اجتماعیبرترینهای کسب و کار

جدیدترین های 2022 پارکت و کفپوش ها کدامند؟

بهترین پارکت لمینت های ایرانی در سال 2022

امروزه تغییر فضای انواع دکوراسیون‌ به روش‌های مختلف انجام می‌شود که یکی از مواردی که در آن نقش دارد، انتخاب درست کفپوش مناسب مانند پارکت لمینت است. حتماً می‌دانید که این نوع کفپوش از لایه‌های فشرده شده‌ی چوب تهیه می‌شود که البته برعکس پارکت به طور مستقیم از چوب در تولید آن بکارگیری نخواهد شد و تنها سطح روی آن با انواع طرح چوب پوشش داده می‌شود.

به طور کلی پارکت نوع لمینت، کفپوش دکوراتیو است که با استفاده از مواد HDF تهیه شده است و از ویژگی‌های آن می‌توان به تمیز کردن آسان و مقاومت مناسب آن اشاره کرد. گفتنی است که در حال حاضر اکثر متقاضیان علاقه دارند تا از پارکت لمینت خارجی استفاده کنند اما اگر از انواع ایرانی این محصول اطلاع داشته باشند، به احتمال زیاد در تصمیم‌گیری‌شان تجدیدنظر خواهند کرد. ما در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم درباره‌ی بهترین‌های این محصول به جهت تغییر دکوراسیون صحبت کنیم و شما را در خرید پارکت با کیفیت و مناسب یاری دهیم. با ما همراه باشید.

مزیت‌های استفاده از پارکت لمینت ایرانی

برای این که برای  لمینت متقاعد شوید، تصمیم گرفته‌ایم که قبل از معرفی انواع آن به مزیت‌های مناسب این محصول اشاره کنیم که در ادامه مهم‌ترین آنها آورده‌ شده‌اند.

به طور کلی لمینت از جمله محکم‌ترین کفپوش‌هایی است که می‌توان از آن برای بهبود دکوراسیون استفاده کرد. در واقع هر چه مقاومت سایشی یک کفپوش بیشتر باشد، به خوبی می‌تواند در مقابل تهدیدهایی مانند آب، ضربه و مواردی از این دست مقاوم باشد. ضمن این که نوع ایرانی کفپوش لمینت نیز به نسبت دیگر لمینت‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار است چرا که در تهیه‌ی آنها از بهترین روش‌ها استفاده شده است.

ست کردن دکوراسیون کار چندان آسانی نیست و یکی از مواردی که در آن نقش دارد، انتخاب یک پارکت نوع لمینت با طرح و رنگ مناسب است. اما خبر خوب اینکه در برندهای ایرانی به راحتی می‌توان به انواع پارکت از جمله ، انزو، KT، یونیک و غیره با طرح‌های گوناگون دسترسی داشت که این موضوع خیال‌تان را برای ترکیب‌بندی دکوراسیون راحت خواهد کرد.

از دیگر مزیت‌های بکارگیری از طرح جدید پارکت لمینت می‌توان به نصب راحت آنها اشاره کرد. در واقع بر خلاف پارکت‌های نوع پی وی سی، این نوع پارکت دردسر خاصی برای نصب کردن نخواهد داشت. با این حال توصیه می‌کنیم که در زیر پارکت‌های لمینت فوم هم در نظر بگیرید تا زمانی که روی پارکت راه می‌روید، صداهای اضافی تولید نشود.

از ویژگی‌های منحصربفرد پارکت‌ لمینت با کیفیت، جذب نکردن گرد و غبار به خود است. این موضوع در محصولات این‌چنینی ایرانی با شدت بیشتری دیده می‌شود چرا که نحوه‌ی تولید آنها با روش‌های بهینه‌تر انجام می‌شود. به طور کلی نگهداری و تمیز کردن آسان این محصول آن هم با یک دستمال‌ نم‌دار قابل توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

قیمت این محصول به شکل متراژ در نظر گرفته می‌شود، حتی دستمزد نصب آن نیز به همین صورت خواهد بود. در حالت کلی جنس و تکنولوژی بکارگیری شده در نحوه‌ی تهیه پارکت در قیمت‌گذاری این محصول مؤثر خواهد بود. ضمناً هر چه پارکت‌های لمینت دارای ویژگی‌های بهتری از جمله مقاومت و… باشند، طبیعتاً از قیمت‌های بیشتری برخوردار هستند.

انواع پارکت‌های لیمنت ایرانی

حال اجازه دهید به برخی از مدل‌های مختلف پارکت لمینت ایرانی اشاره کنیم که فروش قابل توجهی در سایت آرکسان داشته‌اند:

اگر قصد استفاده از بهترین و باسابقه‌ترین کفپوش ایرانی را دارید، توصیه می‌کنیم به سراغ پارکت یشیل بروید. در حال حاضر این نوع محصول در ایران با بکارگیری از بهترین روش‌ها تهیه می‌شود و مغزی آن از نوع HDF است. همچنین از خصوصیات این نوع پارکت می‌توان به مقاومت بسیاری عالی آن در برابر رطوبت اشاره کرد. ضمن این که پارکت یشیل از مقاومت سایشی مناسبی نیز برخوردار است.

پارکت‌ها باید دارای رنگ‌بندی‌های مختلفی باشند تا بتوان از آنها در محیط‌های مختلف استفاده کرد. پارکت دنیز از همین محصولات است که مانند نوع قبلی معرفی شده از مغزی HDF برخوردار است. از مزیت‌های پارکت ایرانی دنیز می‌توان به مقاومت مناسب آن در برابر آب اشاره کرد. ضمناً در مقابل اشعه‌ی یو وی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. گفتنی است که این پارکت از لحاظ قیمتی به نسبت به دیگر مدل‌های ایرانی ارزان‌تر است.

از پر فروش‌ترین پارکت‌های لمینت ایرانی می‌توان به مدل آرتا اشاره کرد. این مدل از پارکت آن قدر محبوب است که در اکثر منازل و دکوراسیون‌ها استفاده می‌شود. از مزیت‌های آن نیز می‌توان به استحکام آن در مقابل آب اشاره کرد و همچنین از صدماتی مانند خط و خش تا پاره شدن ناشی از فشار پاشنه‌ی کفش در امان خواهد بود. شما برای میتوانید به وبسایت مجموعه آرکسان مراجعه کنید.

این نوع لمینت در 10 رنگ مختلف به فروش می‌رسد که طرح‌های زیادی نیز آن را همراهی می‌کند. از جمله خصوصیات منحصربفرد این نوع پارکت ایرانی می‌توان به مقاومت سایشی AC4 قابل توجه آن اشاره کرد. ضمناً این پارکت دارای یک طرح چوب بسیار واقعی است که احتمالاً شما را هم در نگاه اول به اشتباه خواهد انداخت.

  • پارکت فرست وود ایرانی لمینت

از این پارکت ایرانی معمولاً در مکان‌هایی استفاده می‌شود که رفت و آمدی کمتری صورت می‌گیرد چرا که ضخامت آن 8 میلی‌متر بوده و مقاومت سایشی آن نیز در حد AC3 است. در کنار این موارد می‌توان از مقاومت بسیار خوب پارکت فرست وود ایرانی در برابر سیستم گرمایشی بالا اشاره کرد. ضمناً برای انتخاب این نوع پارکت دست‌تان باز خواهد بود چرا که حداقل 12 رنگ از آن وجود دارد.

خرید پارکت لمینت ایرانی از فروشگاه اینترنتی آرکسان

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله و با آشنایی بیشتر با محصولات ایرانی، شاید تصمیم گرفته باشید که به جهت تغییر دکوراسیون منزل‌تان از کفپوش ایرانی بهره ببرید. در این‌گونه شرایط حتماً دغدغه‌ی انتخاب یک فروشگاه معتبر را دارید که ما به عنوان پیشنهاد توصیه می‌کنیم که از خدمات تیم تخصصی آرکسان و خرید پارکت لمینت ارزان استفاده کنید.

در این فروشگاه به انواع و اقسام برند پارکت نوع لمینت بخصوص ایرانی دسترسی خواهید داشت و با مقایسه آنها با یکدیگر به راحت می‌توانید نوع دلخواه را انتخاب کنید. ضمن این که اگر برای ثبت سفارش این محصول سوال یا ابهامی داشته باشید، کافی است که با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت آرکسان در تماس باشید.

همانطور که می‌دونید، کفپوش نقش خیلی مهمی در دکوراسیون داخلی منزل و محل کار داره و انتخاب متناسب و آگاهانه‌ی اون می‌تونه نقش خیلی مهمی در حس و حال فضای داخلی داشته باشه. اولین قدم برای اینکه بتونید این انتخاب رو هر چه بهتر انجام بدین، اینه که با انواع کفپوش و تفاوت‌هاشون آشنا بشین.

ما در این مطلب به معرفی سه دسته‌ی اصلی کفپوش‌ها یعنی پارکت، لمینت و کفپوش پی وی سی می‌پردازیم و تفاوت‌هاشون رو در قالب یک جدول براتون جمع‌بندی کردیم.

انواع کفپوش چیست؟

کفپوش‌ها با توجه به متریال و کاربردشون انواع مختلفی دارن:

  • کفپوش پارکت
  • کفپوش لمینت
  • کفپوش پی وی سی
  • کفپوش سه بعدی
  • کفپوش چسبی
  • کفپوش اپوکسی
  • کفپوش پلاستیکی
  • کفپوش رولی
  • کفپوش طرح پارکت

اما همه‌ی انواع کفپوش رو که در بالا ذکر کردیم میشه در سه دسته‌ی کلیِ زیر قرار داد:

پارکت چیست؟

پارکت (parquet) نوعی کفپوش هست که از چوب طبیعی ساخته میشه. معمولاً برای پارکت از چوب درختان بلوط، گردو، گیلاس، کاج و افرا استفاده میشه.

پارکت بدلیل استفاده از چوب طبیعی زیبایی و جلوه خاصی داره اما گران قیمت هست.

علاوه بر این، نگهداری از پارکت هم کمی دشواره. چون این کفپوش نسبت به آب و رطوبت ضعف داره، برای تمیز کردن اون نمیشه از بخارشوی استفاده کرد.

پارکت لمینت چیست؟

لمینت که به پارکت لمینت هم معروف هست، یک کفپوش ترکیبی است. یعنی از چند لایه ساخته شده:

  1. رویی ترین لایه یک لایه‌ی شفاف است که هدفش جلوگیری از سایش لمینت هست؛
  2. لایه‌ی دوم، قسمت چاپی لمینته که دکور و شکل ظاهری لمینت مربوط به اون هست؛
  3. لایه بعدی یک متریال متراکم چوبی بنام HDF (High Density Fiberboard) است که پایه‌ی لمینت را شکل داده و مقاومت لمینت بخاطر اونه؛ و
  4. آخرین لایه هم لایه‌ی بالانس هست که از خمیدگی یا تغییر شکل پارکت جلوگیری می‌کنه.

انواع لمینت پر طرفدار ترین کفپوش‌‌ها هستن. چون از لحاظ ظاهری به پارکت شباهت دارن ولی قیمت شون خیلی ارزان‌تر هست. قیمت لمینت معمولاً 50 درصد کمتر از پارکت چوبی است. اما چون لایه داخلی لمینت یعنی HDF، پایه چوبی داره، در مقابل رطوبت مقاوم نیست و نمیشه اون رو برای حمام و سرویس بهداشتی و یا محل‌هایی با رطوبت زیاد، استفاده کرد.

کفپوش PVC چیست؟

در کنار دو نوع کفپوش پارکت و لمینت که پایه‌ای چوبی دارن، نوع دیگری از کفپوش‌ها با پایه‌ی نفتی وجود داره که بزرگترین مزیت‌شون مقاومت در برابر رطوبت و آب هست. انواع کفپوش‌های PVC در این دسته هستن. کفپوش‌های PVC علاوه بر ضد آب بودن، عمر زیادی دارن و قیمت‌شون هم خیلی مناسبه. اما طرح ظاهری اونها نسبت به دو نوع قبلیِ کفپوش (پارکت و لمینت)، مصنوعی است.

پارکت؟

همانطور که در بالا گفتیم، پارکت از جنس چوب طبیعی درختان است. لمینت از موادی بنام HDF ساخته شده‌ که ظاهری شبیه چوب طبیعی دارن ولی بدلیل مزیت‌هایی که نسبت به پارکت دارن بسیار محبوب شدن. کفپوش PVC هم از جنس پی وی سی (موادی با پایه‌ی نفتی و پلاستیکی) ساخته شده و طرح‌های مختلفی داره.

در جدول زیر این سه نوع کفپوش (پارکت، لمینت و پی وی سی) رو، از نظر ویژگی‌های مختلف با هم مقایسه کردیم:

ویژگیها پارکت پارکت لمینت کفپوش PVC
متریال اصلی چوب طبیعی HDF PVC
ضخامت ضخامت بیشتر از پی وی سی ضخامت بیشتر از پی وی سی ضخامت کمتر
انعطاف پذیری سخت، سفت سخت، سفت نرم و انعطاف پذیر
وزن سنگین سنگین سبکتر از دو نوع دیگه
طرح طرح طبیعی چوب شبیه چوب، جزییات زیاد در طرح، رنگ و بافت نسبتاً مصنوعی
وجود صدا در هنگام راه رفتن نسبتاً زیاد نسبتاً زیاد کم صدا
عایق کف میتونه برای کف عایق باشه میتونه برای کف عایق باشه بدلیل ضخامت کم و زیرسازی متفاوت، عایق کمی هست
نصب نصب آسان نصب آسان نصب اون بدلیل استفاده چسب کمی سخت تر از دو نوع دیگه هست
قابلیت جابجایی داره داره نداره
ضد آب اصلاً نیست نیست کاملاً ضد آب هست
مقاومت در برابر ضربه نسبتاً خوب نسبتاً خوب متوسط
قیمت گران تنوع قیمتی بالایی داره، اما بطور کلی از پارکت ارزان تر و از PVC گران تر است قیمت اون ارزانتر از دو نوع دیگر است

تنوع قیمتی در انواع لمینت و کفپوش پی وی سی به چه دلیل است؟

همونطور که گفتیم، ، لمینت و کفپوش PVC با هم بسیار متفاوته. این تفاوت به دلیل متریال مورد استفاده در اونهاست. اما در هر یک از انواع این کفپوش‌ها هم بازه‌ی قیمتی متفاوتی وجود داره.

در این قسمت میگیم که چه عواملی باعث میشن تا در انواع مختلف لمینت و کفپوش PVC هم تفاوت قیمت‌های زیادی وجود داشته باشه:

1.   برندهای مختلفِ لمینت و کفپوش PVC

اولین عاملی که باعث تنوع قیمتی در انواع لمینت و کفپوش PVC میشه، برند اونها و کشور سازنده شون هست. معمولاً برندهای ایرانی ارزان‌تر هستن. ما در دو مطلبِ 1) قیمت لمینت و 2) قیمت کفپوش ، قیمت فعلیِ انواع لمینت و کفپوش پی وی سی رو ارائه کردیم.

همانطور که می‌دونید قیمت ارز و البته در بعضی موارد کیفیت متفاوت، مهمترین دلیلِ تفاوت قیمت برندهای ایرانی با خارجی است. البته چون اخیراً واردات لمینتِ خارجی ممنوع شده است قطعاً این موضوع هم یکی از دلایل این تفاوت قیمتی است.

درجه‌ی مقاومت سایشی در پارکت لمینت (AC)

موضوعی بعدی که باعث ایجاد تفاوت قیمت در انواع لمینت میشه مقاومت سایشی اونهاست.

هر چه درجه ی مقاومت سایشی در لمینت بیشتر باشه، کیفیت و مقاومت لمینت بیشتر میشه. در نتیجه، طول عمرش هم بالاتر میره. این مقاومت از AC1 تا AC5 درجه بندی میشه و هر کدوم کاربرد مخصوصی دارن:

  • AC1: بسیار ضعیف هستن و اصلاً توصیه نمیشه؛
  • AC2: این درجه هم مقاومت کافی نداره و بهتره استفاده نشه (البته لمینت‌های AC1 و AC2 در بازار ایران موجود نیستن)؛
  • AC3: برای منازل مسکونی، اتاق هتل‌ها و کلاً مکان‌هایی با تردد کم و معمولی استفاده میشه.
  • AC4: این نوع لمینت هم در منازل مسکونی کاربرد داره. اما بیشتر در مکان‌های پر تردد مثل فروشگاه‌ها، دفاتر کاری، مغازه‌ها و استفاده میشه؛ و
  • AC5: لمینت ها با مقاومت سایشیِ AC5 برای محل‌های بسیار شلوغ استفاده میشه. مثل فروشگاه‌های بزرگ، و ساختمان‌های اداری بزرگ و پر رفت و آمد.

قیمت هر کدام از این کفپوش‌ها چقدر است؟

قیمت، دنیای جذاب و مهمی از اطلاعات مربوط به کفپوش هاست. برای اینکه حق مطلب به جا آورده بشه، در وبسایت خود برای شما قیمت این نوع کفپوش ها رو به صورت اختصاصی آورده ایم.

جمع بندی مقایسه پارکت لمینت و کفپوش پی وی سی

پارکت‌ها از جنس چوب طبیعی ساخته میشن برای همینه که ظاهری لاکچری و البته قیمت گرانی دارن.

لمینت‌ها هم پایه‌ای چوبی دارن ولی بصورت مصنوعی ساخته میشن. در مقابل رطوبت حساس هستن اما قیمتی ارزان‌تر از پارکت دارن.

اما دسته سوم کفپوش‌های پی وی سی هستن با متریالی با پایه‌ای نفتی و ضد آّب.

کفپوش های ترند 2022 بررسی مزایا، معایب و قیمت

همانطور که گفتیم، کفپوش یکی از مهم ترین المان ها در طراحی داخلی ساختمان است. از آنجاییکه کف ساختمان، مساحت قابل توجهی از خانه را تشکیل می دهد، باید با کفپوش های مناسبی پوشانده شود، همچنین کفپوش مصرفی باید به سلامت پای افراد خانواده آسیبی وارد نکند. علاوه بر این، نوع کفپوش مصرفی می تواند کاربری نقاط مختلف خانه را تعیین کند. انتخاب کفپوش مناسب می تواند زیبایی و راحتی خانه را چندین برابر کرده و به بخش محبوب شما در طراحی داخلی تبدیل شود.

انواع کفپوش‌های ساختمانی و بررسی مزایا و معایب

با توجه به طیف گسترده ای از انواع کفپوش های تولید شده، افراد به راحتی می توانند بر اساس بودجه، سلیقه و شرایط، بهترین گزینه را انتخاب کنند. برای تسهیل انتخاب نوع مناسب کفپوش، در ادامه مقاله به بررسی انواع آنها و مزایا و معایب هریک و همچنین کاربرد‌شان در نقاط مختلف خانه خواهیم پرداخت.

معرفی کفپوش چوبی و بررسی مزایا و معایب

کفپوش‌های چوبی به دلیل زیبایی و ایجاد حس زندگی در طبیعت، یکی از محبوب ترین کفپوش ها هستند که اگر به درستی مراقبت و نگهداری شوند، بسیار مقاوم و دارای طول عمر بالایی هستند. انواع مختلفی از این کفپوش ها با رنگ ها و طرح های متفاوت در بازار موجود است که با توجه به تم رنگ چیدمان و طراحی، می توان گزینه مناسب و دلخواه را انتخاب کرد.

مزایای استفاده از نوع چوبی

کف‌پوش‌های چوبی به کف پوشِ همه کاره مشهورند، یعنی قابلیت اجرا در همه فضا های داخلی ساختمان را دارند. ماندگاری قابل توجهی داشته و در بعضی موارد، در صورت استفاده از چوب های ماندگار و ارزشمند مثل راش و گردو، قابلیت جدا سازی و فروش مجدد را هم دارند.

اگر به طور مرتب سطح کف پوش با روغن های جلا دهنده مثل روغن نارگیل، صیقل داده شود، علاوه بر ایجاد یک لایه محافظ، درخشندگی و زیبایی این کفپوش ها چندین برابر شده و گرمای وصف ناپذیری را به محیط القا خواهد کرد.

اما از طرف دیگر، هزینه خرید و همچنین نصب و نگهداری این کف پوش نسبتا بالا بوده و در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت دائم، تاب خورده و ظاهر زیبایشان را از دست خواهند داد. پس بهتر است که برای فضای داخلی حمام مخصوصا زیر دوش از کف‌پوش چوبی استفاده نشود.

علاوه بر این در صورت تابش مستقیم آفتاب روی کف‌پوش های چوبی، به دلیل جذب اشعه فرابنفش، طرح های سطح کفپوش از بین می رود، پس برای جلوگیری از این اتفاق، در طول روز پنجره ها را با پرده یا روی کفپوش ها را با رو فرشی های مناسب بپوشانید تا در دراز مدت کفپوش های سالمی داشته باشید.

بهتر است هنگام تمیز کردن از وسایل نرم مانند جارو های کم تراکم یا دارای بافت نرم و لطیف استفاده کنید. زیرا سطح زبر جاروبرقی، خش های ریزی بر روی سطح کفپوش ایجاد خواهد کرد و در مدت زمان طولانی، زیبایی و صافی سطح کفپوش از بین خواهد رفت.

معرفی پارکت و بررسی کامل مزایا و معایب

دارای روکش چوبی طبیعی هستند که بر روی یک لایه ترموپلاست نصب شده اند. استفاده چوب کمتر در این نوع از کفپوش ها، باعث کاهش استفاده از چوب طبیعی و همچنین حفظ درختان بیشتری می شود. از طرف دیگر، لایه ترموپلاست استفاده شده، مانند محافظ عمل کرده و مانع از سرد شدن کف خانه در فصول سرد سال می شود. نصب پارکت ها نسبت به کف‌پوش های چوبی بسیار آسان تر است و حتی خودتان نیز می توانید آن ها را نصب و اجرا کنید.

پارکت‌ها به دلیل روش ساخت منحصر به فردی که دارند، از نظر ابعادی پایدار تر هستند و احتمال انبساط یا انقباض آن ها با تغییرات دما یا نوسانات رطوبت کمتر است.

بر خلاف کف پوش های تمام چوب، لایه چوبی استفاده شده در پارکت بسیار نازک است و احتیاج به مراقبت بیشتری دارد تا دوام آن افزایش یابد.

لمینیت چیست؟ مزایا و معایب استفاده از لمینیت

کفپوش لمینت از لایه‌هایی از تخته فیبر با چگالی بالا ساخته شده است که روی سطح آن یک پوشش سخت و مقاوم در برابر سایش، لمینیت شده است.

مزایای استفاده از لمینیت

از مزایای آن می توان به قیمت مناسب، خاصیت ضد خش و سهولت نصب آن اشاره کرد. لمینیت یک انتخاب عالی برای تمامی قسمت های خانه که در معرض رطوبت شدید نیستند، می باشد. بنابراین توصیه می شود از استفاده در حمام خودداری کنید. به طور کلی نگه داری از این کفپوش ها راحت بوده و دوام بالایی نیز دارند.

معایب استفاده از لمینیت

از معایب این کفپوش می توان به احساس سردی و سختی در کف پا هنگام تردد روی کفپوش اشاره کرد. در صورتیکه این کف پوش ها به صورت اصولی و استاندارد نصب نشوند، هنگام تردد ایجاد صدا خواهند کرد.

کفپوش سنگ طبیعی

کف‌پوش های تهیه شده از ، کاملا شیک و کاربردی بوده و بیشترین طول عمر در میان کف‌پوش ها هم به آن ها تعلق می گیرد. نوعی از کف‌پوش های تهیه شده از سنگ آهکی نیز در بازار موجود است که از نظر ظاهری تفاوتی با کفپوش های سنگی ندارند اما طول عمر بسیار کمی دارند و باید هنگام خرید به این مورد بسیار مهم توجه کنید.

کفپوش‌های سنگی بر خلاف کف پوش های چوبی نیازی به نگهداری های خاص ندارند و حتی برای تمیز کردنشان از هر وسیله ای می توان استفاده کرد. اما پیشنهاد می شود برای حفظ جلای سنگ از نرم ترین وسایل برای تمیز کردنشان استفاده شود. علاوه بر این کف‌پوش های سنگی هرگز موریانه نمی زنند و گرد و غبار تولید نمی کنند. از این رو برای افرادی که آلرژی دارند هیچ خطری ندارد.

کف‌پوش سنگی در همه فضا های خانه حتی حمام نیز قابل استفاده است، زیرا رطوبت و آب هیچگونه تاثیری بر ساختار و کیفیت آن نخواهند گذاشت. سهولت در تمیز کردن کفپوش های سنگی به رعایت بیشتر بهداشت محیط هم کمک به سزایی می کند.

این کف‌پوش ها تقریبا هیگونه معایبی ندارند به شرط اینکه هنگام اجرا، بدون ایجاد ترک و شکستگی نصب شوند. برای جلوگیری از سر خوردن و آسیب دیدن کودکان هم بهتر است روی این کف پوش‌ها فرش پهن شود.

سرامیک

یکی از بادوام ترین، مدرن ترین و شیک ترین کفپوش ها بدون شک سرامیک است که کاملا مناسب استفاده در آشپزخانه، حمام و تمامی قسمت های خانه است.

در مقایسه با سنگ، تنوع سرامیک بسیار بیشتر است زیرا به صورت مصنوعی ساخته شده و در رنگ، طرح، اندازه و سبک های مختلفی قابل طراحی و ساخت می باشد. به دلیل صاف و صیقلی بودن سطح سرامیک، تمیز کردن آن بسیار راحت است و مقاومت بسیار بالایی در برابر آب و رطوبت و خراش دارد.

به دلیل تنوع بسیار بالا و تولید محصولات به روز، نوسان قیمت در حوزه سرامیک زیاد است و اجناسی که طرح های مدرن تر و به روز تری دارند، با قیمت بیشتری عرضه می شوند. از این رو پیشنهاد می شود که طرح مورد نظر خود را از میان طرح های قدیمی تر انتخاب کنید تا هزینه کمتری پرداخت نمایید.

سرامیک ها به دلیل ساختار ویژه ای که دارند، معمولا سرد و خنک هستند. این خنکی برای فصول گرم سال بسیار دلپذیر است اما در فصول سرد بهتر است از فرش برای پوشاندن سطح سرامیک و حفظ گرمای خانه استفاده شود.

کفپوش رزینی یا بتنی:

انواع مختلفی از این کفپوش موجود است که قابلیت استفاده از آشپزخانه تا گاراژ را دارد. رزین استفاده شده در ساخت کفپوش، باعث ایجاد طرح ها و رنگ های مختلفی در آن می شود و سطحی صاف و بدون درز، جاذب صدا، ضد حساسیت و ضد آب ایجاد می کند که بسیار مقاوم بوده و به راحتی تمیز می شوند. کفپوش های بتنی جزو المان های طراحی مدرن محسوب می شوند و حتی قابلیت استفاده برای نصب روی دیوار را هم دارند.

کف پوش هایی که از بتن ساخته می شوند به تنهایی استحکام و زیبایی کافی را ندارند و برای بهبود کیفیت و کارایی باید از رزین هم استفاده کرد. در بعضی موارد، میزان رزین مصرفی کمتر از حد استاندارد بوده و باعث کاهش طول عمر کفپوش می شود. از این رو بهتر است از تولید کنندگان معتبر کف‌پوش مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

افشار کمپانی مفتخر به تولید کفپوش های بتنی با 10 سال ضمانت، یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان این حوزه بوده که همواره با ارائه محصولات با کیفیت در کنار شما است.

در صورت ایجاد خراش های سطحی روی کفپوش های بتنی یا رزینی، به راحتی و با استفاده از درزگیر می توانید مجددا سطح را به حالت اولیه خود باز گردانید.

کفپوش لاستیکی

کف پوش های لاستیکی دارای خاصیت ارتجاعی هستند و به همین علت گزینه مناسبی برای فضا های بازی کودکان است، با این حال قابلیت استفاده در سایر بخش ها را نیز دارد.

کف‌پوش های لاستیکی اغلب به صورت مصنوعی ساخته می شوند و طول عمر بسیار بالایی دارند. نصب آن ها بسیار راحت است و بهتر است هر شش ماه یکبار صیقل داده شوند تا زیبایی شان از بین نرود.

کف‌پوش لاستیکی به دلیل ارزان قیمت بودن و داشتن طرح های زیبا، طرفداران زیادی دارند. مهم ترین عیب آن ها احتمال لکه دار شدن بر اثر ریزش روغن و یا چرب شدن است. به همین علت بهتر است در آشپزخانه استفاده نشود.

مروری بر عناوین پنهان کردن عناوین
دکمه بازگشت به بالا