباران های مکرر؛ اما این حملات در محافل سیاسی و حتی رسانه ای پوشش داده نمی شود و حمله به عراق برای ترکیه مجاز است. آنچه در حال وقوع است نقض حاکمیت ملی عراق است و باید در قبال آنچه در حال وقوع است موضع ملی همه جانبه اتخاذ شود.

این مقام عراقی گفت: این بمب بر زندگی غیرنظامیان به ویژه در روستاها و حومه شهرها تأثیر منفی داشته است و گهگاه شاهد خسارات مادی و تلفات در نتیجه این حملات هستیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا