اجتماعی

وقفه‌ای در روند واکسیناسیون صورت نگرفته‌است

مجله زنده خبری / همدان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ، ابن سینا گفت: در روند واکسیناسیون هیچ گونه وقفه ای ایجاد نشده است و اگر فاصله زمانی بین دو دوز واکسن افزایش یابد مشکلی ایجاد نمی کند.

دکتر محمد طاهری در گفت وگو با مجله زنده خبری ، اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای 70 سال در استان انجام می شود و هیچ گونه خللی در روند واکسیناسیون ایجاد نشده است.

طاهری گفت: تزریق دوز دوم واکسن برای گروه های سنی بزرگسالان در حال حاضر در سراسر کشور انجام نمی شود و ما منتظریم که وزارت بهداشت دوز دوم را به ما بدهد.

وی با اشاره به افزایش فاصله بین دوز اول و دوز دوم واکسن گفت: اگر این فاصله افزایش یابد ، این مشکلی نخواهد بود.

طاهری در مورد واکسیناسیون دانش آموزان و زائران گفت: تاکنون از واکسیناسیون این گروه ها مطلع نشده ایم.

درمورد افرادی که در آزمایش بالینی واکسن انستیتو پاستورال شرکت کرده اند و اکنون با توجه به گروه سنی و حرفه آنها می خواهند تاج بگیرند اما هنوز مشخص نیست که در این طرح واکسینه شده اند یا واکسن اصلی ، وی گفت: در دو ماه آینده معلوم می شود که این یک واکسن با واکسن اصلی بوده است ، اما برای این افراد از وزارت بهداشت می خواهیم در اسرع وقت به ما اطلاع دهد که آیا واکسن واقعی دریافت کرده اند یا واکسن.

طاهری گفت: در حال حاضر از نظر روند بیماری در سطح پایینی قرار داریم اما تعداد کشته شدگان صفر نیست و در حال حاضر نتوانسته ایم بیماری را کنترل کنیم و از مردم می خواهیم در جوامع حضور نداشته باشند و از ماسک استفاده کن “

وی در مورد دستورالعمل های بهداشتی انتخابات 28 خرداد گفت: تا 24 ژوئن ، روش بهداشتی انجام انتخابات از طریق وزارت بهداشت به ما اطلاع داده می شود و مطابق آن عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا