عمومی

آموزش گام به گام نحوه رسوب زدایی پکیج و آبگرمکن

ساده ترین و قدیمی ترین روش این است که ابتدا آب داخل لوله های پکیج تخلیه شود. برای این کار ابتدا شیر ورودی پکیج را ببندید و شیر پرکن پکیج را باز کنید و همچنین یکی از شیرهای آب گرم را باز کنید. تا زمانی که آب تخلیه شود و فشار پکیج به صفر برسد. ( عقربه فشار بار بسته روی صفر تنظیم شده است). سپس قاب پکیج را باز کرده و تمامی سنسورهای روی مبدل اصلی و فرعی را بردارید و خود مبدل ها را باز کرده و خارج کنید.

هر تعمیرکار پکیج و حرفه ای باید به دستگاه رسوب زدایی PowerFlow مجهز باشد. برای سهولت و کم خطر بودن فرآیند رسوب زدایی پکیج از دستگاه هایی استفاده کنید که مخصوص جرمگیری و شستشوی انواع مبدل های آبگرمکن و پکیج های دیواری هستند. حمل این وسایل آسان است و مجهز به موتور پمپ القایی بدون شفت اسیدی است که دارای فیلتر تصفیه کننده گازهای اسیدی نیز می باشد.

رسوب زدایی بدون صرف زمان و استفاده از نمک قوی یا جوهر اسیدی برای رسوب زدایی معادل پایان عمر مبدل پکیج حرارتی دیواری مسی است. بی کربنات و سولفات کلسیم و منیزیم که در دیواره داخلی لوله ها باقی می ماند رسوب نامیده می شود.

سختی گیر پکیج

 با توجه به سختی آب استفاده از سختی گیر ( رسوب گیر ) برای پکیج دیواری بخصوص در مناطقی که مصرف آب سختی بالاتری دارد ضروری به نظر می رسد.  بسیاری از تعمیراتی که ما به آنها اشاره می کنیم ناشی از جرم و سختی آب است. پکیج، راندمان کمتر پکیج، مصرف حرارت کمتر و گرمای مسیر گرمایش و…

البته لازم به ذکر است که پکیج دو مبدل هزینه کمتری نسبت به پکیج تک مبدل دارد و همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد اقدام به خرید پکیج دو مبدل کنند اما باز هم برای پکیج دو مبدل هاردنر را پیشنهاد می کنیم.

 انواع سختی گیر

      1- سختی گیر مغناطیسی شرکت اتیه انرژی تلاش

      2- سختی گیر الکترونیکی

      3- سختی گیر شیمیایی

1- سختی گیر مغناطیسی: دستگاهی است که به دلیل داشتن آهنربای ثابت قوی، یون های فلزی آب مانند یون های منیزیم و کلسیم را جذب می کند.

2- سختی گیر الکترونیکی: وسیله ای است که با ایجاد و القا میدان مغناطیسی باعث از بین رفتن تعادل بین یون های منفی و مثبت در آب شده و در نتیجه این ذرات خنثی و معلق می شوند و سپس به بدنه قطعات بسته بندی می رسند. (به خصوص “قطعات” فلز) و سیستم لوله کشی نمی چسبد.

3- سختی گیر شیمیایی: وسیله ای است که با توجه به کارتریج یا فیلتر شیمیایی که در داخل آن قرار دارد طی یک فرآیند شیمیایی باعث حل شدن مواد معدنی مانند یون های کلسیم و منیزیم در آن می شود. پس از مدتی کارتریج (فیلتر) باید تعویض شود. (بین 6 تا 18 ماه بسته به سختی آب و کیفیت هاردنر و تک مبدل بودن یا دو مبدل بودن دستگاه) لازم به ذکر است کارتریج استفاده شده در سختی گیر شیمیایی پکیج پلی فسفات می باشد.

سختی گیر شیمیایی یا سختی گیر الکترونیکی یا سختی گیر مغناطیسی ؟! کدام یک برای پکیج دیواری بهتر است؟! این سوالی است که بسیاری از دوستان و مشتریان همیشه می پرسند.

درست است که هر سه اینها مقداری از سختی آب را می گیرند، اما تجربه اساتید من در آزمایشگاه بوتان و بوتان و همچنین تجربه چندین ساله من به عنوان یک دیوارکوب و آزمایشگر مزرعه، من خودم از سختی سنج و سختی سنج استفاده می کنم. روش. موارد دیگر مانند جوشاندن آب و … من همه ثابت می کند که سختی گیر شیمیایی بهترین راه برای بدست آوردن یون و سختی مضر آب برای پکیج دیواری است اگر کارتریج پلی فسفات آن به موقع تعویض شود.

بهترین سختی گیر شیمیایی پکیج چیست؟

در بازار، تنوع زیاد سختی گیر های شیمیایی و تنوع برندها، انتخاب را سخت کرده است! بسیاری از سختی گیرها پس از مدتی در اثر فشار آب و یا برگشت آب گرم به دلیل نقص در بسته بندی بدنه را می شکنند و یا اتصالات و محفظه آن از درزگیر خارج می شود که در برخی موارد این موضوع باید در منزل مصرف کننده جاری شود. و خسارات جبران ناپذیری به بار آورد.

سختی گیر مغناطیسی

  • جهت میدان عمود بر جهت جریان سیال است.
  • محلول بصورت گردشی و به مدت طولانی در معرض میدان مغناطیسی قرار گیرد.
  • میدان مغناطیسی توسط یک یا چند جفت آهنربای دائمی یا توسط یک سیم پیچ ایجاد می شود. برخی از این سیستم ها از صفحات روی استفاده می کنند که یون های روی را وارد محلول می کنند. یکی از مهمترین جنبه های میدان مغناطیسی در تصفیه آب، کاهش کل رسوب تشکیل شده بر روی دیواره لوله ها، تاسیسات، بویلرها، برج های خنک کننده و سایر وسایلی است که با آب در تماس هستند، مانند آب. بخاری، سماور، اتو و … می باشد. استفاده از سخت‌کننده‌های مغناطیسی (رسوب‌زدای مغناطیسی) تمایل آب به تشکیل رسوب را کاهش می‌دهد (به عبارت دیگر، یون‌های سخت‌کننده بیشتر در محلول باقی می‌مانند). در آب معلق بماند و حتی بخشی از رسوبات چسبیده به دیواره ها به تدریج در آب حل شود. سختی گیر مغناطیسی (دستگاه ته نشینی آب) نمک های معدنی یا آلی را به آب اضافه یا کاهش نمی دهد تا از رسوب آب جلوگیری کند، بلکه از خواص فیزیکی میدان مغناطیسی برای تأثیرگذاری بر آب برای جلوگیری از رسوب استفاده می کند. دستگاه سخت کننده آب مغناطیسی یا دستگاه تصفیه آب مغناطیسی علاوه بر ایجاد رسوب می تواند رسوبات قبلی ایجاد شده در لوله های آب و کلیه سیستم های خانگی و صنعتی که با آب سروکار دارند را پاکسازی کند. پارامترهای مهم در طبقه بندی دستگاه های تصفیه آب مغناطیسی، نحوه ایجاد میدان مغناطیسی، نحوه طراحی دستگاه مانند قدرت، جهت میدان مغناطیسی و ابعاد دستگاه و همچنین شرایط کار سختی گیر مغناطیسی می باشد. ایجاد میدان مغناطیسی در دستگاه های تصفیه آب مغناطیسی به دو صورت امکان پذیر است. از یک آهنربای دائمی (در یک سخت کننده مغناطیسی) یا از یک میدان الکترومغناطیسی (در یک سخت کننده الکترومغناطیسی) استفاده کنید. در دستگاه رسوب زدایی آب مغناطیسی، چندین آهنربای دائمی با هم کار می کنند تا میدان مغناطیسی با قدرتی خاص و در جهت خاصی ایجاد کنند. برای کار از برق استفاده کنید.

طرز کار رسوبگیرهای مغناطیسی:

کارکرد رسوبگیرهای مغناطیسی به این صورت است که آب از میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط آهنربای دائمی عبور می کند و ذرات مولکولی آب یونیزه می شوند و منظم می شوند و چسبندگی خود را به یکدیگر و به دیواره لوله ها یا مبدل ها از دست می دهند. در واقع در این نوع رسوب گیر نه تنها ذرات به دیوار نمی چسبند، بلکه رسوبات قبلی دیواره لوله را از سیستم جدا می کنند. یکی از مزایای این نوع رسوب گیر، کارکرد دائمی بدون نیاز به هزینه شارژ و نگهداری می باشد. این نوع رسوب برای مناطقی با سختی آب تا 250 میلی گرم در لیتر مناسب است.

مراحل رسوبگیرهای پلی فسفات:

شامل یک کارتریج حاوی سنگ پلی فسفات است که در ورودی دستگاه پکیج نصب می شود. وقتی آب از این کارتریج می گذرد، مقداری از فسفات در آب حل می شود و با آب ترکیب می شود و بلورهایی از مولکول های تشکیل دهنده رسوب (ذرات کلسیم و منیزیم) را تشکیل می دهد که خاصیت چسبندگی و ته نشینی را ندارند. می گویند آب نرم شده است. در این نوع سیستم به دلیل حل شدن پلی فسفات در آب باید از فسفات های غذایی استفاده کرد که بسته به دما و سختی آب باید در مدت 2 تا 5 ماه کاملا حل شوند.

پس از اتمام پلی فسفات، فیلتر باید با سنگ پلی فسفات مرغوب شارژ شود. همچنین از دیگر نکات ضروری در هاردنرهای پلی فسفات می توان به کیفیت فنجانی و نحوه آب بندی فیلتر جهت ترکیدگی و نشتی آن در اثر فشار آب اشاره کرد. رسوب دهنده پلی فسفات در اکثر موارد میزان رسوب آب را تامین می کند و در مناطقی با سختی آب بین 150 تا 300 میلی گرم در لیتر توصیه می شود.

در صورتی که آب دارای سختی و جرم بالایی باشد، از چه معیاری برای پکیج در این زمینه استفاده می شود؟

    در صورتی که آب دارای سختی و جرم بالایی باشد، از چه معیاری برای پکیج در این زمینه استفاده می شود؟

    1- پکیج باید دارای دو مبدل برای رسوب گیری کمتر باشد.

    2- استفاده از سختی گیر

    3- استفاده از فیلتر برگشتی که مهمترین قسمت است.

آبگرمکن یا پکیج چه زمانی نیاز به رسوب گیری دارد؟

آبگرمکن و بخاری خوب می سوزند یعنی حجم آتش به اندازه کافی زیاد است و گاز مصرف می شود اما آب گرم نمی شود و ولرم است. در این موارد ممکن است حجم آب شیر داغ تغییر نکرده باشد. حجم آب گرم نیز کاهش می یابد

در این مواقع اولین کاری که مصرف کنندگان به طور کلی انجام می دهند افزایش حجم گاز و حجم آتش است که اشتباه بوده و باعث مشکلات و هزینه های بیشتر می شود.

تاثیر رسوبات بر مصرف گاز و انرژی چیست؟

اگر مبدل شما آلوده باشد زیرا دستگاه از تمام توان خود برای رسیدن به دمای مشخص شده استفاده می کند، مصرف گاز افزایش می یابد و انرژی بیشتری برای حفظ دمای آب مصرف می کند.

سختی گیر پلی فسفات یا فیلتر پکیج

کار سختی گیر فسفات در پکیج چیست؟؟؟

پاسخ: از چسبیدن سختی آب (همان سفیدی داخل کتری) داخل مبدل پکیج جلوگیری کنید. این تنها کار سخت شدن پلی فسفات است و بر خلاف تصور رایج، سخت کننده هرگز از رسوبات مانند ماسه یا هر رسوب دیگری جلوگیری نمی کند.

سوالی که همیشه از سوی مشتریان مطرح می شود: آیا نصب فیلتر روی پکیج تاثیری دارد ؟؟؟

پاسخ مثبت است، تاثیر هاردنر پلی فسفات بر روی پکیج کاملا محسوس است و در پکیج های تک مبدل بسیار ضروری است و اگر اسیدشویی در پکیج های تک مبدل انجام شود، نصب هاردنر بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است.

البته در دو پکیج تبادل بارها تفاوت نصب هارد با نصب نکردن خودم را در تجربیات نزدیک دیدم.

توصیه من نصب هاردنر پلی فسفات است و اگر قصد استفاده از هاردنر مغناطیسی را دارید حتما باید دنبال هاردنر قوی و فوق العاده باشید. اما در مورد هاردنر پلی فسفات باید بگم که حتی کیفیت متوسط ​​هم تاثیر خوبی روی بسته بندی داره.

مواد فیلتر پکیج یا همون نمک پلی فسفات هر چند وقت یکبار باید عوض بشه؟؟

در مناطق با رسوب بالا، مواد پلی فسفات باید هر شش ماه یکبار تعویض شوند. و در مناطقی که رسوب آب در حد متوسط ​​است باید سالیانه تعویض شود.

آیا خطر ترکیدن فیلتر وجود دارد؟

بله امکان شکستن وجود دارد. یا سوراخی وجود دارد، پس مراقب باشید از یک برند معتبر استفاده کنید.

https://www.kjmagnetics.com/blog.asp?p=water-treatment

https://www.youtube.com/watch?v=ijRh3itMYZc

https://www.youtube.com/watch?v=KZpDkPeNrwk

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا