اقتصادی

آمادگی کامل فنی ایران برای بازگشت به بازار نفت

وزیر نفت از آمادگی کامل فنی ایران برای بازگشت در بالاترین سطح به بازارهای جهانی نفت خام پس از توافق سیاسی و لغو تحریم ها خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، بیژن زنگنه امروز با محمد سانوسی بارکیندو ، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیدار کرد و گفت که پس از خروج آمریکا از برجام (مه 2018) ، ایران از صادرات حدود 2 میلیارد بشکه نفت منع شد. نفت خام. بنزین این مبلغ حدود 120 میلیارد دلار است.

وی با اشاره به اینکه اوپک تنها سازمان اقتصادی جهان سوم است که بر تعاملات اقتصادی جهانی تأثیر می گذارد ، تصریح کرد: ما شاهد دیدار و اختلاف اخیر بین عربستان سعودی و امارات بودیم.

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با تمجید از کار و اقدامات زنگان در دوره تصدی وی گفت که همه وزرای اوپک شما را به خوبی یاد می کنند و افزود: امیدواریم ایران نقش کلیدی خود را در اوپک و بازار نفت ادامه دهد. “بهبود و توسعه روابط با همسایگان نیز بسیار امیدوار کننده خواهد بود.

وی خطاب به زنگنه گفت که شما یک دارایی ارزشمند برای ایران هستید و به دلیل شرایط سخت ایران در این چهار دهه عملکرد خوبی داشته اید. او گفت: “اوپک خانه شما باقی خواهد ماند.”

در پایان این نشست ، محمد سانوسی بارکیندو ، دبیرکل اوپک ، آلبومی با عکس های زنگنه از ابتدای حضورش در اوپک به وی اهدا کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا