اقتصادی

۱۰۰۰ گیگ ظرفیت قطع‌شده اینترنت بین‌الملل، بازیابی شد

در حالی که امروز 1000 گیگابایت از ظرفیت اینترنت بین المللی کشور به دلیل اختلال در دو مسیر نوری در گرجستان قطع شد، شرکت ارتباطات زیرساخت از اتصال مجدد این ظرفیت خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری، بر اساس اعلام مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، ۱۰۰۰ گیگ ظرفیت بین المللی شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل اختلال در دو مسیر نوری در گرجستان از ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر امروز (شنبه ۴ آذر ۱۴۰۰) دچار اختلال شده است. که با اقدامات بعدی این مرکز تا ساعاتی دیگر تخلف مذکور رفع خواهد شد.

بدین ترتیب این مرکز اعلام کرد که چند ساعت پس از قطع شدن ظرفیت 1000 گیگابایتی اینترنت بین الملل کشور، این ظرفیت در ساعت 18:45 پس از رفع وقفه بازیابی و به زنجیره مصرف بازگشت.

به گزارش مجله زنده خبری، طی دو ماه گذشته این دومین بار است که در حوزه اینترنت بین الملل وقفه های مکرری رخ می دهد. در 7 دسامبر، شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که 430 گیگابایت از ظرفیت پهنای باند بین‌المللی شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل قطع شدن بخش دوم فیبرهای دریایی متعلق به GBI در منطقه دریایی بین قطر و امارات غیرقابل دسترس شده است.

البته در چند روز اخیر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازگشت قطع ظرفیت از باند فرکانسی بین المللی شرکت ارتباطات زیرساخت به ظرفیت اینترنت ملی خبر داده است. همچنین در حالی که 300 گیگ از ظرفیت بین‌المللی شرکت ارتباطات زیرساخت که از طریق روستلکوم تامین می‌شود در 28 آذرماه قطع شد، این ظرفیت یک روز بعد احیا و به مصرف بازگشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا