عمومیبرترینهای کسب و کار

علت خاموش شدن پکیج در حالت تابستانه چیست؟

در سال‌ های اخیر پکیج ها به پرکاربردترین سیستم های گرمایشی تبدیل شده غند که در تمام فصول سال استفاده می شوند. سیستم های گرمایشی به منظور گرم کردن محیط خانه و گرم کردن آب خانه کاربرد دارند. یکی از شایع ترین مشکلاتی که افراد در استفاده از سیستم های گرمایشی با آن مواجه هستند خاموش شدن پکیج در حالت تابستانه می باشد‌. دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل در سیستم های گرمایشی می شوند و در صورتی که شما با چنین مشکلی مواجه شده اید باید به منظور عیب یابی و تعمیر سیستم گرمایشی خود از یک تعمیرگاه تخصصی کمک بگیرید که ما در این مقاله به شما تهران سرویس کاران را معرفی می کنیم.

علت خاموش شدن یا روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه چیست ؟

سیستم های گرمایشی در حالت تابستانه زمانی فعال می شوند که شیر آب گرم توسط شما باز شود و زمانی که شیر آب گرم را باز می کنید سنسور به قطعات مربوطه اجازه می دهد تا سیستم گرمایشی را روشن کند. این سنسور وظیفه دارد به برد دستگاه باز شدن شیر را گزارش دهد. به همین ترتیب بعد از باز کردن شیر آب، آب گرم مصرفی شما گرم می شود و شما می توانید از آب گرم استفاده کنید. اما امکان دارد در حالت تابستانه با مشکل روشن نشدن پکیج مواجه شوید که دلایل مختلف آن را برای شما بیان می کنیم.

گاهی بنا به دلایلی ممکن است سرویس گرمایشی شما خاموش شود یا روشن نشود که دلایل آن می تواند شامل رسوب داشتن مبدل ثانویه، خراب بودن فنر سوپاپ بایپاس، پایین بودن فشار بار، خرابی برد کنترل، معیوب بودن پرشر سوئیچ هوا، خراب بودن سنسور مدار مصرفی، ماندن بر روی حالت زمستان و سوختن شیر موتوری، سوختن انگشتی فلومتر یا خرابی فلوسوئیچ یا فلومتر می باشد. در ادامه رایج ترین دلایل را شرح می دهیم.

خراب بودن برد کنترل دستگاه

از دیگر دلایل خاموش ماندن پکیج های دیواری می تواند خراب بودن برد کنترل باشد. این مشکل پکیج می توانند از اساسی‌ ترین مشکلات سیستم گرمایشی دیواری باشد که باید توسط افراد حرفه‌ ای بررسی شود تا مشکل اصلی آن به صورت تخصصی و دقیق عیب یابی شود. در واقع برد در سیستم های گرمایشی نقش مغز را ایفا می‌ کند و در صورتی که این قطعه بسیار مهم و حیاتی خراب شود نمی‌ تواند فرمان و دستورات خود را به قطعات دستگاه برساند.

همین عامل موجب اخلال در عملکرد دستگاه شما می شود. در واقع اگر بر دستگاه خراب شود ممکن است فرمان ها و دستورات به صورت اشتباه به پکیج ارسال شود و در نهایت موجب شود پکیج شما خاموش می شود. همواره پیشنهاد می کنیم که برای تعمیر این مشکلات اساسی حتماً از خدمات تخصصی تهران سرویس کاران کمک بگیرید تا به صورت کامل و دقیق مشکل پکیج شما تشخیص داده شود.

ماندن بر روی حالت زمستانه و سوختن شیر موتوری

اگر این مشکل بزرگ در پکیج  ها در حالت تابستانه مواجه شدید باید به سراغ فلومتر بروید و آن را بررسی نمایید. در صورتی که مشکل از فلومتر نبود باید به سراغ شیر موتوری بروید تا آن را بررسی کنید. برای بررسی این مشکل باید خار را جدا کرده و شیر موتوری را به طور کامل چک کنید. برای این کار می توانید شیر موتور را در دست گرفته و از یک شخص دیگری بخواهید شیر آب گرم را باز کند و اگر در زمان باز و بسته شدن شیر آب گرم نافی شیر موتوری بالا پایین نرفت باید احتمال دهید که شیر موتوری سوخته است. پیشنهاد می شود برای تعمیر این قطعه مهم حتما از تعمیرکارانی کمک بگیرید که  در این زمینه تجربه و دانش کافی داشته باشند، چرا که با تعمیر ناشیانه این قطعات ممکن است آسیب جدی به سیستم گرمایشی شما وارد شود.

https://tehranservicekaran.com/butane/

خراب بودن فلومتر یا فلوسوئیچ و سوختن انگشتی فلومتر و پرشر سوئیچ هوا

از مهمترین دلایل خاموش شدن پکیج در حالت تابستان می تواند خراب بودن فلومتر باشد. در واقع با باز شدن آب مصرفی فلومتر به برد گزارش ارسال می‌ کند تا پکیج را روشن کند و آب مصرفی را گرم نماید. در صورتی که با مشکل خراب بودن این قطعه مواجه شدید باید آن را به یک تعمیرگاه متخصص بسپارید، چرا که اگر این قطعه خراب شود و فرآیند مذکور طی نمی شود و در نتیجه سیستم گرمایشی روشن نخواهد شد. در صورتی که شما آبگرم را باز کرده اید اما در چراغ های سیستم گرمایشی هیچ تغییری مشاهده نمی کنید باید احتمال دهید عامل مشکل همین قطعه است. البته خرابی پرشر سوئیچ هوا نیز می تواند علت این مشکل در پکیج ها باشد که باید به صورت دقیق بررسی شود.

آیا دلایل خاموش شدن  پکیج در تمام برند ها شبیه به هم است ؟

توجه کنید که دلایل مختلفی باعث وجود این مشکل در پکیج های مختلف می شود، بنابراین می توان گفت که علت این مشکل پکیج ها در تمام مدل ها یکسان نیست. در مرحله اول عیب یابی باید به سراغ دفترچه راهنمای پکیج بروید تا مشکل را از روی خطاهای پکیج مشاهده کنید. در صورتی که در این زمینه از دانش و تخصص کافی برخوردار نیستید پیشنهاد می شود کار تعمیر و عیب یابی پکیج های دیواری را به تنهایی انجام ندهید و حتما از یک تعمیرگاه تخصصی کمک بگیرید تا در زمینه تعمیرات سیستم های گرمایشی به شما یاری برسانند. همانطور که اشاره کردیم علت خاموش شدن در حالت تابستان با یکدیگر متفاوت است و همین عامل می تواند دلیل اصلی کمک گرفتن از یک تعمیرگاه تخصصی باشد. تهران سرویس کاران در زمینه این مشکل در تمامی برندذهای سیستم گرمایشی به شما کمک می کنند.

https://tehranservicekaran.com/iranradiator/

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا حد امکان علت اصلی خاموش ماندن پکیج در حالت تابستان بیان کنیم‌. شما باید بدانید که تعمیرات تخصصی این دستگاه ها توسط تهران سرویس کاران انجام می گیرد و تیم تخصصی آن ها به شما در زمینه عیب یابی و تعمیرات انواع برند سیستم های گرمایشی کمک می کنند و در صورتی که احتیاج به تعویض قطعات دستگاه باشد همواره از بهترین قطعات اورجینال بهره می برند تا سیستم های گرمایشی شما با بهترین و بالا ترین درجه کیفیت تعمیر شود.

دکمه بازگشت به بالا