اجتماعیبرترینهای کسب و کار

نرخ کرایه ماشین بین شهری

نرخ کرایه تاکسی بین شهری در سال 1400 اعلام شد + جدول

در پی افزایش قیمت ۳۰ درصدی بلیت حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، نرخ بلیت سواری‌های کرایه پلاک عمومی بین‌شهری در مسیرهای منتهی به تهران (به صورت رفت و برگشت) اعلام شد.

چند روز پیش دستورالعمل تعیین نرخ کرایه ماشین سواری و بلیت حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای در نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصویب شد تا بر این اساس نرخ کرایه‌های بین شهری افزایش یابد و احمدرضا عامری -رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری- نیز روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا در این باره از افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری از اول خرداد ماه خبر داد و اظهار کرد: براساس مصوبه اخیر شورای عالی ترابری می‌توانستیم تا سقف تورم سالیانه اعلام شده از سوی بانک مرکزی در بخش حمل و نقل قیمت بلیت اتوبوس را افزایش دهیم که ۸۷ درصد بود اما مسلما مردم کشش این حجم از افزایش را نداشتند و بنابراین قیمت بلیت اتوبوس را با توافق صورت گرفته تنها ۳۰ درصد افزایش دادیم چرا که در این افزایش قیمت کشش بازار و توان مردم را در نظر گرفتیم.

رحمت حاج محمدعلی -رئیس اتحادیه سواری کرایه – نیز از افزایش نرخ کرایه سواری‌های پلاک‌عمومی بین‌شهری به همین میزان خبر داد و به ایسنا گفت: اگر مساله معیشت مردم و توان اقتصادی‌شان مطرح نبود می‌توانستیم قیمت بلیت را بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده تا سقف تورم ابلاغ شده یعنی ۸۷ درصد افزایش دهیم اما ما به این نتیجه رسیدیم که تنها ۳۰ درصد افزایش را اعمال کند.

وی افزود: این مصوبه به همه پایانه‌های مسافری تهران و دیگر استان‌ها اعلام کردیم و از اول خرداد ماه نرخ‌های افزایش یافته اعمال خواهد شد. البته استان‌های دیگر بر اساس شرایط خودشان تصمیم می‌گیرند.

رییس اتحادیه سواری کرایه اظهار کرد: البته در طول سال جاری می‌توانیم تا سقف تعیین شده نرخ کرایه را افزایش دهیم اما فعلا کشش آن وجود ندارد و ممکن است در ادامه ونیمه دوم امسال دوباره قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

آخرین وضعیت کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری

براساس آخرین تصمیمات و مصوبات ابلاغ شده، در حال حاضر نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری از جمله اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه تا پایان فروردین ماه سال جاری افزایش پیدا نخواهد کرد. مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد که فعلا برنامه ای برای افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه بین شهری وجود ندارد.

در روزهای گذشته گمانه زنی هایی درباره افزایش قیمت بلیت اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه پلاک عمومی بین شهری مطرح شده بود در حالی که در روزهای پایانی سال گذشته مسئولان وزارت راه و شهرسازی تأکید کرده بودند که تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۱ نرخ کرایه ها افزایش نمی یابد.

داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای- اظهار کرد: در مهرماه سال گذشته براساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت همه نرخ ها و قیمت ها ثابت ماند و امکان افزایش آن وجود نداشت. وی افزود: در حال حاضر نیز براساس آخرین تصمیمات و مصوبات ابلاغ شده نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری از جمله اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه تا پایان فروردین ماه سال جاری افزایش پیدا نخواهد کرد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: از اردیبهشت ماه امسال نیز اگر قرار بر افزایش قیمت باشد براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار همان دستورات صادر شده تصمیم گیری خواهد شد اما تا آن زمان هیچ التهابی نباید ایجاد شود و کرایه ها براساس نرخ های سال گذشته خواهد بود.

تاکسی در کیش

قیمت کرایه تاکسی در کیش مانند بقیه شهرها مشخص بوده و برای رفت و آمد در سطح جزیره کیش می توان از تاکسی های تلفنی (سفید رنگ)، تاکسی های خطی (زرد رنگ)، مینی بوس و یا اجاره ماشین از موسسات رنت کار (بدون راننده) استفاده کرد. جهت حمل بار نیز اتومبیل هایی در دسترس هستند.

    آیا از تاکسی های اینترنتی می توان در جزیره کیش استفاده کرد؟

    تاکسی های اینترنتی از جمله اسنپ و تپسی هم در جزیره کیش فعال بوده و در هرساعت از شبانه روز و در هر منطقه از جزیره کیش می توان درخواست خودرو داد.

    کرایه تاکسی در کیش چنده؟

    کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۱، تقریبی، مبغلی بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومن با توجه به مسیر می باشد.

    آیا تاکسی های کیش دارای دستگاه کارتخوان هستند.؟

    بله ؛ می توان مبلغ کرایه تاکسی را از طریق دستگاه کارتخوان به رانندگان تاکسی  پرداخت کرد.

نرخ کرایه تاکسی (تلفنی، خطی، اینترنتی و مینی بوس) در کیش و هر یک از انواع وسایل نقلیه عمومی که در جزیره کیش به ارائه خدمت می پردازند تعیین گردیده است. بستن کمربند برای سرنشینان جلوی خودروها اجباری و سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت ممنوع است.

نرخ کرایه تاکسی در کیش: تاکسی های تلفنی (سفید)

تاکسی های سفید ملزم به استفاده از تاکسی متر بوده و هزینه ورودی برای تاکسی های تلفنی ( سفید ) جهت تردد به شرح ذیل است:

ورودی در مسیرهای سطح شهر از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴ مبلغ ۱۳ هزار تومان

ورودی فرودگاه به تمام نقاط شهر ۳۲ هزار تومان

ورودی نواحی غربی (حدفاصل پارک آبی اوشن تا کلبه هور) به تمام نقاط شهر ۳۷ هزار تومان

ورودی سافاری ۲۳ هزار تومان

این مبالغ ، نرخ ورودی تاکسی های تلفنی است و پیمایش این تاکسی ها براساس تاکسیمتر تا سقف ۷ کیلومتر به ازای هر یک کیلومتر مبلغ یک هزار و سیصد تومان و چنانچه مسیر درخواستی مسافر بالای ۷ کیلومتر باشد به ازای هر کیلومتر یکهزار و پانصد تومان برای هر کیلومتر محاسبه می شود. همچنین به ازای هر یک دقیقه توقف یک هزار و سیصد تومان و بابت هر سرویس کنسلی ۲۰ درصد مبلغ ورودی دریافت می گردد.

نرخ کرایه تاکسی در کیش: تاکسی های خطی (زرد)

حدفاصل بازار مرجان تا :

– میدان ساحل ۵،۵۰۰ تومان

– شهرک صدف ، بازار مروارید و میدان خلیج فارس ۶،۰۰۰ تومان

– بندرگاه و بیمارستان ۶،۵۰۰ هزار تومان

– میدان غدیروبالعکس ۷،۰۰۰ تومان

– میدان لارک، میدان آرین، میدان بهارستان وفازهای F1, F2, F3 وA1,A2  8،000 هزار تومان

حدفاصل میدان آرین تا :

– میدان غدیر و میدان لارک ۵،۵۰۰ هزار تومان

– میدان هرمز و بیمارستان ۶،۰۰۰ تومان

– میدان بندرگاه و کمپ صبا ۶،۵۰۰ تومان

– شهرک صدف و بازار مروارید ۷،۰۰۰ تومان

– سه راه پردیس جنوبی و میدان آبشار ۷،۵۰۰ تومان

– بازار مرجان ۸،۰۰۰ تومان

حدفاصل هایپر مارکت تا :

– میدان پرواز، شهرک رز و دهکده ساحلی ۶،۵۰۰ تومان

– پارک آبی اوشن ۷،۰۰۰ تومان

– ساختمان دانشگاه آزاد ۸،۰۰۰ تومان

از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح نیز ۱۰ درصد به نرخ های تاکسی ها اضافه می شود.

نرخ کرایه مینی بوس

– مسیر بازار صفین، میدان لارک به سمت شهرک‌های میرمهنا و نوبنیاد و بالعکس از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ مبلغ ۲ هزار تومان. نرخ کرایه این مسیر از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح ۲ هزار و پانصد تومان محاسبه می‌شود.

– مسیر بازار عرب‌ها، میدان لارک سعدی به سمت مرکز شهر تا انتهای خط (پارک دلفین) و بالعکس از ۶ صبح تا ساعت ۲۴ مبلغ ۳ هزارو پانصد تومان و از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح ۵ هزار تومان است.

– نرخ کرایه هر مسافر در خط شماره سه مینی بوسرانی نیز از میدان هرمز، ملل، میدان امام خمینی (ره) به سمت پارکینگ مسافر بری فرودگاه و بالعکس ۶ هزار تومان تعیین شده است.

قیمتها براساس تصمیمات شورای ترافیک کیش بوده و چنانچه کرایه دریافتی از سوی رانندگان با نرخ های اعلام شده مطابق نباشد شهروندان وگردشگران جزیره کیش می توانند هرگونه تخلف از این مصوبه را به منظور برخورد قانونی و بازگرداندن حقوق شهروندان به مدیریت حمل ونقل عمومی را گزارش کنند.

نرخ کرایه سواری بین شهری

تاکسی بین شهری و سواری دربستی

در جریان پیشنهادهای لحظه آخری رفت یا برگشت باشید.

پیشنهادهای لحظه آخری، ارزیابی، پیش‌بینی و رهگیری قیمت و…

آنلاین مقایسه کنید، بخرید و برنامه‌ریزی برای سفر لذت ببرید.

۷ روز هفته ۲۴ ساعته مثل یک دوست پشتیبانتان هستیم.

اجاره خودرو یکی از رایج ترین کارهایی است که این روزها اکثر گردشگران در سفر خود هر جایی از کشور انجام می دهند. خوشبختانه شرکت های معتبری در اکثر شهرهای ایران در خصوص اجاره ماشین فعالیت دارند که شما می توانید حتی پیش از اینکه به شهر مقصد برسید، به صورت آنلاین یک خودرو برای خود رزرو کنید.

چرا تاکسی های بین شهری؟

سفر با تاکسی های بین شهری نه تنها هزینه کمتری خواهد داشت و شما مجبور نیستید ساعت ها رانندگی کنید و خسته به مقصد برسید، موجب می شود که به اقتصاد کشور و رونق کسب و کارها نیز کمک شود. همچنین با استفاده از این روش حجم ترافیک نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و نرخ آلودگی هوا به ویژه در شهرهای بزرگ کمتر می شود.

از این رو هنگامی که میزان تردد خودروهای شخصی کمتر شود سرعت رسیدن به مقصد نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین بهتر است با فرهنگ سازی درست استفاده از تاکسی های بین شهری را جایگزین خودروهای شخصی نماییم تا سفری راحت و لذت بخش را با صرف هزینه کمتر تجربه کنیم. اگر تا به حال تجربه سفر با تاکسی های بین شهری را نداشته اید به شما توصیه می کنیم که حتما سفر با این تاکسی ها را امتحان کنید.

نرخ کرایه تاکسی های بین شهری

هزینه تاکسی بین شهری همانند هزینه سایر وسایل حمل و نقل عمومی بر اساس پارامترهای مختلفی تعیین می شود که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

قوانین و مقررات اتحادیه در رابطه با نرخ نامه مسیرهای بین شهری:

تمامی موارد ذکر شده در نهایت تعیین کننده هزینه تاکسی های بین شهری می باشد.

رزرو تاکسی های بین شهری

امروزه خودرو یکی از نیازهای ضروری تمامی افراد است. برای رفتن به مراکز مختلف به منظور پیگیری امور زندگی واقعا نیاز به یک خودرو احساس می شود، این موضوع هنگامی که فرد مجبور باشد مرتبا به شهری دیگر رفت وآمد داشته باشد بیشتر اهمیت پیدا می کند. اما متاسفانه تمامی افراد شرایط مالی خرید خودرو را ندارند و مجبور هستند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. تاکسی های بین شهری یکی از بهترین انتخاب ها برای این دسته از افراد هستند. امروزه رزرو تاکسی های بین شهری بسیار آسان شده است و در هر ساعتی از شبانه روز به راحتی می توان این تاکسی ها را رزرو نمود.

امروزه شرکت ها و سایت های مختلفی در زمینه ارائه تاکسی های بین شهری راه اندازی شده اند و خدمات متنوعی را ارائه می دهد. از این رو به راحتی با مراجعه به این شرکت ها یا وب سایت های آن ها می توان رزرو تاکسی را انجام داد. تاکسی اینترنتی نمونه ای دیگر از همین موسسات هستند که با درخواست آن ها در هر مکان و هر ساعت از شبانه روز می توان خود را به مقصد رساند. سایت مستر بلیط نیز که در زمینه ارائه انواع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس فعالیت داشت جدیدا خدمات متنوعی را در زمینه تاکسی های بین شهری ارائه می دهد و با مراجعه به این وب سایت معتبر می توان به راحتی تاکسی بین شهری به مقصد مورد نظر را رزرو نمود.

سفر وجابجایی با تاکسی های بین شهری امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است و خیلی از افراد به منظور رسیدگی به کارهای خود از این تاکسی ها استفاده می کنند. این تاکسی ها مزایای بسیاری دارند، از مزایا تاکسی بین شهری می توان به موارد زیر اشاره نمود.

تمامی تاکسی های بین شهری تحت نظارت سازمان حمل و نقل عمومی هستند. رانندگان این تاکسی ها از همه لحاظ ( شرایط جسمانی، برخورد اجتماعی، شرایط روحی، مهارت و تسلط به رانندگی و ..) کاملا مورد بررسی قرار گرفته اند در نتیجه سفر با آن ها می تواند بسیار ایمن و کم خطر باشد. همچنین این تاکسی ها برخلاف خودروهای شخصی که بین شهرها فعالیت دارند حق درخواست هر گونه کرایه ای را ندارند و کرایه آنها کاملا بر اساس قوانین و مقررات می باشد.

تاکسی های بین شهری کاملا ایمن هستند و پلاک زرد رنگ و بغل نویسی های آن ها تعیین می کند که مربوط به کدام شرکت های حمل و نقلی می باشد، بنابراین به راحتی می توان آن ها را شناسایی نمود. تمامی تاکسی های بین شهری دارای کارت معاینه فنی، زنجیر چرخ، کپسول آتش نشانی، وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب و سایر تجهیزات ایمنی می باشند.

سرعت تاکسی های بین شهری تحت کنترل است و نمی توانند از یک حد مجاز سریع تر رانندگی کنند زیرا دارای دفترچه ساعت زنی در پلیس راه می باشند. تمامی این رانندگان دوره های آموزش را گذرانده اند و تازه کار نیستند و مورد تایید سازمان پایانه ها می باشند.

در صورت هر گونه تخلف و شکایت رانندگان تاکسی های بین شهری را به راحتی می توان یافت و شکایت ها را پیگیری نمود و به دلیل ثبت مشخصات رانندگان در سازمان پایانه شناسایی آن ها بسیار ساده خواهد بود. در حالی که رانندگان خودروهای بین شهری شخصی در صورتی که مرتکب تخلف شوند و مسافر بخواهد شکایتی برای آن ها تنظیم نماید، پیگیری شکایت و یافتن راننده کار دشواری خواهد بود.

رانندگان تاکسی های بین شهری اکثرا آماتور و حرفه ای هستند و شناخت دقیقی از مسیرها و راه ها دارند، از این رو کمتر دچار سوانح تصادف و رانندگی می شوند. این در حالی است که رانندگان خودروهای شخصی ممکن است حتی گواهینامه نداشته باشند و یا تازه کار باشند و نتوانند به خوبی وسیله نقلیه را هدایت یا کنترل کنند.

شرکت های ارائه دهنده تاکسی های بین شهری در تمامی لحظات از مسافران حمایت می کنند و در صورتی که سواری نتواند به دلایلی مسیر را ادامه دهد شرکت در اسرع وقت بهترین خودرو خود را به مسافر رسانده تا بتواند سفر خود را بدون هیچگونه مشکلی ادامه دهد. توجه داشته باشید که شرکت های تاکسی های بین شهری خدماتی این چنینی را به صورت رایگان و بدون هیچگونه هزینه اضافی ارائه می دهند.

مسافرین تاکسی های بین شهری می توانند هر گونه انتقاد، پیشنهاد، نظر یا شکایتی داشته باشند را از طریق سایت یا شماره های موجود با شرکت های ارائه دهنده تاکسی های بین شهری در میان بگذارند و به این شرکت ها کمک کنند تا بتوانند خدمات بهتری را عرضه نمایند. در صورتی که مسافر کیف یا سایر وسایل خود را در تاکسی های بین شهری جا گذاشته باشد به راحتی می تواند به شرکتی که تاکسی متعلق به آن است مراجعه نمایند و وسایل خود را دریافت کند.

مسافرانی که تاکسی های بین شهری را رزرو می کنند در طول سفر از مزایای بیمه سرنشین خودرو بهره مند خواهند شد و شرکت ها به منظور حوادث احتمالی و فراهم آوردن شرایطی که مسافر بتواند سفری بدون استرس و با خیال راحت را تجربه کند خدمات بیمه ای نیز ارائه می دهند. ما شما را به‌راحتی به مقصدتان می‌رسانیم.مسیرهای شما را برایتان رهگیری می کنیم تا با بهترین قیمت در بهترین زمان برنامه سفرتان را بچینید.

دکمه بازگشت به بالا