استانی

آیا مصوبه جدید قیمت شیر خام اجرایی می شود؟

مجله زنده خبری / خراسان رضوی رئیس اتحادیه دامداران خراسان رضوی با بیان اینکه “اجرای قیمت مصوب جدید شیر بسیاری از مشکلات کشاورزان را برطرف می کند” گفت: مگر اینکه دولت تصویب جدید قیمت شیر ​​و روستا را اجرا کند سازمان همکاری قیمت عملاً بی فایده است و مشکلات کشاورزان حل نخواهد شد.

فرشید ساراف در گفت وگو با مجله زنده خبری ، در خصوص تصویب و اعلام قیمت جدید شیر خام 6 هزار و 400 تومانی و رفع مشکلات دامداران ، اظهار داشت: اجرای قیمت مصوب جدید شیر بسیاری از مشکلات دامداران را برطرف می کند. اما در حال حاضر شواهدی وجود دارد که چیزی جز قطعنامه وجود ندارد و اجرای این قطعنامه بعید است.

وی افزود: تا زمانی که این قیمت در همان سطح باقی بماند ، کارخانه ها با این قیمت شیر ​​نخرند. تنظیم کننده بازار باید این قیمت را تأیید کند. زیرا محصولات لبنی نیز باید با توجه به قیمت جدید شیر افزایش قیمت داشته باشند.

رئیس اتحادیه دامداران خراسان رضوی در ادامه گفت: در حال حاضر هیچ قدرت اجرایی در این مصوبه وجود ندارد و عملا یک مصوبه است. دولت باید خرید تضمینی شیر با این قیمت را الزام کند و بودجه ای را برای آن اختصاص دهد تا خرید با این قیمت تضمینی توسط سازمان تعاون روستایی انجام شود.

ساراف گفت: اگر دولت مصوبه جدید قیمت شیر ​​را رعایت نكرد و سازمان تعاون روستایی مجوز صادر نكند ، این قیمت عملاً بی فایده است و مشكلات كشاورزان حل نمی شود. جهاد كشاورزي در اين زمينه اقدام كرده و هم اكنون وظيفه وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان تنظيم بازار بر عهده دارد كه اين مصوبه را تكميل كرده و قابل اجرا سازد.

وی با بیان اینکه “60 درصد قیمت محصولات لبنی تحت تأثیر شیر خام است” ، افزود: صدور این مصوبه و افزایش قیمت شیر ​​امری بد برای مصرف کننده است و امری طبیعی است. اما مردم باید بدانند که اگر تولید کننده تولید نکند و این تولید اقتصادی نباشد ، ورشکست می شود و در نهایت مجبور است شیر ​​و گوشت را از کشورهای دیگر برای مصرف کننده وارد کند.

رئیس اتحادیه گاوداران خراسان رضوی ضمن اینکه امیدوار است دولت این مصوبه را تا پایان هفته اجرا کند ، گفت: با توجه به اینکه دولت در پایان فعالیت خود است ، این مصوبه ممکن است اجرا نشود و در صورت تصویب و اعمال آن . “اگر این مصوبه به سرعت اجرا نشود و به دولت بعدی تحویل داده نشود ، اجرای این مصوبه مدت زیادی طول می کشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا