سلامت و تندرستی

واکسیناسیون عمومی کرونا با قدرت از فردا در کشور شروع می شود

واکسیناسیون عمومی کرونر از فردا در کشور آغاز می شود

مجله زنده خبری / آذربایجان غربی وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون عمومی کرونا از فردا با شدت در کشور آغاز می شود.

سعید نمکی امروز ، 9 ژوئیه ، به سی و ششمین مراسم نظرسنجی بهداشت ، که در اتاق هیئت رئیسه فرماندار برگزار شد ، اضافه کرد: آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با وجود همه گذرگاه های مرزی یکی از استان های نمونه در مبارزه با تاج است ، افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی این استان شرایط تبدیل شدن به یک استان توریستی سلامت را دارد.
وی با بیان اینکه علی رغم تحریم ها و کمبودهای ناشی از بیماری و درمان سرپایی ، موج چهارم را با کمترین میزان مرگ و میر پشت سر گذاشتیم ، خاطرنشان کرد: دو ماه پیش با استقرار مراکز ویروس جهش یافته در استان های آذربایجان ، گربی ، یزد ، کوم ، هرمزگان ، ما موفق شدیم از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم.
وزیر بهداشت گفت: در آوریل 1999 ، علی رغم دستور سریع مقام معظم رهبری مبنی بر اختصاص یک میلیارد دلار به سیستم بهداشت و درمان ، بخش قابل توجهی از این اعتبار هنوز به سیستم مراقبت های بهداشتی نرسیده بود.
نمکی با اشاره به اینکه امروز کشور به صادر کننده ماسک و تجهیزات بهداشتی و اکسیژن ساز تبدیل شده است خاطرنشان کرد: سال گذشته 160 سی تی اسکن ، 400 آزمایشگاه تشخیص مولکولی و 490 ژنراتور اکسیژن در سطح کشو نصب شد.
وزیر کشور با تأکید بر اینکه در حال حاضر 600 تخت بیمارستانی خالی در سیستان و بلوچستان وجود دارد ، گفت: در چند روز گذشته سه دستگاه مولد اکسیژن در بیمارستان های سیستان و بلوچستان نصب شده است.
وزیر بهداشت اظهار داشت: امروز تولید داخلی داروها 92 درصد افزایش یافته و با وجود تاج ، از واردات دارو با چنین داروی داخلی جلوگیری شده است.
به گزارش مجله زنده خبری ، چندین پروژه بهداشتی در قالب کنفرانس های ویدئویی از جمله ورزشگاه چند منظوره نشاط در ارومیه ، آزمایشگاه مرکز بهداشت مهاباد ، کلینیک ویژه بوکان ، مرکز مهارت های بالینی ، اتاق آزمایش و جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه راه اندازی شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا