اقتصادی

لیست ابربدهکاران بانکی در چارچوب قانون بودجه منتشر می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام خبر انتشار فهرست بدهکاران عمده بانکی مشمول تبصره 16 تبصره 16 قانون بودجه 1401 در هفته جاری، گفت: به شبکه بانکی اطلاع رسانی می شود.

به گزارش مجله زنده خبری، علی صالح آبادی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسهیل دسترسی مردم به شبکه بانکی و تسهیل در اعطای اعتبارات خرد، گفت: بر اساس دستورالعملی که به زودی ابلاغ می شود، مواردی از جمله قرارداد قابل اجرا، چک و سفته وام گیرنده یا ضامن، سهام، بورسیه تحصیلی اعم از سهام عدالت و غیره، گواهی صندوق سرمایه گذاری، اوراق بهادار، یارانه، سیم کارت دائمی به نام شخص، اسناد عینی مانند خودرو و طلا و تایید شورای اسلامی روستا در روستاها بر اساس رتبه اعتباری افراد. برای وام های خرد زیر 200 میلیون تن و در قالب قراردادهای مختلف به عنوان وثیقه تسهیلات پذیرفته می شود.

رئیس کل بانک مرکزی در تشریح اقدامات انجام شده برای گسترش دسترسی مردم به خدمات بانکی به صورت غیرحضوری افزود: شخصی.

رئیس شورای ارز و اعتبار ادامه داد: با توجه به اعتبارسنجی، این امکان وجود دارد که هر فردی از طریق شرکت اعتباربخشی ایران به رتبه اعتباری خود دست یابد. بخشنامه ای برای تایید و افتتاح حساب آفلاین صادر شده است و در بانک هایی که زیرساخت های لازم را فراهم کرده اند می توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: اکنون امکان استفاده از سفته الکترونیکی برای مردم فراهم شده و متقاضیان می توانند بدون مراجعه حضوری به بانک، سفته را دریافت کنند. ضوابط امضای الکترونیکی نیز ابلاغ شده است و در بانک هایی که این زیرساخت را فراهم کرده اند، افراد می توانند بدون مراجعه به شعبه، اسناد را امضا کنند.

صالح آبادی گفت: از این رو هم اسناد بانکی تسهیل شده و هم نحوه دسترسی مردم به خدمات بانکی به صورت غیرحضوری گسترش یافته و بسته کاملی ارائه شده است که امیدواریم رضایت جامعه را به همراه داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: از هفته جاری بانک مرکزی نسبت به انتشار فهرست بدهکاران عمده بانکی در مفاد تبصره 16 تبصره 16 قانون بودجه 1401 و در قالب جداول استاندارد و مشخص اقدام می کند و این اطلاعات از طریق سایت بانک مرکزی به اطلاع عموم خواهد رسید.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا