اقتصادی

شرایط وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی

مجله زنده خبری/گلستان مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از اختصاص 200 میلیون تومان تسهیلات برای مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی خبر داد.

هر ساله به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان زلزله خانه های روستایی مستحکم در استان گلستان به بهره برداری می رسد که در همین راستا امروز 86100 واحد مسکن روستایی تقویت شده استان گلستان به صورت متمرکز افتتاح و به بهره برداری رسید. در روستای نودیه گرگان.

سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان روز پنجشنبه 17 آذرماه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: میانگین نوسازی بافت های فرسوده در استان گلستان در وضعیت خوبی قرار دارد و سه درصد بالاتر از ملی است. میانگین.”

وی با بیان اینکه با همت مردم تاکنون بیش از 86 هزار واحد مسکونی در استان گلستان نوسازی شده است، بیش از 10 هزار واحد مسکونی در شهرستان گرگان نوسازی شده است و دولت 200 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد ارائه کرده است. درصد با بازپرداخت 20 ساله و ضمانت زنجیره ای به مردم عرضه می شود و دولت نیز سود 13 درصدی وام مسکن روستایی را پرداخت می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: از 228 هزار واحد مسکونی روستایی در 933 روستای بالای 20 خانوار در استان گلستان، 53 درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و تجهیز شده است.

در ادامه حسینی از اختصاص هزار میلیارد ریال برای محرومیت زدایی روستاهای گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با حمایت ویژه دولت و نمایندگان شورای اسلامی و با هدف محرومیت زدایی، عمران و آبادانی روستاها. 1000 میلیارد ریال برای محرومیت زدایی در مناطق روستایی استان مصوب شده تا در آینده نزدیک توزیع شود.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آگ کلا در شورای اسلامی نیز گفت: نهضت مسکن در استان گلستان آغاز شده و از زمین دولتی برای طرح ساخت مسکن برای حل مشکل مسکن جوانان استفاده می شود. “

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جوانان تامین مسکن و ایجاد اشتغال است و دولت و شورای اسلامی با اقدامات انجام شده در این زمینه تلاش می کنند ضمن فراهم آوردن زمینه های عمرانی، طول عمر جوانان را در روستاها افزایش دهند. فرصت های شغلی برای آنها

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا