برترینهای کسب و کارحوادث و رویدادها

از کجا بفهمم بیمه تکمیلی تامین اجتماعی دارم؟

چطور بفهمیم بیمه تکمیلی داریم ؟

همه مردم با بیمه تامین اجتماعی و خدماتی که ارائه می‌دهد، کم و بیش آشنا هستند. در صنعت بیمه به بیمه تامین اجتماعی و بیمه‌های دیگر مانند بیمه تکمیلی انفرادی، سلامت ایرانیان، خدمات درمانی و … به اصطلاح بیمه‌گر پایه گفته می‌شود. به طور کلی یکی از خدماتی که بیمه‌های پایه به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌کنند، خدمات درمانی از جمله، ویزیت و دارو، آزمایش‌ها و … است.

اما متاسفانه این خدمات درمانی محدود هستند، همچنین همانطور که میدانید این روزها هزینه‌های درمانی افزایش پیدا کرده است، به همین دلیل تنها داشتن بیمه پایه برای پرداخت هزینه‌های درمانی کافی نیست و بیمه‌شده تامین اجتماعی بخش زیادی از هزینه‌های درمانی را خودش باید بپردازد.

بیمه درمان تکمیلی راه حلی است که بیمه‌شده با استفاده از آن و با حق‌بیمه‌ای نه چندان زیاد، پرداخت حدود 70 تا 90 درصد هزینه‌های درمانی خود را به شرکت‌های بیمه منتقل می‌کند و تنها 10 تا 30 درصد آن را خودش باید بپردازد. شرکت‌های بیمه، بیمه درمان تکمیلی را به صورت‌ خانوادگی یا گروهی و یا هر دو ارائه می‌کنند.

بیمه تامین اجتماعی هم برای کامل کردن تعهدات درمانی پایه خود، با همکاری بیمه آتیه سازان حافظ، اقدام به ارائه بیمه درمان تکمیلی و بیمه عمر و تشکیل سرمایه کرده است. در ادامه، خدمات درمانی پایه‌ای که بیمه تامین اجتماعی به بیمه‌شده‌های خود عرضه می‌کند را بیان می‌کنیم و بعد از آن تمامی شرایط و پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی تامین اجتماعی را خواهیم گفت.

 بیمه‌شده‌های این سازمان می‌توانند با استفاده از دفترچه‌های تامین اجتماعی از خدمات درمانی پایه آن استفاده کنند. تامین اجتماعی در پرداخت هزینه‌های درمانی سقف ندارد، به این معنا که اگر بیمه‌شده‌ای 10 بار و یا بیشتر هم برای ویزیت به پزشک مراجعه کند، تامین اجتماعی موظف است که هزینه هر 10 بار ویزیت پزشک او را طبق تعرفه‌ای که دولت تعیین کرده است، بپردازد.

نکته دیگری که برای استفاده از خدمات درمانی پایه بیمه‌ تامین اجتماعی باید به آن توجه داشته ‌باشید این است که این سازمان فقط هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کند که بیمه‌شده برای انجام آن‌ها به مراکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی مراجعه کرده باشد.

فقط برای انجام خدمات بستری و جراحی، در صورتی که بیمه‌شده به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی هم مراجعه کند، باید هزینه‌های درمانی را خودش پرداخت کند و بعد می‌تواند همراه با مدارک پزشکی و فاکتورهای مهر شده به یکی از شعب تامین اجتماعی برای دریافت هزینه‌های درمانی خود مراجعه کند. در این حالت هم، تامین اجتماعی هزینه‌ها را طبق تعرفه دولت پرداخت می‌کند.

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

همانطور که گفتیم خدمات درمانی پایه تامین اجتماعی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی هزینه‌های بالای درمانی این روزها باشد و خرید بیمه‌ تکمیلی بسیار مهم و ضروری است. در کنار سایر شرکت‌های بیمه که به صورت خصوصی در صنعت بیمه فعالیت می‌کنند، سازمان تامین اجتماعی هم با همکاری شرکت بیمه آتیه سازان حافظ، به منظور کامل کردن تعهدان درمانی پایه خود، اقدام به ارائه بیمه درمان تکمیلی برای بیمه‌شدگان خود کرده است. مدت اعتبار و تعهدات این بیمه‌نامه یکساله است.

در صورتی که متقاضیان این بیمه، دفترچه درمان دیگر بیمه‌گران پایه به غیر از تامین اجتماعی، از جمله سلامت و… را داشته باشند، نمی‌توانند از بیمه تکمیلی تامین اجتماعی استفاده کنند و به جای آن می‌توانند بیمه تکمیلی مورد نیاز خود را از دیگر شرکت‌های بیمه به صورت انفرادی، خانوادگی و یا گروهی خریداری کنند. مثلا بیمه سامان یکی از شرکت‌هایی است که بیمه تکمیلی را به هر سه صورت انفرادی، خانوادگی و گروهی برای متقاضیان صادر می‌کند.

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی در سال 99 پوشش‌های زیر را تا سقف‌های مشخص شده به بیمه‌شدگان پرداخت می‌کند. همچنین پرداخت مقداری از هزینه‌های درمانی بر عهده‌ی خود بیمه‌شده است که به آن فرانشیز می‌گویند و در جدول زیر فرانشیز هریک از پوشش‌ها را بیان کرده‌ایم.

هزینه همراه افراد زیر 7 سال و بالاتر از 70 سال در بیمارستانها به جز زایمان و جراحی فک

در تمام پوشش‌های گفته‌شده در جدول، فرانشیز ابتدا بر اساس تعهد بیمه‌گر اول (یعنی همان تامین اجتماعی) از بیمه‌شده دریافت می‌شود و اگر در قرارداد اول، بیمه‌شده متعهد به پرداخت فرانشیز نباشد در بیمه تکمیلی خود، طبق درصدهای مشخص شده در جدول باید فرانشیز را پرداخت کند. به عبارت دیگر فرانشیز فقط یک بار از بیمه‌شده دریافت می‌شود، یا از طرف بیمه‌گر پایه و یا از طرف بیمه تکمیلی.

با توجه به هزینه‌های بالای پزشکی ممکن است سقف تعهدات ذکرشده در جدول بالا، کافی نباشد که شما میتوانید در کنار بیمه‌نامه تکمیلی تامین اجتماعی و یا به جای آن از شرکت های دیگر با پوشش‌ها و تعهدات بیشتر،بیمه تکمیلی خریداری کنید.

موارد زیر تحت پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی قرار نمی‌گیرند:

حق‌بیمه این بیمه‌نامه برای هر فرد در جدول فوق نوشته شده است که از حقوق و مستمری که از طرف تامین اجتماعی به آن‌ها پرداخت می‌شود به صورت مستقیم کسر خواهد شد.

سقف تعهدات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

همانطور که گفتیم بیمه تکمیلی تامین اجتماعی فقط مخصوص افراد بازنشسته و مستمری بگیر این سازمان است. و این افراد می‌توانند افراد تحت تکفل (همسر، فرزندان و والدین) خود را هم در صورتی که شرایط ذکر شده در مطلب بالا را داشته باشند، تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار دهند.

اگر اعضای خانواده‌ای به دلایل مختلف شرایط لازم برای استفاده از بیمه تکمیلی تامین اجتماعی را نداشته باشند و نتوانند آن را خریداری و تهیه کنند، می‌توانند از طرح‌های خانوادگی بیمه تکمیلی شرکت‌های دیگر استفاده کنند. مثلا شرکت سامان بیمه تکمیلی انفرادی و خانوادگی خود را در قالب 6 طرح به متقاضیان ارائه می‌کند. در بیمه‌نامه تکمیلی خانوادگی سامان تمامی اعضای خانواده فقط یک طرح را می‌توانند انتخاب و خریداری کنند.

برای خرید بیمه‌نامه‌های تکمیلی خانوادگی سامان نیازی نیست متقاضی شرایط خاصی داشته باشد فقط کافی است سن او کمتر از 70 سال باشد و بیماری مادرزادی نداشته باشد. همچنین بیمه سامان تخفیف‌هایی از جمله تخفیف 15 درصدی برای خانواده‌های 3 نفر به بالا، تخفیف 10 درصدی برای خرید نقدی و تخفیف 10 درصدی برای دارندگان بیمه عمر و تشکیل سرمایه در بیمه تکمیلی خود در نظر گرفته است. البته حداکثر تخفیفی که به یک نفر تعلق خواهد گرفت، 25 درصد است.

بیمه آتیه سازان که ارائه کننده خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی است، طرح جداگانه و مجزایی با عنوان طرح انفرادی بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی ندارد و بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند همین طرح را به صورت انفرادی برای خود و یا به صورت خانوادگی به همراه خانواده خریداری کند.

اما ممکن است سقف تعهدات و پوشش‌های طرح تکمیلی تامین اجتماعی برای متقاضیان کافی و کامل نباشد که در این صورت می‌توانند از طرح‌های بیمه تکمیلی سامان که مطرح شد به صورت انفرادی و خانوادگی ، استفاده کنند. اگر سن متقاضی بیمه تکمیلی سامان 80 تا 100 سال باشد، 50 درصد حق‌بیمه آن اضافه می‌شود.

همانطور که در متن بالا هم گفته شد همه شرکت‌های بیمه، بیمه درمان تکمیلی را با خدمات و امکانات ویژه‌ای ارائه  می‌کنند. بیمه درمان تکمیلی هم یکی از بیمه‌های مهم و کاربردی است که داشتن آن برای هر فرد ضروری است. اما با وجود تنوع در امکانات و خدمات ممکن است انتخاب مناسب‌ترین و بهترین بیمه تکمیلی که متناسب با شرایط فرد متقاضی باشد، کمی دشوار به نظر برسد.

بیمه سامان با ارائه خدماتی از جمله مقایسه شرایط بیمه تکمیلی در تمام شرکت‌های بیمه، انجام نیازسنجی و ارائه مشاوره‌های تخصصی با توجه به نیازهای متقاضی، ارائه قیمت‌های مناسب و … مسیر خرید این بیمه‌نامه را بسیار راحت و سریع کرده است. این خدمات در بیمه سامان تنها محدود به بیمه تکمیلی نیست بلکه برای دیگر رشته‌های بیمه از جمله شخص ثالث، بدنه، آتش سوزی، عمر، مسافرتی و … هم توسط مشاوران و متخصصان ازکی به متقاضیان ارائه می‌شود.

 معرفی سایت استعلام بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی درمان یکی از انواع بیمه های درمان است که در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه از این نوع بیمه استفاده می کنند. در حال حاضر، شرکت های بیمه گر مختلفی اقدام به صدور بیمه نامه های درمان گروهی و یا انفرادی کرده اند که کاربران می توانند بر اساس این بیمه نامه ها، خسارت درمان دریافت کنند. زمانی یک بیمه نامه تکمیلی معتبر است که دارای اصالت باشد.

سایت استعلام بیمه تکمیلی، سایتی است که برای گرفتن استعلام بیمه تکمیلی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با نحوه ورود به سایت استعلام بیمه تکمیلی درمان، راهنمای استعلام بیمه تکمیلی و همچنین پیگیری استعلام بیمه تکمیلی آشنا کنیم.

نحوه ورود به سایت استعلام بیمه تکمیلی

یکی از انواع بیمه هایی است که افراد می توانند به صورت انفرادی و یا گروهی این بیمه را خریداری کنند. بیمه تکمیلی درمان توسط شرکت های مختلفی برای افراد صادر می شود؛ اما شاید بعضی از بیمه نامه ها اعتباری نداشته باشند. به همین خاطر سازمان بیمه مرکزی برای این دسته از افراد اقدام به راه اندازی سامانه ای برای استعلام بیمه تکمیلی کرده است. سایت استعلام بیمه تکمیلی، سایتی است که توسط سایت سازمان بیمه مرکزی کشور به مردم ارائه می شود و تمامی مردم می توانند بدون مراجعه حضوری به سازمان های بیمه گر، از بیمه تکمیلی خودشان و جزئیات آن باخبر شوند.

لازم به ذکر است که سایت استعلام بیمه تکمیلی درمان، یک سایت رایگان است و دسترسی عموم مردم به این سایت آزاد است. بنابراین، تمامی مردم می توانند با مراجعه به سایت استعلام بیمه تکمیلی درمان، مراحل استعلام بیمه تکمیلی را انجام دهند.

لازم به ذکر است که سایت استعلام بیمه تکمیلی درمان، همان بخش سوابق بیمه ای است که توسط سایت سازمان بیمه تکمیلی ارائه می شود. لذا آن دسته از افرادی که قصد استعلام بیمه تکمیلی خود را دارند، می بایست که ابتدا به به نشانی www.centinsur.ir مراجعه کنند و سپس با ورود به بخش سوابق بیمه ای، مراحل استعلام بیمه تکمیلی را انجام دهند. در ادامه نحوه ورود به سایت استعلام بیمه تکمیلی را توضیح می دهیم.

ابتدا در یکی از مرورگرهای گوگل عبارت سایت بیمه مرکزی را جستجو کنید. حال بر روی سایت بیمه مرکزی که توسط گوگل با آدرس www.centinsur.ir جستجو شده است، کلیک کنید تا به صورت مستقیم به این سایت وارد شوید. پس از ورود به سایت، از طریق منوی خدمات الکترونیک، بر روی گزینه استعلام سوابق بیمه کلیک کنید تا به سایت استعلام بیمه تکمیلی وارد شوید.

راهنمای استعلام بیمه تکمیلی

در حال حاضر شرکت های مختلفی برای صدور بیمه تکمیلی درمان فعالیت می کنند. بسیاری از مردم نیز برای کاهش هزینه های درمان خود از یکی از شرکت های صادر کننده بیمه تکمیلی، بیمه تکمیلی درمان را خریداری می نمایند. با توجه به بستر های فراهم شده برای استفاده از خدمات غیر حضوری، روش های مختلفی برای استعلام بیمه تکمیلی درمان وجود دارد.

به طور مثال هر یک از افراد می توانند به صورت غیر حضوری به سایت بیمه گر خودشان مراجعه کنند و مراحل استعلام بیمه تکمیلی را انجام دهند؛ اما روش دیگری نیز وجود دارد که تمامی افراد با هر نوع بیمه تکمیلی درمانی که دارند، می توانند استعلام بیمه تکمیلی را انجام دهند. در واقع، سازمان بیمه مرکزی تمامی اطلاعات مربوط به بیمه های تکمیلی درمان و دیگر بیمه ها را با کد ملی برای هر یک از افراد ثبت کرده است و تمامی افراد می توانند با مراجعه غیر حضوری به سایت سازمان بیمه مرکزی، مراحل استعلام بیمه تکمیلی را انجام دهند.

در نظر داشته باشید که مراحل استعلام بیمه تکمیلی درمان، از طریق سایت بیمه مرکزی و بخش استعلام سوابق بیمه ای انجام می شود در این سایت نیز می توان را نیز دریافت کرد. همچنین، در این بخش نیاز به وارد کردن اطلاعاتی همچون کد ملی، شماره تلفن همراه، سال تولد و … می باشد. پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده در سایت استعلام بیمه تکمیلی درمان، سیستم به طور خودکار تمامی بیمه هایی که با کد ملی شخص در بیمه مرکزی ثبت شده است را استعلام می گیرد و به شخص ارائه می کند. برای گرفتن استعلام بیمه تکمیلی در سایت استعلام بیمه تکمیلی درمان، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

ابتدا به سایت استعلام بیمه تکمیلی درمان در سایت بیمه مرکزی وارد شوید. حال بر روی گزینه استعلام سوابق بیمه ای در بین خدمات الکترونیک کلیک کنید.

در مرحله بعدی، بر روی گزینه ثبت استعلام جدید کلیک نمایید.

حال اطلاعاتی که لازم است شما برای استعلام بیمه تکمیلی وارد کنید، به شما نمایش داده می شود. در صورتی که قصد استعلام بیمه تکمیلی را دارید، تیک مربوط به گزینه تایید را فعال کنید و بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک نمایید.

حال اطلاعات خواسته شده شامل کد ملی، سال تولد، شماره تلفن همراه و … را وارد نمایید و بر روی گزینه تایید کلیک کنید.

نکته : دقت داشته باشید که برای استعلام بیمه تکمیلی درمان نیاز است که شماره ملی و شماره تلفن همراه بر هم منطبق باشند

منبع مقاله:

https://samins24.com/

دکمه بازگشت به بالا