اجتماعی

چرا ورزش‌کردن آی‌کیو را تقویت می‌کند؟

ما فکر می کنیم که بدن هیچ ربطی به مغز ندارد، اما هر روز بیشتر و بیشتر آشکار می شود که این فرضیه اشتباه است. طبق مطالعات انجام شده، ورزش یکی از بهترین راه ها برای تقویت هوش و حفظ آن تا سنین بالا است.

به گزارش مجله زنده خبری، فرادیک او نوشت: «اگر می‌خواهید ضریب هوشی خود را بهبود ببخشید، باید ورزش کنید. اما چگونه ورزش عضلات به مغز کمک می کند؟ ما فکر می کنیم که بدن هیچ ربطی به مغز ندارد، اما هر روز بیشتر و بیشتر آشکار می شود که این فرضیه اشتباه است. طبق مطالعات انجام شده، ورزش یکی از بهترین راه ها برای تقویت هوش و حفظ آن تا سنین بالا است.

مطالعه‌ای که در آلمان انجام شد نشان داد که افراد مسنی که ورزش‌های سبک مانند باغبانی انجام می‌دهند، 50 درصد کمتر در معرض زوال شناختی در سنین بالا هستند.

آزمایش دیگری نشان داد که سالمندانی که در طول هفته چند دقیقه آهسته راه می‌رفتند در آزمون‌های توجه و حافظه نمره بهتری کسب کردند. اما نه تنها سالمندان از چنین ورزش هایی سود می برند. کودکانی که پیاده به مدرسه می روند تمرکز بیشتری دارند و نمرات آزمون بهتری نسبت به همکلاسی های خود که با ماشین پیاده روی می کنند، کسب می کنند.

یکی از دلایل این است که ورزش گردش خون (و البته اکسیژن رسانی) به مغز را بهبود می بخشد که انرژی بیشتری برای تفکر فراهم می کند.

دلیل دیگر ممکن است این باشد که ورزش باعث رشد سلول‌های عصبی و احتمالاً ترشح برخی انتقال‌دهنده‌های عصبی و هورمون‌های رشد می‌شود که برای سلامت کلی مغز ضروری هستند. “همه این موارد منجر به تمرکز و حافظه بهتر می شود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا