اجتماعی

مشکلات معلولان “پیل افکن” است/خدمات آموزشی نابینایان نیازمند فکری اساسی است

رئیس موسسه خیریه کشور گفت: 208 هزار نفر دارای مشکلات بینایی و نابینایی تحت پوشش این سازمان اجتماعی هستند که 12 درصد معلولان را تشکیل می دهد. از این تعداد 130 هزار نفر مرد و حدود 70 هزار نفر زن هستند.

به گزارش مجله زنده خبری ، وحید قبادی دانا در نشست تخصصی با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و انجمن ها و انجمن های نابینایان فعال در حوزه نابینایان به مناسبت روز جهانی نی سفید ، گفت: حدود 86000 نفر از این افراد دارای معلولیت شدید هستند و آنها بینایی بسیار شدیدی را تشکیل می دهند. البته ، 280 میلیون نفر دارای مشکلات بینایی در جهان هستند که یک پنجم آنها کاملاً نابینا هستند.

وی گفت: “در موضوع اشتغال ، معیشت و بهداشت ، تحصیل و مسکن ، وضعیت سازگاری و … مشکلات وجود دارد که مشکلات بسیار زیاد است که هر کدام یک باتری هستند ، اما این امر افراد را کور نکرده است. . باز می بینیم که حدود 3000 نفر از این افراد در زمینه های دانشگاهی تحصیل می کنند.

قبادی دانا با بیان اینکه حدود 23000 دانش آموز ما نابینا و دارای بینایی هستند ، ادامه داد: این افراد در قالب انجمن ها و گروه هایی برای حفظ حقوق خود ایجاد شده اند و امروزه 52 سازمان از افراد دارای نابینایی و کم بینایی در کشور حضور دارند. به “و آنها در قالب یک شبکه ملی از سازمان های افراد نابینا تشکیل شدند ، انتخابات آنها برگزار شد و اعضای هیئت مدیره مشخص شدند. آنها می توانند فرصتی برای ارائه نظر تخصصی دقیق و تخصصی و تصمیماتی که می توان آنها را با حضور خودشان ساخت ، آنها را می توان به طور رسمی تشکیل داد – توسط سازمان های موجود و شبکه ملی افراد نابینا.

وی همچنین گفت که با نظر کارشناسی معاون رئیس جمهور در امور حقوق ، مجوز فعالیت افراد دارای معلولیت و کسانی که در زمینه سازماندهی اجتماعی فعالیت می کنند به طور خاص توسط سازمان اجتماعی صادر می شود.

قبادی دانا در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به صندوق فرصت های شغلی خاطرنشان کرد: صندوق فرصت های شغلی که در ماده 10 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت از ظرفیتی غفلت شده است ، می تواند اشتغال خوبی باشد. زیرساخت های افراد دارای معلولیت ، به ویژه افراد. کور باشید ، که می توان آن را در نظر داشت.

رئیس موسسه خیریه کشور با اشاره به موضوع سازگاری گفت: موضوع سازگاری بسیار مهم است و با توجه به رفع موانع افرادی که می خواهند در اجتماع حضور داشته باشند ، یکی از مشکلات سازگاری فیزیکی است. ، جاده ها ، ادارات ، سازمان ها و محیط های مختلف آموزشی. “این فرهنگی است.

گوبادیدانا همچنین بر لزوم دسترسی بیشتر منابع آموزشی برای افراد نابینا تاکید کرد و گفت: خط بریل و کتابهای مصور محدود است و افرادی که می خواهند یاد بگیرند و تحصیل کنند باید تفکر اولیه را بیاموزند.

قبادی دانا در ادامه با بیان اینکه جلوگیری از مشکلات بینایی کار بزرگی است که از سال 1375 توسط سازمان بهزیستی اجتماعی انجام شده است ، گفت: تاکنون 48 میلیون کودک بین 3 تا 6 سال سالها مورد معاینه قرار گرفته اند و افرادی که از آنها رنج می برند راهنمایی مشکل بود

رییس موسسه خیریه کشور با اشاره به مسکن گفت: بودجه مسکن سالانه حدود 45 میلیارد تن است که با حمایت و مساعدت مجلس در بودجه 1400 میلیارد تومانی در تبصره 14 که 500 است. میلیارد تن برای جبران درصد سود وام مسکن به وام تبدیل می شود و 1000 میلیارد تن به یارانه مسکن اختصاص می یابد که ممکن است جهشی در ساخت و ساز مسکن برای افراد دارای معلولیت ایجاد کند ، اما تا کنون توزیع آن نزدیک به صفر است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا