اقتصادی

نحوه سرویس جدید استعلام چک‌های صیادی

سخنگوی قانون جدید چک درباره “سرویس راستی آزمایی مبتنی بر اطلاعات” توضیح داد.

به گزارش مجله زنده خبری به نقل از بانک مرکزی ، آمنه نادعلی زاده اعلام کرد: از ابتدای سال جاری ، قانون جدید چک ها اجرا شده است و دارندگان چک های جدید ملزم به ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد و تحویل آن به گیرنده هستند. به “گیرنده چک نیز باید چک را برای دریافت چک تأیید کند.

وی افزود: با سرویس جدید که برای گیرندگان در نظر گرفته شده است ، افراد می توانند با مراجعه به وب سایت بانک مرکزی استعلامات لازم را انجام داده و پس از اطمینان از ثبت چک ، دریافت آن را ادامه دهند.

سخنگوی اجرای قانون چک جدید ادامه داد: گیرنده چک می تواند در زمان تعویض چک و دریافت آن ، از این سرویس استفاده کرده و مبلغ و تاریخ چک ، کد ملی و ماهیگیری را وارد کند. شماره شناسایی برای پرسیدن چک و اطمینان از اینکه چک رسید ذینفع ثبت شده است.

وی گفت: گیرنده چک پس از اطمینان از ثبت چک می تواند بعداً چک را در سامانه صیاد تأیید کند. این سرویس بیشتر توسط شرکت های توزیع کننده و بازاریابان و افرادی که تعداد زیادی چک در طول روز دریافت می کنند ، استفاده می شود.

نادعلی زاده افزود: “این سرویس در واقع یک پرس و جو فوری و سریع در زمان مبادله چک است و برای اطمینان از اینکه صادرکننده چک را ثبت کرده است.” برای استفاده از این سرویس ، افراد باید به وب سایت دفتر مرکزی مراجعه کنند. بانک و دریافت چک در بخش قانون جدید و بخشی برای درخواست تأیید با وارد کردن عناصر اطلاعاتی.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا