اجتماعیبرترینهای کسب و کار

مقایسه کیف اداری مردانه چرم مصنوعی با چرم طبیعی

چرم طبیعی چیست؟

چرم طبیعی مستقیم به روش دباغی جهت اماده‌سازی و پرداخت پوست خام حیواناتی مانند بز، گاو و گوسفند تولید می‌شود. به دلیل فساد پذیری پوست حیوانات، آن‌ها را به دباغخانه برای ساخت چرمی قوی و انعطاف‌پذیر می‌فرستند. دباغی به دو صورت فیزیکی و شیمیایی با استفاده از مواد گیاهی انجام می‌شود. حتما در زمان خرید کیف اداری مردانه با انواع چرم ها آشنا شدید. این کار به طوری انجام می‌شود که در خصوصیات اصلی چرم تغییری ایجاد نمی‌کند و تنها از نظر سطح بیرونی برای مقاومت از نفوذ تجزیه کنندگان مواد برای مقاوم سازی انجام می‌گیرد.

چرم مصنوعی چیست؟

چرم مصنوعی مستقیم از مواد پلیمری به نام pvc و pu تولید می‌شود و به دو روش، تر و خشک تولید می‌شود. هر کدام از روش‌ها، برای تولید نیاز به شرایط ویژه خود دارند. امروزه تولید و استفاده از چرم مصنوعی به دلایل قیمت زیاد چرم طبیعی و مسايل اخلاقی که عبارت است از رعایت حقوق حیوانات، به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت چرم طبیعی و چرم مصنوعی

داشتن شناسنامه محصول

نخستین مشخصه تفاوت چرم طبیعی از چرم مصنوعی داشتن شناسنامه محصول است. محصولاتی که از چرم اصل ساخته می‌شوند، نشان مخصوص خود را دارند. شما به عنوان یک خریدار می‌توانید شناسنامه محصول چرمی خود را در هنگام خرید از فروشنده بخواهید.

تفاوت قیمت چشمگیر چرم طبیعی با چرم مصنوعی

این روش برای فهمیدن تفاوت چرم طبیعی از چرم مصنوعی راه دقیقی نیست اما می‌تواند در این مسیر کمکمتان کند، زیرا محصولات چرم طبیعی بسیار گران‌تر از محصولات چرم مصنوعی هستند. لازم به ذکر است که موضوع تفاوت قیمت توسط فروشنده‌ها همیشه رعایت نمی‌شود.

بوی چرم

شما به عنوان یک خریدار میتوانید تفاوت بویی را در چرم طبیعی و مصنوعی حس کنید. زیرا بوی چرم مصنوعی یاد‌آور بوی شیمیایی برای شما است اما چرم طبیعی بویی خاکی و کمی شیرین دارد. این  یکی از تفاوت‌های اولیه چرم طبیعی با چرم مصنوعی به حساب می‌آید.

بررسی منافذ پارچه

چرم طبیعی دارای منافذ ریز، صاف و خطوط ظریف است، در حالی که چرم مصنوعی بسیار براق است و خطوط و منافذ ظریفی ندارد. به دلیل پیشرفت‌های اخیر در زمینه فناوری پردازش چرم مصنوعی، تشخیص تفاوت  آن  با چرم طبیعی از این طریق، برای خریدار سخت است.

لمس چرم

یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی لمس محصول است. چرم طبیعی مانند یک پوست واقعی بر خلاف چرم مصنوعی حسی گرم به دست منتقل می‌کند اما چرم مصنوعی سرد‌تر و سخت‌تر است. چرم طبیعی به دلیل انجام عملیات کمتر، نرم‌تر است و کیفیت بالاتری نسبت به چرم مصنوعی دارد.

ضخامت ناهمگن

هنگامی که به قسمت‌های مختلف چرم طبیعی دست می‌کشید، سطح چرم یکسان نیست و این باعث می‌شود بعضی از قسمت‌ها نازک و بعضی قسمت‌ها ضخیم باشند چون قسمت‌های مختلف پوست دام ضخامت‌های مختلفی دارند. در چرم مصنوعی به دلیل تولید با استفاده از دستگاه ضخامت چرم کاملا در تمامی نقاط آن یکسان می‌باشد.

تفاوت چرم طبیعی و چرم مصنوعی در منعکس کردن نور

به دلیل یکسان نبودن سطح چرم طبیعی هنگامی که آن را زیر نور بگیریم، نور را به شکل منظم و یکدست منعکس نمی‌کند اما چرم مصنوعی به دلیل سطح یکسان اگر زیر نور گرفته شود، نور را به طور منظم و یکدست منعکس می‌کند.

تست شعله

چرم طبیعی به سادگی آتش نمی‌گیرد، تغیییر شکل نمی‌دهد و اگر شعله را تا مرحله سوختن ادامه دهید بویی مشابه سوختن مو می‌دهد. لازم به ذکر است که چرم مصنوعی به دلیل ساهته شدن از pvc  اگر در معرض سوختن قرار بگیرد به‌سرعت جمه شده و تغییر شکل می‌دهد و می‌سوزد.

جنس قسمت پشت چرم

از آشکار‌ترین تفاوت‎‌های چرم طبیعی و چرم مصنوعی جنس پشت این محصولات است. پشت چرم طبیعی پرز دارد ولی پشت چرم مصنوعی با نخ دوخته شده است.

مقدار وزن

همواره چرم طبیعی به‌دلیل ساخته شدن از پوست حیوانات سنگین‌تر از چرم مصنوعی که ساخته شده از  مواد pvc است می‌باشد.لازم به ذکر است چرم‌های طبیعی حیوانات مختلف نیز دارای وزن‌های متفاوتی هستند برای مثال چرم ساخته شده از پوست بز به طور قابل توجهی سبک‌تر از چرم پوست گاو است.

انعطافپذیری

ساده‌ترین راه در مورد قضاوت چرم طبیعی و مصنوعی این است که میزان انعطاف‌پدیری آن را بررسی کنیم. با خم کردن چرم، اگر  چرم به حالت اول برگردد و چین و چروکش از بین رفته باشد چرم طبیعی است اما اگر چرم به سختی خم شود و خط و چین و چروک را بر روی خود باقی بزارد چرم مصنوعی می‌باشد.

پیشنهاد ما به شما این است برای مشاهده مدل ها از سایت های معتبری همچون پاپیون کمک بگیرید.

تست رطوبت بوی چرم

یکی از ساده‌ترین تفاوت‌های چرم طبیعی از چرم مصنوعی، با استفاده از تست رطوبت می‌باشد. چرم طبیعی هزاران منافذ کوچک دارد که مانند چوب بسته به محیط اطراف رطوبت را جذب می‌کند. با ریختن چند قطره آب روی چرم، اگر چرم طبیعی باشد آب به سرعت جذب می‌شود و برعکس اگر چرم مصنوعی باشد آب دفع می‌شود. لازم به ذکر است هنگام انجام آزمایش رطوبت، فقط از چند قطره آب استفاده کنید زیرا نباید چرم طبیعی را در رطوبت بیش از حد اشباع کنید چون ممکن است به چرم آسیب برسد. با این حال متوجه شدیم که چرم طبیعی رطوبت را جذب و چرم مصنوعی رطوبت را دفع می‌کند. البته ممکن است انواعی از چرم مصنوعی آب را جذب کنند.

از کجا محصول با چرم طبیعی بخریم؟

اگر به دنبال خرید محصولات چرم طبیعی هستید ما به شما راه آسان‌تری را پیشنهاد می‌کنیم. خرید از یک فروشگاه یا سایت معتبر می‌تواند کمک بسیار بزرگی را به شما خریدار محترم حین خرید ارائه دهد. دیگر نیازی به دلهره حین خرید نیست چون فروشگاه‌های معتبر به جای چرم طبیعی، چرم مصنوعی به شما نمی‌دهند. یکی از بهترین فروشگاه‌های کشور که دارای کیف‌های چرم می‌باشد، فروشگاه دیوید جونز می‌باشد. این فروشگاه که فروش غیر حضوری نیز دارد، خرید انلاین و غیر حضوری را نیز برای شما خریداران عزیز فراهم کرده است. اگر به دنبال کیف چرم هستید می‌توانید به سایت انلاین دیوید جونز بروید و یک خرید آسان و مطمئن را داشته‌باشید.

بطور کلی:

تفاوت‌های چرم طبیعی و چرم مصنوعی اهمیت زیادی در تشخیص آن‌ها از هم دارد. چرم طبیعی بسیار گران است زیرا به همراه مقاومت، از زیبایی و ظرافت بالایی برخوردار است. با نگهداری مناسب می‌توانید تا 15 سال ازمحصولات چرمی خود استفاده کنید. برخلاف چرم طبیعی، چرم مصنوعی در طول زمان مقاومت و رنگ خود را از دست می‌دهد. به یاد داشته باشید، در حالی که چرم مصنوعی می‌تواند جایگزین ارزان‌تری برای چرم طبیعی باشد اما به انداره چرم طبیعی مقاوم و زیبا نیست.

تشخیص چرم واقعی از تقلبی

نحوه تشخیص چرم واقعی مسئله بزرگی است و خرید چرم اصل و خالص به همان اندازه که خرید چرم آسان است، سخت تر است. تولیدکنندگان آنقدر در کار خود تخصص دارند که بررسی و تمایز بین چرم مصنوعی و اصل بسیار سخت است. به همین دلیل چند روش را لیست کرده ایم که با آنها می توانید چرم اصل را از مصنوعی تشخیص دهید. بیایید نگاهی گذرا به آنها داشته باشیم.

1. بر روی برچسب تمرکز کنید تا چرم واقعی را شناسایی کنید.

چرم واقعی- تولید کننده چرم واقعی نام تجاری خود را با افتخار به عنوان برچسب هایی مانند “100٪ چرم واقعی” ، “چرم کامل/درجه یک” یا “چرم اصل” ذکر می کند، و شما را مطمئن می کند که در مسیر درستی حرکت کرده اید.

از طرف دیگر یا تقلبی – دارای برچسب هایی مانند “مواد ساخته شده توسط بشر” هستند و چیزی مربوط به آن نشان دهنده چرم ساخته شده از پلیمر مصنوعی است. بنابراین به برچسب ها دقت کنید.

همچنین برچسب قیمت را مشاهده کنید تفاوت زیادی بین قیمت چرم واقعی و تقلبی وجود دارد. چرم واقعی یا چرم اصل بسیار گرانتر از چرم تقلبی است.

2. لبه های ناهموار ویژگی اصلی کیف چرم اصل است

لبه های کیف را بررسی کنید. کیف های چرمی اصلی همیشه دارای لبه های زبر درشت هستند در حالی که کیف های ساخته شده از چرم مصنوعی لبه های تقریباً صاف و پلاستیک یا محصولات مصنوعی خواهند داشت.

3. سطح ناقص کیف چرم اصل را فریاد می زند

آیا سطح کیف شبیه سنگریزه یا دانه دار است؟ چرم واقعی دارای الگوی ناسازگار با نواقص جزئی است. چرم مصنوعی یکنواخت است و منافذ آن به طور مساوی پخش شده است و فریاد می زند تقلبی است! علاوه بر این، چرم واقعی از پوست طبیعی حیوانات ساخته شده است و منافذ ناهمواری مانند پوست ما دارد.

4. سطح چرم را فشار دهید

درست مانند پوست انسان، چرم اصلی نیز حالت ارتجاعی دارد و هنگام کشش تغییر رنگ می دهد. وقتی چرم واقعی را می کشید، می بینید که هنگام رها شدن، الگوهای چروکیده ناپدید می شوند و می آیند. آن را با ناخن خود خراش دهید چرم واقعی به حالت اولیه باز می گردد. چرم تقلبی بدون تأثیر می ماند و شکل و سفتی خود را حفظ می کند.

5. نگاهی نزدیک و عمیق به محصول چرمی داشته باشید

سطح هر چرم اصل/واقعی مانند مواد طبیعی ساخته شده مانند هر نوع پوست حیوانات خواهد بود. همچنین سطح غیر یکنواخت خواهد بود و شامل تغییر شکل و نقص در آن می شود. از طرف دیگر، سطح چرم مصنوعی یا تقلبی از جنس بسیار صاف، براق و کاملاً یکنواخت خواهد بود. که نشانه روشنی برای تغییر مسیر برای انجام یک کار خوب است.

6. ظرفیت جذب آب در چرم واقعی

این یکی از ساده ترین راه ها برای بررسی هویت چرم اصل است. چرم اصل همیشه رطوبت را جذب می کند در حالی که چرم مصنوعی هرگز آب را جذب نمی کند بلکه آب روی آن باقی می ماند. چرم طبیعی در عرض چند ثانیه آب یا بزاق را جذب می کند که نشان دهنده اعتبار آن است.

7. آن را بسوزانید (از چوب کبریت استفاده کنید، آن را کاملاً نسوزانید)

اگرچه ما به شما توصیه نمی کنیم این کار را انجام دهید، اما این فقط یک آزمایش تمایز است. اگر چوب کبریت را زیر کیسه چرمی روشن کنید آتش نمی گیرد اما بوی سوزان مانند موهای سوخته از خود ساطع می کند. در حالی که چرم مصنوعی با شعله می سوزد و بوی پلاستیک سوزان تولید می کند.

8. تفاوت در الگو

چرم واقعی دارای الگوی ناسازگار با نواقص جزئی است. چرم تقلبی یکنواخت با منافذ پخش شده یکنواخت است که به وضوح نشان دهنده تقلبی بودن آن است! علاوه بر این، چرم واقعی از پوست طبیعی حیوانات ساخته شده است و منافذ ناهمواری مانند پوست ما دارد.

9. تست ساختار چرم واقعی و جعلی

بزرگترین علامت بین کیف چرم اصلی و تقلبی، کیفیت کلی آن است. وقتی هر دو را روی زمین می گذارید، کیف چرمی اصلی بسیار محکم تر، ساختار یافته تر و مستقیم تر می شود. چرم مصنوعی مستقیم نمی ایستد.

10. بوی کیف چرم اصلی را احساس کنید

از بویایی خود برای آزمایش اصالت کیف های چرمی استفاده کنید. چرم واقعی دارای بوی چرمی معمولی، طبیعی و ارگانیک مانند هر رایحه پوستی خواهد بود. به همین ترتیب چرم تقلبی دارای بوی پلاستیکی، بوی مصنوعی و شیمیایی مانند پلاستیک است.

11. تست زیپ کیف چرمی اصلی

زیپ، برچسب ها و کمربندها افزونه هایی هستند که به کیف چرم اصل تجمل می بخشد. زیپ صاف یادگاری ایده آل از کیف اصلی چرمی است در حالی که زیپ سخت نشان می دهد که جعلی است.

12. گرمای چرم واقعی را احساس کنید

اگر کیف چرمی شما احساس گرمی می دهد، تبریک می گویم عزیزم ، برای خودت کیف چرمی واقعی تهیه کرده ای. یک چرم واقعی بلافاصله گرم می شود و درجه حرارت را برای مدتی حفظ می کند، اما در مورد چرم مصنوعی، دما را ذخیره نمی کند، بنابراین گرما خارج می شود و اگر گاهی اوقات گرم می شود، سطح آن مرطوب می شود، اما در چرم واقعی. سطح آن همیشه خشک است.

13. وزن را بررسی کنید

البته وزن انواع مختلف چرم می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، وزن پوست گوسفند کمتر از پوست گاو است. اما چرم هنوز هم از وزن بسیار بیشتری نسبت به چرم تقلبی برخوردار است. محصولات چرم اصلی وزن زیادی خواهد داشت زیرا دارای سگک، زیپ و ناودانی با کیفیت بالا می باشد. از طرف دیگر، چرم تقلبی با داشتن لوازم جانبی بی کیفیت، سبک خواهد بود.

14. از فروشنده معتبر خرید کنید

تمایز بین چرم واقعی و جعلی نیاز به تمرین دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم پول نقد به دست آمده خود را خرج کرده و از یک فروشنده و فروشگاه معتبر خرید کنید.

15. چرم واقعی همیشه پرهزینه است

اگر از معاینه اولیه سیگنال سبز دریافت کردید، برچسب قیمت را بررسی کنید. یک کیف چرمی واقعی همیشه گران قیمت است. هیچ فروشگاهی کیف های چرمی خود را به نصف قیمت نمی فروشد و ضرر نخواهد کرد.

به کیف های چرمی تقلبی نه بگویید

چند سالی است که خیابان های مملو از تقلبی از برندهای لوئیس ویتون و هرمس است. سبک و طراحی مارک های بزرگ به آسانی کپی می شوند اما نمی توان از کیفیت لوکس آنها تقلید کرد. حتی اگر از منظر بشریت فکر کنیم، تقلبی ها کالاهای خود را در کارخانه های غیرقانونی تولید می کنند، از کودکان کار استفاده می کنند و شرایط ناسالم کاری برای صرفه جویی در هزینه ها دارند.

آیا فکر نمی کنید سزاوار یک کیف چرمی لوکس واقعی هستید؟

روش های تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

ظاهر واقعی کیف چرمی اصلی به دلیل استحکام، جذابیت بالا و درجه یک آنها ست. بنابراین دفعه بعد که یک کیف چرمی شگفت انگیز را در پنجره بوتیک مشاهده کردید، نگاه دقیق تری بیندازید و بر اساس نکات بالا بررسی کنید. البته این را هم بدانید که انواع مختلفی از چرم اصل وجود دارد، اما تفاوت آنها در انواع آنهاست، مانند اینکه از چه پوست حیوانات تهیه شده است، نه در واقعیت یا اصل آنها. سعی کنید بفهمید که تفاوت کاملی بین چرم ها وجود دارد. هریک از نکات تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی را بررسی کنید و همیشه هنگام خرید آنها را در نظر داشته باشید.

درباره اسامی انواع چرم بیشتر بدانید !

اسامی انواع چرم ،به طور کلی  به سه مدل تقسیم شده و بر اساس اندازه گیری سه معیار مهم انعطاف پذیری ،قدرت استحکام و میزان ضخامت در پارچه ی چرم طبیعی شناخته می شوند :

  • چرم سبک
  • چرم نیمه سنگین
  • چرم سنگین

و در ادامه به تشریح ساختار هر یک به خلاصه می پردازیم .

            تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی 

به چه چرمی،چرم سبک گفته می شود ؟

قبل از اینکه به سراغ تعریف چرم سبک برویم،همانطور که می دانید چرم از پوست حیوانات مختلفی مانند گاو،گوسفند ،بز،بره ،شتر مرغ ،کروکودیل و…. بدست می آید. محبوبیت و قیمت هر کدام از آن ها با توجه به مراحلی که برای تهیه این نوع چرم ها درنظر گرفته می شود ،متفاوت است . اما به آن دسته از چرمی که از پوست گوسفند،بره و یا بز بدست می آید ،چرم سبک گفته می شود.

این نوع چرم ها به دلیل داشتن خاصیت سبکی ، انعطاف پذیری بالا ،ظرافت و نازکی به نسبت دیگر چرم ها از آسیب پذیری بیشتری برخوردار هستند و در مواردی که از نظر جنس کیفیت پایینی داشته باشند به عنوان آستر در تولید برخی محصولات چرمی از جمله کاپشن ،پالتو و حتی کفش به کار برده می شوند. بنابراین همواره توجه داشته باشید که مراقبت از چنین چرمی لازمه دقت و آگاهی از روش های نگهداری مناسب برای کاهش آسیب پذیری به پارچه چرم است.

چرم نیمه سنگین 

چرم نیمه سنگین بر خلاف موارد دیگر از قیمت بسیار بالایی برخوردار ست چرا که برای ساخت آن از پوست حیواناتی مانند کروکودیل و شتر مرغ استفاده می شود بنابراین بیشتر در تولید کالاهای فانتزی ،شیک و لوکس استفاده می شود .

چرم سنگین چیست ؟

هرجا سخن از مرغوب ترین نوع پارچه چرم باشد ،نام “چرم سنگین”  می درخشد .این نوع پارچه چرمی به دلیل داشتن استحکام بالا ،دوام و کیفیت مناسب در صنعت چرم بسیار پرکاربردست که  از پوست حیواناتی مانند گوساله ،گاو ،شتر،اسب  وغیره برای تولید زیره کفش ،کیف چرمی جیبی و یا دستی ،کفش های ایمنی مخصوص صنعت کاران ،دستکش و دیگر محصولات ازین قبیل استفاده می شود .

چرم مصنوعی چیست و چه تفاوت هایی با چرم طبیعی دارد ؟

شاید با شنیدن واژه “چرم مصنوعی ” تنها به یاد لوازم چرمی بی کیفیت بیفتید . اما باید این نکته را در نظر داشت که چرم مصنوعی که با نام چرم گیاهی یا چرم وگان نیز معروف است ، با هدفی بزرگ تر و شاید ارزشمند تر روانه بازار محصولات چرمی شد .از آنجائیکه چرم مصنوعی ساخته دست بشر است  قابل استفاده  برای رفع نیاز های مختلف در صنعت جهت رعایت حقوق اخلاقی حیوانات و جایگزینی مناسب برای هزینه ی بالای پارچه چرم طبیعی  است و بر خلاف چرم طبیعی که با مقدار و اندازه محدود تولید می شود در رول های  بزرگ در ساخت لوازم خانگی  مانند مبلمان ،صنایع خودرو سازی ،انواع صندلی ها و غیره مورد استفاده قرار گیرد . اگرچه چرم مصنوعی می تواند تا حد اندکی با کیفیت باشد چرا که پس از مدتی قرار گرفتن  آن در معرض خم شدن مکرر مانند کفش  سبب ضعیف شدن پارچه  ترک برداشتن سطح و یا پوسته شدن آن می شود. با این حال تنوع محصولات  چرم مصنوعی  نسبت به محصولات تمام چرم طبیعی و هزینه پایین ،آن را به یک گزینه محبوب در میان بعضی افراد تبدیل کرده است .

عموما چرم مصنوعی به دلیل در دسترس بودن مواد شیمیایی مانند پلاستیک (برپایه نفت ) بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر خواهند بود . چرم مصنوعی در حال حاضر ،به دو دسته پلی اورتان  و چرم پلی وینیل کلراید تقسیم می شود.چرم پلی اورتان یا  PUبا قابلیت ضد باکتریایی و  از ترکیب کردن مواد پلیمری با یکدیگر بدست می آید که شباهت بسیار زیادی به چرم طبیعی دارد و .بنابراین تشخیص این دو نوع پارچه چرم از همدیگر کار راحتی نیست و نیاز به نظر کارشناسی دارد . البته این نوع چرم مصنوعی به دلیل داشتن بافتی بسیار نرم و انعطاف پذیر با قابلیت تنفس مشابه پارچه چرم طبیعی،برای مواردی که تماس بیشتری با سطح پوست انسان دارند کاربرد دارند مانند روکش مبلمان ،صندلی ها ،کیف،لباس و غیره .

          تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی

در مقابل چرم پلی وینیل کلراید که به عنوان چرم PVC  نیز شناخته می شود به دلیل نداشتن قابلیت تنفس ، نازک تر بودن لایه سطحی و دوام پایین تر  در مقایسه با چرم پلی اورتان در مواردی که پارچه نیاز به دور ماندن از رطوبت دارد، استفاده می شود.

روش های تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی که باید آن هارا بدانیم!

قبل ازینکه به تشریح نکات ضروری در خصوص تفاوت چرم طبیعی از چرم مصنوعی بپردازیم ،می بایست توجه داشته باشیم که استفاده از حواس پنج گانه در ابتدای امر ،کمک شایانی در تفکیک محصولات چرم طبیعی از چرم مصنوعی دارد .

برای مثال ،از واضح ترین نشانه های پارچه چرم طبیعی وجود خط و یا رشته های غیر یکنواخت به صورت چین و چروک هایی در سطح این پارچه است که راحتی قابل مشاهده است . علاوه بر آن شما می توانید با کمک گرفتن  از حس بویایی برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی استفاده کنید. به طور کلی چرم طبیعی دارای بوی بدن حیوانات است و چرم مصنوعی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی مختلف بر پایه نفت و غیره  دارای بوی نامطبوعی نزدیک به بوی پلاستیک ست. اما باز هم باید توجه داشته باشید که در برخی موارد ممکن است از عطر های خاص نزدیک به بوی چرم طبیعی بر روی محصولات چرم مصنوعی استفاده بکنند !

فعالیت خود را در یک کارگاه کوچک از سال 1373 در زمینه‌ی تولید کفش چرم مردانه (کفش چرم طبیعی مردانه) شروع کرده است. پس از گذشت چندین سال از فعالیت حرفه ای در زمینه‌ی تولید محصولات چرم طبیعی دست دوز، درسال 1388 تصمیم به گسترش کسب و کار خود در حوزه صنعت چرم سازی در ایران گرفت و به توسعه‌ی بخش تولیدی کفش‌ها و صندل طبی تمام چرم زنانه، مردانه و اکسسوری‌ها با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به روز دنیا موفق به پیشرفت در زمینه گسترش و رشد با فعالیت مستمر در صنعت چرم شده است.

مروری بر عناوین پنهان کردن عناوین
دکمه بازگشت به بالا