اجتماعی

آب‌های شمال و جنوب کشور در تلاطم/ بارش برف و باران در ۱۹ استان

سازمان هواشناسی از افزایش ارتفاع امواج در دریای خزر و خلیج فارس و بارش برف و باران در 19 استان طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری سازمان هواشناسی با هشدار نارنجی پیش بینی می شود از عصر چهارشنبه (19 آبان) تا عصر جمعه (21 آبان) ارتفاع موج دریا در نواحی “ساحلی” نیمه غربی دریای خزر تا 3.5 متر و در نیمه شرقی دریای خزر به حدی باشد. دریای خزر تا 2 متر و در مناطق «دریایی» نیمه غربی دریای خزر تا 5 متر و در نیمه شرقی دریای خزر تا 4 متر است.

در این شرایط هواشناسی آسیب به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق های سبک و سبک و اختلال در حرکت شناورهای سنگین و آسیب به قفسه ها و تورهای ماهیگیری دور از دسترس نیست، بنابراین سازمان هواشناسی فعالیت های تفریحی و کلیه فعالیت های دریایی را متوقف می کند. به ویژه در مناطق دریایی، جمع آوری تورها و آلات ماهیگیری و انجام اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از هر گونه آسیب توصیه می شود.

سازمان هواشناسی با هشدار زردرنگ از شامگاه پنجشنبه (20 آبان) تا جمعه (21 آبان) ارتفاع موج در نواحی ساحلی به 1.5 متر و در سواحل شمالی و غربی خلیج فارس، نواحی ساحلی و سواحل بوشهر به 2.5 متر افزایش یافت. و خوزستان قابل پیش بینی است.

در چنین مواردی احتمال آسیب به تله ها و تورهای ماهیگیری، احتمال آسیب به قایق ها و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت های دریایی وجود دارد. توسط همه فعالان دریایی توصیه می شود.

سازمان هواشناسی با هشدار زردرنگ بارش برف و باران، گاهی وزش باد شدید موقت، در مناطق جنوبی گاهی همراه با رعد و برق، در مناطق مرتفع و سردسیر، بارش برف در روز چهارشنبه (19 آبان) برای استان های گیلان، غرب مازندران، شمال و شرق اردبیل، شمال شرق و شمال. آذربایجان پیش بینی می کند.

گسترش این شرایط جوی در روز پنجشنبه (20 آبان) به استان های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدانی، آلبانه و گلستان. روز جمعه (21 آبان) برای استان های گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، کوم، تهران، خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری و جنوب استان های آذربایجان شرقی پیش بینی می شود. آذربایجان غربی و اردبیل.

سیل، لغزنده بودن معابر با کاهش دید به ویژه در گردنه های کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها محتمل است. با توجه به توصیه سازمان هواشناسی در هنگام رانندگی و به طور مستمر در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها دقت شود، افزایش توجه در فعالیت های کوهستانی، افزایش توجه در عبور از جاده های کوهستانی و با تجهیزات زمستانی، آمادگی جاده برای برف روبی و … کنترل و بازگشایی راه های آبی

به گزارش مجله زنده خبری، در این هشدار نارنجی پیش بینی می شود سازمان هواشناسی بر وضعیت جوی تاثیر نامطلوب بگذارد و خسارات احتمالی را به همراه داشته باشد. اخطار نارنجی برای آمادگی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده زیانبار صادر می شود. زردرنگ این بدان معنی است که پدیده های جوی رخ خواهد داد که می تواند سفر و فعالیت های روزانه را مختل کند. این هشدار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا آنها برای مقابله با پدیده های جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول هستند آماده شوند. از طرفی کارمندان از این هشدارها آگاه هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا