اجتماعی

نقش کلیدی ورزش‌های قدرتی در کاهش وزن

تمرینات قدرتی و تمرینات تحمل وزن، درست مانند ورزش های هوازی، نقش کلیدی در کاهش وزن و اهداف تناسب اندام دارند.

به گزارش مجله زنده خبری، البته ممکن است کاهش وزن و تناسب اندام تنها عاملی باشد که در انجام این نوع ورزش مشهود است، اما فواید دیگری در دراز مدت آشکار خواهد شد. بنابراین باید در انجام ورزش های قدرتی پیگیر بود.

به گزارش وزارت بهداشت و دفتر ارتقای سلامت، حتما این تمرینات را انجام دهید تا در کمترین زمان ممکن فواید باورنکردنی آنها را در زندگی خود مشاهده کنید:

پیری سبکتر: تمرینات قدرتی باعث تقویت استخوان ها، افزایش متابولیسم، حفظ عضلات و کاهش استرس در بدن می شود. در عین حال، باعث می شود که فرد سالمندی آرام تری را تجربه کند.

_ افزایش توانایی ورزشی: ورزش های قدرتی نه تنها باعث افزایش قدرت بدنی می شود، بلکه باعث افزایش سرعت، چابکی و انعطاف بدن می شود که همگی برای انجام سایر ورزش ها مانند دویدن و سایر ورزش های استقامتی مفید و ضروری هستند.

پیشگیری از پوکی استخوان: نگرانی در مورد پوکی استخوان ما را به سمت مصرف لبنیات سوق می دهد، اما موثرترین پیشنهاد افزایش وزن هنگام مصرف لبنیات است. زیرا این کار تراکم استخوان را به طرز باورنکردنی افزایش می دهد.

افزایش متابولیسم: بسیاری از ما فکر می کنیم که ورزش های هوازی باعث چربی سوزی زیادی می شود، اما در واقع اگر عضلات بدنمان متراکم تر باشند، چربی بیشتری می سوزانیم و حتی زمانی که می خوابیم و می نشینیم، چربی سوزی ما ادامه می یابد.

بهبود کیفیت خواب: زمانی که سوخت و ساز بدن بالا باشد و سطح انرژی بدن در شرایط خوبی باشد، خواب بسیار راحت تری خواهیم داشت. البته سعی کنید تمرینات قدرتی را نزدیک به زمان خواب انجام ندهید زیرا ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

_ افزایش عزت نفس: یکی از مهم ترین تاثیرات ورزش های قدرتی، تاثیرات مثبتی است که بر روان ما می گذارد. تمرینات قدرتی به ما کمک می کند تا تناسب اندام داشته باشیم و احساس بهتری داشته باشیم.

_ بهبود سلامت عمومی بدن: اگرچه هدف بسیاری از افرادی که تمرینات قدرتی انجام می دهند رسیدن به اندام است، اما مهمترین دستاورد تمرینات قدرتی سلامتی و احساس نشاط است. در دراز مدت ورزش های قدرتی تغییرات ارزشمندی را در ما ایجاد می کنند. علاوه بر زیبایی بدن، افزایش انرژی، خواب بهتر و حتی زندگی زناشویی بهتر همگی از مزایای تمرینات قدرتی برای جسم و روح هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا