اجتماعی

پرونده ترک‌فعل احیای خلیج گرگان روی میز دادستانی/”زیارت” قربانی نادیده‌انگاری ظرفیت‌ گردشگری

مجله زنده خبری/ گلستان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یکی از پرونده های مطرح شده در زمینه ترک اقدامات مدیران در دادسرای مرکز گلستان مربوط به پرونده احیای خلیج گرگان و مشکلات مربوط به جزیره آشوراده است.

حیدر آسیابی امشب پنج شنبه 3 تیرماه در گفت و گو با خبرنگاران گلستان با اشاره به اقدامات قضایی برای رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز در زائرسرای گرگان اظهار داشت: در حوزه امور اراضی از اوایل تیرماه سال گذشته تا 30 خردادماه امسال در گلستان انجام شد. 10 قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی، 298 مورد قلع و قمع 16 هکتار اجرا شده و 68 مورد نیز حکم قطعی نزدیک به یک هکتار و نیم اجرا شده است.

وی با بیان اینکه آنچه را که در تصرف زمین و مدیریت روستای زیارت گفته ایم انجام داده ایم، گفت: با اقدامات انجام شده و ایجاد پاسگاه در ابتدای ورودی روستای زیارت، ساخت و ساز غیرمجاز انجام شد. در این روستا مدیریت به صفر رسیده است این امر پس از دو دهه انجام شد و ساخت زائرسرا پس از ایجاد پاسگاه ها و جلوگیری از انتقال مصالح به روستا رونق گرفت.

رئیس قاضی دادگستری ناحیه گلستان هدف از این اقدام قوه قضائیه را مقابله با تصرف اراضی و جرایم ارتکابی در حوزه اراضی عنوان کرد و گفت: ایشان رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه هستند.

آسیابی با بیان اینکه به همراه دادستان مرکز گلستان و مدیران اراضی به مدت 6 ساعت در زیارتگاه بازدید داشتم، تاکید کرد: یکی از دلایل ساخت و سازهای غیرمجاز در زائرسرا عدم توجه دستگاه های اجرایی است. به ویژه در حوزه گردشگری.

وی با بیان اینکه تاکنون دو جلسه رفع موانع گردشگری روستای زیارت در دادسرای گلستان به منظور تشویق سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برگزار شده است، یادآور شد: در حالی که زیارت ظرفیت های زیادی در گردشگری دارد اما در صنایع دستی، بوم گردی. ، و غیره. بی پروا عمل کرده است

رئیس قاضی استان گلستان به آخرین اقدامات انجام شده در خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: پیش از سفر رئیس جمهور اعتباری برای طرح احیای خلیج گرگان در بین مصوبات سفر وجود نداشت. بی فایده بود بیش از 500 میلیارد تن اعتبار بعداً در مصوبات گنجانده شد و رئیس جمهور دستور داد هر چه سریعتر کار احیای خلیج گرگان آغاز شود.

آسیابی گفت: احیای خلیج گرگان کار ساده ای نیست و نیازمند لایروبی و بازگشایی قنوات است. در جزیره آشوراده جلسه ای برای بررسی مشکلات خلیج گرگان و جزیره آشوراده تشکیل داد و در این جلسه حذف فعل به خلیج گرگان مطرح شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت مصمم به احیای خلیج گرگان است و ما به عنوان قوه قضاییه به احیای خلیج ادامه خواهیم داد، تاکید کرد: مرتبط با جزیره آشوراده.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا