استانی

پروژه‌های راکد در حوزه راه روستایی به بسیج سازندگی سپاه واگذار شود

مجله زنده خبری/ چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای تامین قیر در پروژه های آسفالت راه روستایی استان مشکلی وجود ندارد، پروژه های راکد راه روستایی باید برای تکمیل به بسیج سازندگی سپاه واگذار شود.

گلمعلی حیدری 24 فروردین ماه در جلسه هماهنگی قرارگاه امام حسن (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ماه رمضان متعلق به امام حسن (ع) است، گفت: مناطق مختلفی به نام امام حسن (ع) شکل می گیرد. از این امام

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: قرارگاه امام حسن (ع) برای محرومیت زدایی در روستاها، راه های روستایی، مسکن و منابع طبیعی و مدیریت حوزه های آبخیز هماهنگ عمل می کند و خوشبختانه اعتبارات خوبی برای محرومیت زدایی در این مناطق اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه قرارگاه امام حسن(ع) استان ها توسط بسیج سازندگی سپاه پیگیری شد، گفت: در سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری و در بودجه 1401 وام محرومیت زدایی خوبی در قالب این قرارگاه ارائه شد. انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی برای رفع محرومیت در حوزه راه، آب، مسکن و آبخیزداری.

حیدری افزود: فعالیت های قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن(ع) محدود به روستاها نیست و حاشیه شهرها نیز از خدمات محرومیت زدایی این قرارگاه بهره مند می شوند، تیمی برای شناسایی مشکلات و موانع اجرای طرح تشکیل می شود. پروژه های محرومیت زدایی در شهرها

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر حضور روحانیون و پیشکسوتان حراست در گروه های جهادی گفت: در کنار اقدامات محرومیت زدایی باید به مسائل فرهنگی مناطق فقیرنشین توجه ویژه شود و همایشی برای گروه های جهادی در منطقه برگزار شود. استان.” .

وی با اشاره به اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده برای محرومیت زدایی باید به صورت عادلانه در شهرستان های چهارمحال و بختیاری توزیع شود، تصریح کرد: امکان جذب اعتبارات اندک است، باید هر چه سریعتر بودجه جمع آوری شود و اگر مدیر در این زمینه کوتاهی کرد مقابله خواهد کرد.

حیدری افزود: برای تامین قیر پروژه های آسفالت راه های روستایی چهارمحال و بختیاری مشکلی وجود ندارد. پروژه های راکد راه روستایی باید برای ساخت به سپاه واگذار شود. همچنین پیشنهاد شد اعتبار لازم برای 1000 کیلومتر راه روستایی آسفالته شده در استان تامین شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می شود موضوع تامین آب شرب روستاها با قرارگاه امام حسن (ع) در گام نخست در 44 روستای استان پیگیری شود.

وی در پایان تاکید کرد: دستگاه های اجرایی می توانند از درآمد حاصل از فروش املاک و مستغلات مازاد برای وام دادن به پروژه های نیمه تمام تمام شده استفاده کنند و دستگاه های اجرایی نیز می توانند توجه ویژه ای به اجرای طرح های اشتغال داشته باشند. مانند گلخانه ها

وام 1401 هنوز به استان ها ابلاغ نشده است

در این جلسه علی شهریاپور – رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال 1400 در فصول آبهای روستایی، راههای روستایی، مسکن و مدیریت حوزه های آبخیز طبیعی در مجموع 670 میلیارد تن اعتبار به عمل آمد. به استان ابلاغ شد گفت: 584 میلیارد تن وام به استان توزیع شده است.

وی افزود: در بحث آب روستایی 70 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع استانی به چهارمحال و بختیاری گزارش شد که 45 میلیارد تومان و 160 میلیارد تومان از محل وام محرومیت زدایی روستایی توزیع شد که 100 میلیارد از آن تخصیص یافت. درصدی بود.

شهریاپور گفت: در حوزه راه روستایی نیز 153 میلیارد تن اعتبار از محل منابع استانی به چهارمحال و بختیاری گزارش شده که 118 میلیارد تن آن توزیع شده است. همچنین 39 میلیارد تن از محل وام های محرومیت زدایی به آب های روستایی اختصاص یافت که 19 میلیارد و 700 میلیون تن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری 9 میلیارد و 700 میلیون تن اعتبار از محل منابع استانی به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد که 12 میلیارد و 900 میلیون آن. 21 میلیارد و 300 تن وام محرومیت زدایی به آبهای روستایی اعطا شد که 10 میلیارد و 600 میلیون تن است.

وی یادآور شد: همچنین در بحث مسکن روستایی نیز 216 میلیارد تن وام از محل منابع استانی به چهارمحال و بختیاری گزارش شد که 100 درصد آن اعطا شد و همچنین محرومیت اعتباری به این بخش اختصاص داده نشد.

شهریاپور با تاکید بر اینکه هنوز یک هزار و 401 اعتبار به استان ها ابلاغ نشده است، گفت: در بحث طرح های سفر ریاست جمهوری در آب های روستایی، راه روستایی، مسکن و منابع طبیعی و آبخیزداری در جلسه اولیه یک هزار و 24 میلیارد تن پروژه بررسی شد که این پروژه ها مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت به 214 میلیارد رسید.این طرح در آب روستایی، 613 میلیارد در راه روستایی، 161 میلیارد در منابع طبیعی و آبخیزداری و 70 میلیارد در مسکن روستایی تصویب شد.

احداث پل برای اهالی روستای نسکوه در دستور کار است

علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) با اشاره به فعالیت های سپاه در حوزه محرومیت زدایی گفت: بسیج سازندگی.

وی افزود: همچنین یک هزار و 250 طرح محرومیت زدایی در حوزه راه روستایی، آب روستایی، حمام، آبرسانی، ساخت مسجد، مدرسه و مسکن توسط سپاه حضرت کمر بنی هاشم (ع) استان اجرا شد.

اکبری گفت: تاکنون 760 هزار بسته معیشتی با وام 460 میلیارد تنی بین نیازمندان چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

فرمانده سپاه حضرت کامربنی هاشم (ع) یادآور شد: آبرسانی به 44 روستای چهارمحال و بختیاری امسال در قالب قرارگاه امام حسن (ع) خواهد بود اما با طرح های اجرا شده در قالب این قرارگاه نباید مخالفت کرد.

اکبری در پایان گفت: احداث پل تردد اهالی روستای نسکوه چهارمحال و بختیاری که برای تردد از رودخانه عبور می کنند برای محرومیت زدایی در دستور کار قرار دارد.

پروژه های راکد راه روستایی باید برای بسیج سازندگی به سپاه ارائه شود

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا