برترینهای کسب و کارعمومی

راهنمای خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی

بررسی سخت افزار لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

به نقل از فروشگاه اینترنتی کالاوما لپ تاپ‌های مناسب برنامه نویسی مانند تمامی لپ تاپ‌های موجود در بازار از ویژگی‌های سخت افزاری ویژه‌ای برخوردار هستند که باید هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه کنید. در ادامه به بررسی کامل ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی سی پی یو در لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

در رشته برنامه نویسی به دلیل استفاده از برنامه‌های مختلف نیاز به یک سی پی یو قدرتمند برای پردازش دارد تا سرعت مناسبی به سیستم شما بدهد. به همین دلیل پیشنهاد آی تی هوم به شما این است که از لپ تاپ‌های دارای سی پی یو Core i5 و Core i7 در نسل های ۱۰ و ۱۱ استفاده کنید. قیمت لپ تاپ برنامه نویسی بسته به قدرت سی پی یو به کار رفته در آن متغیر است و به طبع هر چه سی پی یو لپ تاپ قدرتمندتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

بررسی کارت گرافیک در بهترین لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

در رشته برنامه نویسی قدرت گرافیکی کارایی بسیار پایین تری نسبت به سایر رشته ها دارد و شما می‌توانید از گرافیک آنبرد برای فعالیت های مختلف خود استفاده کنید. در واقع تکنولوژی گرافیک انبرد برای لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی کافی است. البته اگر شما می‌خواهید از لپ تاپ مناسب برنامه نویسی برای سایر فعالیت‌ها مانند بازی و یا طراحی‌های گرافیکی استفاده کنید لپ تاپ های دارای گرافیک آنبرد کارایی نداشته و حتما باید از لپ تاپ هایی با کارت گرافیک مجزا استفاده کنند.

بررسی حافظه داخلی در لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

حافظه داخلی در سرعت سیستم و عملکرد آن تاثیر بسیار زیادی دارد به همین دلیل پیشنهاد ما این است که سعی کنید لپ تاپی که تهیه می‌کنید دارای حافظه داخلی SSD باشد تا سیستم شما دچار هنگی و کندی نشود . برخی از لپ تاپ‌ها نیز علاوه بر داشتن حافظه داخلی SSD، حافظه مکانیکی نیز دارند که به اصطلاح گفته می‌شود لپ تاپ دارای حافظه هیبرید است. این لپ تاپ‌ها سرعت بسیار مناسبی را برای کاربران فراهم می‌کند.

بررسی رم در بهترین لپ تاپ برنامه نویسی

از همین ابتدا به شما بگوییم که رم اهمیت بسیار زیادی در لپ تاپ‌های برنامه نویسی دارد و سرعت اجرای کد ها و توسعه موبایل به این بخش بستگی دارد. اگر قدرت خرید لپ تاپ با رم بالا را ندارید بهتر است از رم ۸ گیگابایت به بالا استفاده کنید تا دچار کندی و هنگی سیستم نشوید.

معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی

در ادامه تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های برنامه نویسی را بررسی کرده ایم. شما می‌توانید با مشاهده ویژگی‌های سخت افزاری لپ تاپ و مقایسه آن‌ها با یک دیگر در نهایت به یک انتخاب درست برسید. لپ تاپ‌های مخصوص برنامه نویسی معمولا در دسته بندی تومان قرار دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با هر لپ تاپ می‌توانید به لیک مربوط به آن مراجعه کنید. اگر تمایل به دریافت به روز ترین لیست قیمت لپ تاپ برنامه نویسی دارید می‌توانید با مشاورین ما در تماس بگیرید.

لپ تاپ K413EQ یکی از لپ تاپ‌هایی است که برای برنامه نویسی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد البته به غیر از برنامه نویسان دانشجویانی که همیشه به دنبال لپ تاپی میان رده و در عین حال خوش قیمت بوده تا بتوانند هم در کاربری روزمره نقش مفیدی داشته باشد و هم هزینه بالایی را به دنبال نداشته باشد نیز یک گزینه وسوسه انگیز به شمار می‌رود. این لپ تاپ با داشتن ۲ گیگ کارت گرافیک مجزا نسبت به سایر لپ تاپ‌های مخصوص برنامه نویسی از کارایی بیشتری برخوردار است.

همچنین حافظه SSD این لپ تاپ و ظرفیت رم مناسب آن احتمال خرید این دستگاه را توسط کاربران افزایش می‌دهد. صفحه نمایش این لپ تاپ نوع IPS و FHD با روکش مات و با نرخ نوسازی تصویر ۶۰ هرتز است و تصاویر را با وضوح کافی به کاربران نمایش می‌دهد. پردازنده این لپ تاپ Core i5 1135G7 است، این سی پی یو نسل ۱۱ بوده و قدرت پردازش مناسبی دارد. در کل این لپ تاپ با سخت افزاری نیمه حرفه ای و وزن کم حال حاضر بازار دانست که بدون در نظر گرفتن قیمت، پاسخگوی اکثر نیازهای طیف وسیعی از کاربران خانگی، فروشگاهی، اداری و … می‌باشد. برای VivoBook k413EQ می‌توانید به لینک مربوط به این لپ تاپ مراجعه کنید.

لپ تاپ جز لپ تاپ‌های میان رده شرکت ایسر بوده و یکی از خوش قیمت ترین لپ تاپ‌های مناسب برنامه نویسی است. از این لپ تاپ علاوه بر برنامه نویسی می‌توان در فعالیت‌های مختلفی اعم از امور روزمره، فعالیت‌های گرافیکی رده پایین و متوسط، امور اداری و دانشجویی و…استفاده کرد. صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی است و گستره دید خوبی را برای کاربران فراهم میکند تا هنگام انجام فعالیت‌های مختلف برنامه نویسی بتوانند راحت تر به امور فعالیتی خود مسلط باشند.

پردازنده مرکزی این لپ تاپ Core i5 نسل ۱۱ از مدل Aspire است. این پردازنده برای پردازش فعالیت‌های برنامه نویسی، امور نسبتا سنگین و امور گرافیکی متوسط مناسب است.این لپ تاپ رم ۸ گیگابایت دارد که تا ۱۶ گیگ قابلیت ارتقاء دارد. کارت گرافیک لپ تاپ ASPIRE3-A315 مدل MX350 با ۲ گیگابایت حافظه داخلی است که برای امور نیمه سنگین مناسب است.

لپ تاپ Ideapad 3 همان طور که از نام آن مشخص است در دسته بندی   قرار دارد که با کانفیگ‌های متفاوتی روانه بازار شده است. در این لپ تاپ شاهد وجود پردازنده Core i5 1135G7 و دو گیگابایت کارت گرافیک مجزا از نوع GeForce MX 350 می باشیم. این لپ تاپ دارای ۸ گیگابایت حافظه رم است و می تواند جزء یکی از بهترین انتخاب‌های افرادی باشد که برای خرید لپ تاپ بودجه ی محدودی را در نظر گرفته اند و قصد دارند از لپ تاپ خود برای کارهای ساده و روزمره استفاده کنند. همچنین می توانید از این لپ تاپ برای اجرای نرم افزارهای گرافیکی در حد ساده و متوسط، نرم افزارهای ساده مهندسی و حسابداری استفاده کرده و به عنوان یک لپ تاپ برنامه نویسی ارزان روی آن حساب باز کنید.

اهمیت استفاده از لپ تاپ برای برنامه نویسی

امروزه افراد تمامی سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرند تا زندگی راحتی داشته باشند. همانطور که می‌دانید، کامپیوترهای شخصی (pc) به دلیل ابعاد، اندازه و وزن قابلیت حمل و جابجایی نسبتاً سختی دارند. به همین جهت از آن‌ها نمی‌توان در همه شرایط و محیط‌ها استفاده کرد. در حالیکه لپ تاپ به دلیل اندازه کوچک، وزن کم، قابلیت شارژ باتری، دسترسی آسان به اینترنت و غیره برای استفاده جهت برنامه نویسی مناسب‌تر است.

به عبارت دیگر امکان جابجایی و حمل لپ تاپ به نسبت راحت‌تر از سایر کامپیوترها است و کاربران در همه حال می‌توانند از آن استفاده کرده و فرآیند برنامه نویسی خود را پیش ببرند. در صورتی که قصد خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2021 دارید؛ باید بدانید که برندهای معروف نظیر hp، ASUS، Sony و Apple قیمت بالاتری نسبت به سایر برندهای موجود در بازار دارند. بنابراین در زمان خرید لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی حتماً به این نکته توجه کنید و براساس آن محصول مورد نظرتان را خریداری کنید.

نکات مهم درباره خرید بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی

1. مدنظر قرار دادن ویژگی و مشخصات فنی لپ تاپ

اصلاً مهم نیست که تمایل به خرید کدامیک از برندهای لپ تاپ دارید. تنها باید هنگام خرید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی به کیفیت بدنه، سایز صفحه نمایش، قطعات اصلی و تجهیزات جانبی آن دقت کنید. عمدتاً لپ تاپ مناسب برای انواع زبان برنامه نویسی دارای پرازنده قدرتمند چند هسته‌ای، کارت گرافیک قوی، سیستم خنک‌کننده هوشمند و نمایشگر عالی است.

به طور مثال، جهت انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ ایسوس برای برنامه نویسی می‌توانید کاتالوگ یا راهنمای خرید آن را مطالعه کنید و براساس آن لپ تاپ دلخواهتان را خریداری کنید؛ چون در راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی تمامی اطلاعات مربوط به قطعات و مشخصات فنی درج شده و فرآیند خرید را برای مصرف کنندگان راحت‌تر کرده است.

برای خرید و مقایسه لپ تاپ های ایسوس به سایت cnet.com مراجعه کنید.

2. وزن لپ تاپ

در صورتی که به دنبال خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و طراحی وب هستید، پس از بررسی قطعات به وزن آن نیز توجه کنید. به دلیل اینکه هدف بسیاری از کاربران لپ تاپ بهره‌مندی از قابلیت حمل و جابجایی آسان آن است. این امر تنها در صورتی محقق می‌شود که وزن لپ تاپ در حد ایده‌آل و استاندارد قرار داده باشد. گفتنی است که هرچه وزن لپ تاپ کمتر باشد، به نسبت ضربات کمتری متحمل می‌شود و طول عمر و کارایی آن کمتر خواهد شد. طبق بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده که بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2021 دارای بدنه محکم و بسیار سبک در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار است.

3. نام و نشان لپ تاپ

یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی، مدنظر قرار دادن نام و نشان آن است. به عبارت دیگر هرچه برند و شرکت سازنده لپ تاپ دارای اعتبار و شهرت جهانی بیشتری باشد، به نسبت لپ تاپ قیمت بالاتری خواهد داشت؛ بنابراین در زمان انتخاب بهترین لپ تاپ ایسوس برای برنامه نویسی و سایر برندها به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید و متناسب با آن لپ تاپ مورد نیازتان را خریداری کنید.

همان طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، در زمینه فروش لپ تاپ بالاترین قیمت‌ها مربوط به برندهای Apple، hp، Sony و ASUS است. بقیه برندها قیمت پایین‌تری دارند و به همین جهت کاربران متناسب با توان مالی و بودجه مدنظرشان، لپ تاپ خریداری می‌کنند. در این میان، لپ تاپ‌های Lenovo، Dell و msi قیمت مناسب‌تری دارند و برای قشر متوسط جامعه جهت استفاده از زبان‌های مختلف برنامه نویسی مناسب هستند.

4. دارا بودن گارانتی و ضمانت نامه معتبر

برخلاف کامیپوترهای خانگی، لپ تاپ‌ها به صورت مستمر در حال حمل و جابجایی هستند. این امر باعث شده تا احتمال هرگونه آسیب و صدمه به لپ تاپ افزایش پیدا کند. علاوه بر این لپ تاپ‌ها نیز مانند سایر وسایل برقی ممکن است دچار مشکلاتی شوند. جهت جلوگیری و رفع این دسته از مشکلات باید لپ تاپ‌های دارای گارانتی معتبر را خریداری کرد تا در صورت نیاز بتوان با کمترین هزینه مشکل ایجاد شده را برطرف  و مجدداً از لپ تاپ استفاده کرد.

 با این توصیف می‌توان گفت که یکی دیگر از خصوصیات بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی داشتن ضمانت نامه و گارانتی معتبر است. بدین منظور باید از فروشگاه‌های مجاز و معتبر اقدام به خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و طراحی وب سایت کنید؛ چون لپ تاپ‌های قاچاق و استوک به هیچ عنوان گارانتی ندارند و خرید آن‌ها ریسک بزرگی به همراه خواهد داشت.

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2022

مک بوک پرو 16 اینچ (2021)

مک بوک پرو 2021 را می‌توان بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی بازار دانست. این مدل جایگزین نسخه 2019 با پردازنده اینتل شده است و با پردازنده M1 Pro و M1 Max عرضه می‌شود. این پردازنده سبب می‌شود تا دستگاه بتواند برای برنامه نویسی و حتی اجرای پیچیده‌ترین کدها مناسب باشد.

مک بوک پرو 16 اینچی نه تنها کد را به سرعت کامپایل می‌کند؛ بلکه به اندازه کافی قدرتمند است تا کدهای شما را در محیط آزمایشی اجرا کند. عملکرد xCode در مک بوک پرو 16 اینچی به شدت خوب است؛ بنابراین اگر از توسعه‌دهندگان مک یا iOS هستید، این لپ‌تاپ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

نمایشگر بزرگ 16 اینچی عالی است و نگاه کردن به صفحات کدنویسی را راحت می‌کند. همچنین، نرخ نوسازی داینامیک ProMotion جابجایی بین کدها را روان می‌کند. صفحه کلید بهبودیافته یکی دیگر مزایای این لپ‌تاپ برای برنامه‌نویسی است. به علاوه اینکه عمر باتری دستگاه باورنکردنی است و به شما اجازه می‌دهد تا در طول روز بتوانید بدون نیاز شارژ دستگاه با آن کدنویسی کنید.

ریزر بلید 17 (2022)

ریزر بلید 17 لپ‌تاپی فوق‌العاده برای کدنویسی بازی است. ریزر نامی بزرگ در صنعت بازی رایانه‌های شخصی است و این لپ تاپ نیز با یکی از پردازنده‌های گرافیکی یعنی انویدیا GeForce RTX 3080 Ti مجهز شده و بسیار قدرتمند است. این گرافیک به کاربر اجازه می‌دهد روی کدنویسی بازی‌های سه بعدی پیچیده که از فناروی‌های پیشرفته مانند ری تریسینگ استفاده می‌کنند کار کنند و می‌تولن بازی را پس از آن برای آزمایش نحوه اجرا تست کرد.

با این حال، این لپ‌تاپ فقط مخصوص بازی نیست؛ چون برای حرفه‌ای‌ها ساخته شده است و این بدان معنی است که اگر شخص برنامه‌نویسی از آن استفاده کند، ارزش خرید بسیار بالایی خواهد داشت. این دستگاه بسیار گران است اما در ازای هزینه پرداختی، بهترین سخت‌افزارهای موبایل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ریزر بلید 17 با کیفیت ساخت عالی و صفحه نمایش 16 اینچی خیره کننده، ایستگاه کاری عالی برای افرادی است که به قدرت نیاز دارند.

سرفیس لپ تاپ 4

اگر برنامه‌نویسی هستید که به طور خاص روی برنامه‌های ویندوز 10 کار می‌کنید، سرفیس لپ تاپ 4 می‌تواند بهترین لپ‌تاپ برای شما باشد. این دستگاه چون توسط مایکروسافت ساخته شده، ویترینی عالی برای ویندوز 10 است؛ بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که برنامه‌های شما به طور کامل روی سیستم‌عامل اجرا می‌شود. با انتشار ویندوز 11، می‌توانید این لپ‌تاپ را رایگان ارتقا دهید و همانطور که از یک دستگاه مایکروسافت انتظار می‌رود، آخرین سیستم‌عامل این شرکت به خوبی روی سرفیس لپ تاپ 4 کار می‌کند. همین امر باعث می‌شود تا این دستگاه به راحتی در فهرست بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2021 قرار بگیرد.

این نسخه با انتخاب بین پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل Core و بهترین پردازنده‌های موبایل AMD و همچنین تا 32 گیگابایت رم و یک SSD سریع در دسترس قرار دارد تا حتی برای سخت‌ترین کارهای برنامه‌نویسی نیز به خوبی عمل کند. علاوه بر این، سرفیس لپ تاپ 4 یکی از طولانی‌ترین عمر باتری لپ‌تاپ‌ها را دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی از تمام شدن باتری به کارهای خود بپردازید.

ایسوس ROG Flow Z13

این لپ‌تاپ منحصربه‌فرد قدرت بالا را به بدنه‌ای بسیار نازک و سبک آورده است. در واقع، این لپ‌تاپ ممکن است قدرتمندترین لپ‌تاپ هیبریدی باشد که تاکنون ساخته شده است. ایسوس ROG Flow Z13 به پردازنده قدرتمند نسل دوازدهم 14 هسته‌ای اینتل مجهز شده که تمام نیازهای کدنویسی شما را به راحتی فراهم می‌کند.

همچنین از پردازنده گرافیکی RTX 3050 Ti استفاده می‌کند که هم برای بازی و هم برای کدنویسی مناسب است. 16 گیگابایت حافظه DDR5 نیز به معنی سرعت بالا است و برای افرادی که می‌خواهند لپ‌تاپی قابل حمل برای کدنویسی داشته باشند مناسب خواهد بود.

این دستگاه صفحه کلیدی نازک دارد اما ممکن است برای کدنویسی طولانی مدت خسته‌کننده باشد؛ بنابراین ممکن است کیبورد بزرگ‌تری لازم باشد. ایسوس ROG Flow Z13 قیمت بالایی دارد؛ اما منحصربه‌فرد است و نحوه کدنویسی شما را تغییر می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا