اجتماعی

رضایی کوچی: تسریع در واکسیناسیون در اولویت کاری دولت سیزدهم باشد

رئیس کمیته مدنی مجلس از رئیس دولت سیزدهم خواست موضوع تولید واکسن و تسریع در واکسیناسیون عمومی را در اولویت قرار دهد.

به گزارش مجله زنده خبری ، محمدرضا رضایی کوچی ، نماینده مردم جهرم در مجلس در میانه جلسه علنی امروز پارلمان در سخنانی گفت: “در صحنه بین المللی ، با رهبری جسورانه آیت الله خامنه ای ، وی در تصمیم گیری ها ، مدعیان نهادینه می شود ادبیات با ایران از یک موقعیت هژمونیک تعامل تغییر کرده است. امروز ، نگرانی های ایران دیگر حفظ مرزها و سرزمین نیست ، بلکه نقش منطقه ای در حمایت از امت اسلامی است.

وی افزود: اطمینان از امنیت داخلی ، قدرت خارجی ، عزت و نفوذ خارجی به برکت رهبری مقتدر و هوشمند رهبری انقلابی و نظامیان فرماندهان رشیدی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و استقامت و پشتیبانی ایرانیان حاصل شده است. ملت “عراق ، لبنان و فلسطین ایران اسلامی دارند ، اما س theال این است که چرا ما نباید سهمی در عرضه بازار و صادرات به این کشورها داشته باشیم؟ مسئولان دیپلماسی اقتصادی در استفاده از این فرصت ناکام مانده اند ، کشورهایی که آتش روشن نکرده اند ، در این بازارها شرکت کردند و نیروی کار ما از این بازار محروم است.

سخنگوی جهرم گفت: “اگر موفقیت چندانی در برجام حاصل نشود و فقط حواله ها حاصل شود ، نتیجه کوچکترین استفاده از اعتبار بین المللی ملت ایران است. ما مخالف ادامه مذاکرات بین المللی نیستیم ، اما دولت باید بداند او رهبر و نتیجه ای در شأن ملت ایران دارد ، در غیر این صورت آنها قطعنامه ای از پارلمان نمی بینند.

رئیس کمیسیون مدنی مجلس گفت: عملکرد دولت در واکسیناسیون عمومی کرونا در شأن این ملت نیست ، همه ما می دانیم که تحریم ها مانع قانونی برای تهیه واکسن ایجاد نکرده است ، اما حکومت بد است که پاسخگوی نیازهای پایان دوره خدمت پایان نیافته و آنها باید پاسخگو باشند ، انتظار می رود دولت سیزدهم اولویت را به تقویت تولید واکسن داخلی و تسریع در واکسیناسیون بدهد.

وی گفت: “قطعی برق اخیر صدمات بسیار آشکار و پنهانی ایجاد کرده است. در مواد 48 و 50 برنامه ششم توسعه ، مجلس نیاز آینده کشور به برق را پیش بینی کرده و دستور داده است که سالانه 5000 مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه کند.” منابع و مجری اختیارات نیز دیده شده است ، اما وزارت انرژی نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند. وزارت نیرو باید سالانه 100000 میلیارد تن به تولید برق کشور از طریق صرفه جویی در مصرف سوخت تحمیل کند ، اما ما توانایی توسعه برق را نداریم. قابل بخشش نیست.

رضایی کوچی گفت: “در سال 1998 ، در مواجهه با تخلفات گسترده وزارت نیرو در مدیریت سدها و رودخانه ها ، کمیسیون عمران چنین روزی را پیش بینی کرده بود که اگر اخطارهای کمیسیون جدی گرفته شود ، کشور ما وجود نخواهد داشت. مشکل کمبود آب “

رئیس کمیسیون مدنی گفت: 5 سال است که با دو وزیر دولت یازدهم و دوازدهم در موضوع مسکن مداوم مکاتبه داریم. کشور نیاز به افزایش تولید مسکن دارد. ما همیشه به تولید سالانه اعتقاد داشتیم از یک میلیون خانه با توزیع مناسب. ما کمبود مسکن نداریم و امروز ، همراه با این مشکل کمبود مسکن ، شاهد خانه های خالی و لوکس هستیم. نتیجه ارائه دولت های یازدهم و دوازدهم وضعیت مسکن فعلی است در کشور.

وی ادامه داد: “ما معتقدیم که همه وزارتخانه ها درگیر جنگ اقتصادی هستند. اگر دولت قدرتمند باشد ، تحریم ها به راحتی وضع نخواهند شد. از نظر ترانزیت ، از چنان مزیتی برخوردار هستیم که اگر دولتها پیشرفت کنند ، کشورهای دیگر به دنبال این مزیت هستند در ارتباط با ما با این تحریم ها مخالفیم ، اما دولت ها علی رغم هشدارهای کمیسیون شهروندان ، این موضوع را نادیده گرفته و حتی تشکیل مسیرهای ترانزیت بدون ایران را تحریک کرده اند و این یک اشتباه نابخشودنی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا