ورزش و نشاط

انتقاد از شیوه متغیر لیگ برتر بسکتبال/ دیدارهای تکراری داریم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رقابت های بسکتبال لیگ برتر این فصل باشگاه های کشور با آخرین دیدار تیم های گرگان و ذوب آهن از گروه «الف» به مرحله مقدماتی (مسابقه) می رسد.

این رقابت ها در دومین مرحله مقدماتی روز چهارشنبه (21 دی) پیگیری می شود. هر 16 تیمی که فصل جاری مسابقات را آغاز کرده اند نیز در این مرحله از مسابقات حضور دارند و در چهار گروه چهار تیمی به صورت دو طرفه به تماشای مسابقات خود می نشینند. این به معنای نوعی تکرار جلسات دو طرفه است که تا به امروز انجام شده است. این سوال و به طور کلی نحوه برگزاری مسابقات مورد انتقاد برخی مربیان از جمله علی آرزومندی سرمربی تیم ثابت سیرجان قرار گرفته است.

این مربی در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: مسابقات باشگاهی امسال نسبت به سال گذشته و سال های گذشته بهتر و بهتر بود. در مورد مسابقات گروه دوم و تیم های حاضر در آن نظری ندارم چون با آنها رقابت نکردیم اما در گروه اول مسابقات بسیار نزدیک دنبال شد. در این گروه شهرداری گرگان کمی بالاتر از ذوب آهن، مس و نظم آوران قرار دارد. رقابت بین این سه تیم بسیار سخت است.

وی به نحوه تماشای مسابقات در مرحله دوم مقدماتی اشاره کرد و ادامه داد: حضور تمامی تیم ها در مرحله دوم در واقع تکرار مرحله اول است. شاید بهتر باشد این مرحله به شکل دیگری مثلا در پلی آف برگزار شود. البته نمی توان در این زمینه به فدراسیون بسکتبال و مسئولان آن ایراد گرفت چرا که نحوه برگزاری مسابقات در جلسه ای با حضور نمایندگان هر 16 تیم نهایی شد. در واقع رای خود تیم ها نحوه برگزاری مسابقات را نهایی کرد در حالی که به نظر من اشتباهاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه هر سال مسابقات باشگاهی متفاوت از سال گذشته برگزار می شود و این یک اشتباه است، گفت: این روندی است که سال ها شاهد آن بودیم. چندین سال است که مسابقات هرگز به یک شکل برگزار نشده است و این بزرگترین آسیب است.

سرمربی تیم بسکتبال سیرجان نظم آوران تاکید کرد: به نظر من در مورد لیگ برتر و نحوه برگزاری آن، فدراسیون بسکتبال باید در کارگروهی متشکل از داوران و کارشناسان مربی، بحث و بررسی لازم را انجام دهد. باید چنین کارگروهی تشکیل شود و در مورد وضعیت لیگ تا 5 سال آینده تصمیم گیری شود. اضافه کردن موارد اضافی در شرایط استثنایی، مانند اپیدمی تاج، طبیعی است، اما به طور کلی رقابت باید ثابت باشد و هر سال تغییر نکند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص لیگ برتر و نحوه برگزاری آن، کارشناسان باید اظهار نظر کنند که منافع آنها در مسابقات دخیل نیست و منافع بسکتبال برای آنها بیشتر مطرح است. طبیعتاً وقتی مربیان را در حال رقابت در نظر می گیرند، بیشتر منافع تیم خود را در نظر می گیرند. از این پس باید در مورد قهرمانی در سال آینده و برگزاری آن تصمیم گیری کرد چرا که روش اتخاذ شده برای آن باید مستمر باشد نه یک فصل.

آرزومندی در مورد تاثیرات مثبتی که روند منظم لیگ خواهد داشت، گفت: این نوع برنامه ریزی و حتی فرصت سرمایه گذاری بهتر و بیشتر برای تیم ها و مربیان آنها فراهم می شود. زمانی که زمان و نحوه برگزاری مسابقات مشخص شد، می توان با برنامه ریزی بهتر و بیشتر، ترکیب بازیکن خارجی، زمان جذب و شروع اردو را برای بازیکنان بومی پیش بینی کرد.

سرمربی تیم بسکتبال نازجان آوران سیرجان در پایان گفت: نحوه برگزاری مسابقات امسال به تیم های بیشتری کمک می کند تا در چرخه مسابقات شرکت کنند اما اینکه نحوه برگزاری مسابقات هر سال تغییر می کند بیشترین اهمیت را دارد. اشکال این مسابقات

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا