برترینهای کسب و کارفرهنگ و هنر

میدان سرخ چند قسمت است؟

دعوای گانگسترها در سریال میدان سرخ

خراسان نوشت: در خلاصه داستان رسمی سریال میدان سرخ آمده است: «میدان سرخ داستان زنی تنها به نام شیداست که ناخواسته وارد بازی دهشتناکی می‌شود که توسط همسر او و یک تروریست خارجی شکل گرفته است. او برای نجات جان دخترش در معرض انتخاب میان عشق، انتقام و قدرت قرار می‌گیرد و با سه قاچاقچی مطرح و قدرتمند به نام‌های پاپ، مبینی و مکین مدتی همراه می‌شود، غافل از آن که پایان این بازی، خونبار خواهد بود.»برای دانلود فیلم سینمایی عاشقانه و فیلم تینیجری و سریال چینی عاشقانه لطفا کلیک کنید.

 قصه این سریال درباره دو گروه گانگستر است.  آن‌ها که کارشان قاچاق مواد مخدر است با یکدیگر درگیر می‌شوند و مبارزه می‌کنند. طبق آن چه از داستان سریال و تیزر آن برمی‌آید، «میدان سرخ» فضایی اکشن و معمایی دارد، بنابراین احتمالا با کار متفاوت و جذابی روبه‌رو خواهیم بود. البته همه چیز بستگی به نتیجه کار بهرام بهرامیان و ابراهیم ابراهیمیان دارد. باید دید قصه چطور به تصویر کشیده شده و آیا تغییرات کارگردان سریال تاثیری روی کیفیت سریال گذاشته است.

میدان سرخ؛ یک سریال با 3 کارگردان

کارگردان اصلی سریال میدان سرخ ابراهیم ابراهیمیان است. او کارنامه بلندبالایی ندارد و تا به حال فیلم‌هایی مانند «پیلوت»، «آااادت نمی‌کنیم» و «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» را ساخته است. ابراهیمیان با «میدان سرخ» وارد نمایش خانگی شد و اولین سریالش را جلوی دوربین برد. پس از مدتی، این کارگردان به دلیل تولید فیلم سینمایی خود از گروه جدا شد و بهرام بهرامیان کارگردانی ادامه فصل اول و تولید فصل دوم آن را برعهده گرفت.

این کارگردان تا به حال در تلویزیون سریال‌سازی را تجربه کرده است و مجموعه‌هایی مانند «مشق عشق»، «ساعت شنی»، «سقوط یک فرشته»، «جاده قدیم» و «از یادها رفته» را برای تلویزیون ساخته است.

 از میان این آثار، «مشق عشق» جزو سریال‌های محبوب و موفق تلویزیون بوده و «ساعت شنی» به دلیل موضوع تازه‌اش، پخش پرسروصدایی داشت و مورد ممیزی نیز قرار گرفت. بهرامیان فیلم‌های «آل»، «پریناز» و فیلم توقیف‌شده «آینه شمعدون» را نیز در کارنامه دارد.

اکنون او با اولین سریال نمایش خانگی خود در راه است. فضای سریال میدان سرخ  با مجموعه‌های اجتماعی و ملودرام او متفاوت است و تجربه تازه‌ای برای بهرامیان محسوب می‌شود. مدتی پیش خبر رسید که به دلیل بیماری بهرامیان، کمال تبریزی سومین کارگردانی است که این مجموعه را کارگردانی می‌کند.

بازیگران سریال میدان سرخ

برگ برنده مهم سریال میدان سرخ ستاره‌هایی است که در آن بازی کرده‌اند. حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی، بهرام افشاری و نقش شخصیت‌های اصلی سریال را بازی و چهره‌هایی مانند علی مصفا، رضا یزدانی، سعید داخ، کاظم سیاحی و مهدی حسینی‌نیا در این مجموعه پربازیگر ایفای نقش کرده‌اند.

حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی و بهرام افشاری هر سه پیش از این با «قلب یخی» «رقص روی شیشه» و «دل» تجربه موفقی را پشت سر نگذاشتند و اکنون بار دیگر حضور در این مدیوم را تجربه خواهند کرد.

یکی از نکات جالب درباره گروه بازیگران «میدان سرخ»، حضور رضا یزدانی در این مجموعه است. او که به ویژه در سال‌های اخیر حضور پررنگی در عرصه بازیگری داشته است، با این سریال برای اولین‌بار در نمایش خانگی دیده خواهد شد. این خواننده در «میدان سرخ» با گریم متفاوتی ظاهر شده و نقش شخصیتی منفی به نام «گروچف» را برعهده دارد. بهرام افشاری که به عنوان بازیگر کمدی شناخته می‌شود در این مجموعه نیز مانند «دل»، نقشی کاملا جدی را ایفا کرده است.

روزهای پخش و تعداد قسمت های سریال میدان سرخ

سریال میدان سرخ هر هفته جمعه ساعت 8 صبح از طریق فیلیمو پخش می شود و تعداد قسمت های آن 26 اپیزود گفته شده که هر قسمت حدود 50 دقیقه است.

حاشیه توقیف سریال

حاشیه مهم سریال پیش از انتشار، مسئله توقیف آن و ممنوع‌الفعالیتی فرزاد فرزین بود. طبق اعلام فیلیمو قرار بود خیلی زودتر از این‌ها یعنی پس از پایان «می‌خواهم زنده بمانم» دوشنبه‌ هر هفته، «میدان سرخ» منتشر شود، اما خبری از انتشار سریال نشد.

مدتی قبل ابراهیم ابراهیمیان کارگردان فصل اول این مجموعه در اینستاگرامش نوشت: «هیچ ثمری ندارد، هرچه تلاش می‌کنی برای ذره‌ای کیفیت، همه‌اش به باد فنا می‌رود! برای ما که پیش از پخش به باد فنا رفت.» بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی نیز با انتشار توییتی ادعا کرد ساترا از طریق نامه‌ای محرمانه، فرزاد فرزین خواننده تیتراژ «میدان سرخ» را در پلتفرم‌ها ممنوع‌الکار کرده است. حالا باید صبر کرد و دید این مجموعه با صدای فرزاد فرزین منتشر خواهد شد یا خیر

تعداد قسمت های میدان سرخ

میدان سرخ، نام پنجاهمین و جدیدترین سریال نمایش خانگی ست که از روز 26 شهریور 1400 آغاز به پخش کرده است. یک سریال اکشن جنایی به روایت برخی باندهای مافیایی می پردازد. میدان سرخ داستان زنی تنهاست به نام شیدا که ناخواسته وارد بازی دهشتناکی می‌ شود که توسط همسر او و یک تروریست خارجی شکل گرفته است.

او برای نجات جان دخترش در معرض انتخاب میان عشق، انتقام و قدرت قرار می‌ گیرد و با سه قاچاقچی مطرح و قدرتمند به نام های پاپ، مبینی و مکین مدتی همراه می‌ شود، غافل از آن که پایان این بازی، خون بار خواهد بود. این سریال به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی ، نویسندگی سارا سلطانی و کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان تولید و ساخته شده است.

در این میان یکی از پرسش های کاربران گرامی درباره تعداد قسمت های میدان سرخ بوده است. بدین منظور در این پست از سایت کول دانلود به بررسی تعداد قسمت های دقیق آن می پردازیم. همچنین شما می توانید در انتهای این پست نیز لینک دانلود همه قسمت های این سریال جذاب و تماشایی را در دسترس داشته باشید.

لازم به ذکر است که این سریال ساعت 08:00 آدینه هر هفته در سایت کول دانلود پخش می شود.

تعداد دقیق قسمت های میدان سرخ

فصل اول میدان سرخ به طور حتم دارای 15 قسمت است. همچنین فصل دوم نیز به زودی و با وقفه ای کوتاه پخش خواهد شد. درباره زمان پخش فصل دوم این سریال به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

فصل دوم میدان سرخ کی پخش می شود؟

به گفته عوامل سازنده سریال میدان سرخ، فیلمبرداری فصل دوم این سریال به پایان رسیده و هم اکنون در حال سپری کردن تدوین می باشد. احتمالا از نوروز 1401 شاهد پخش فصل دوم خواهیم بود.

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

حمید فرخ‌نژاد، بازیگر مشهور فیلم‌های کمدی چند سال اخیر سینمای ایران در سریال حضور دارد. علی مصفا که اخیراً فیلم محبوب «جهان با من برقص» را از او دیده بودیم نیز بازیگر سریال است. مهتاب کرامتی، بازیگر قدیمی سینمای ایران هم در سریال «میدان سرخ» به ایفای نقش پرداخته است. بهرام افشاری، ستاره سریال «پایتخت» نیز یکی از بازیگران سریال است. امیرحسین آرمان، ستاره سریال «مانکن» هم در لیست بازیگران حضور دارد.

داستان سریال درباره چیست؟

پاپ (حمید فرخ‌نژاد)، عبد (سعید داخ) و تورج (علی مصفا) به دنبال کسی که به آن‌ها خیانت کرده و پولشان را دزدیده هستند اما متوجه می‌شوند که با یک باند مخوف جنایتکار مواجه شده‌اند که …

خالق سریال کیست؟

ابراهیم ابراهیمیان که پیش‌ازاین ساخت فیلم‌های «پیلوت» و «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» را در کارنامه هنری‌اش ثبت کرده است.

نکات مثبت سریال؟

احتمالاً همان تیتراژ ابتدایی که درست و اصولی ساخته شده است.

نکات منفی سریال؟

«میدان سرخ» تلاش کرده تا شبیه تریلرهای آمریکایی باشد اما در کپی‌برداری به حدی ضعیف عمل کرده که تماشاگر خیلی زود از دنبال‌کردن قصه ناامید می‌شود.

سوتی‌های سریال به شکل عجیبی زیاد است. در اغلب سکانس‌هایی که لپ‌تاپ در صحنه وجود دارد، آدم‌ها بدون دلیل در حال تایپ هستند بدون اینکه اتفاقی بر روی صفحه مانیتور رخ دهد!

منطق رفتار شخصیت‌ها در سریال «میدان سرخ» آزاردهنده است. اغلب اتفاقات سریال بر پایه مسائلی شکل‌گرفته که از لحاظ منطقی می‌شد راه‌حل بسیار ساده‌تری برای آن‌ها یافت!

بازی تکراری حمید فرخ‌نژاد یکی از ضعف‌های سریال به شمار می‌رود به‌طوری‌که احساس می‌کنید شخصیتش را مستقیماً از فیلم «گشت ارشاد» به «میدان سرخ» منتقل کرده!

شخصیت‌پردازی‌های سریال ضعیف و همگی تیپ‌های کلیشه‌ای هستند.

این سریال محصول کدام شبکه است؟

شبکه نمایش خانگی

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

بازیگران مطرحی که در سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شخصیت پردازی در سریال میدان سرخ

شخصیت‌پردازی‌های سریال میدان سرخ بسیار ضعیف و همگی تیپ‌های کلیشه‌ای هستند که بارها و بار ها در سریال های مختلف دیدیم و نویسنده و کارگردان هیچ تلاشی برای شخصیت پردازی نکردن. کاری که محمد حسین مهدویان در سریال زخم کاری خیلی خوب با جواد عزتی انجام داد.

شخصیت پردازی فیلم حتی از سریالی مثل فلیبگ که شاید کل سریال به چهار ساعت هم نرسه به مراتب ضعیف تر بود. کارگردان و نویسنده این سریال فکر کنم به شخصیت پردازی حتی فکر هم نکرده بود. چرا که من بعد از دیدن 15 قسمت از این سریال هنوز نمیدونم  پاپ کیست؟ چرا چنین اسمی دارد؟ چرا دختر خوانده دارد؟

و یا به هیچ کدام از سوالاتی مانند سوالات زیر که ممکن است برای بیننده پیش بیاید جوابی نمیدهد. سوالاتی از قبیل این که:

شیدا کیست؟ چرا با گذشت شش قسمت از سریال هنوز نفهمیده ایم چرا خودش شوهرش را در حیاط خانه دفن کرد؟ کیفیت رابطه‌ی او با همسرش چطور بوده؟ آیا علاقه ای وجود داشته یا از هم متنفر بوده اند؟ قبل از اینکه دخترش گروگان گرفته شود چه کاراکتری داشته که ناگهان تبدیل به یک گانگستر حرفه ای شده؟ آیا از قبل این ماجرا هم تجربه‌ی چنین اعمالی را داشته؟ عضو گروهی یا باندی بوده؟ اصلا شاغل بوده یا خانه دار؟

سوتی های سریال میدان سرخ

سریال میدان سرخ پر از گاف ها و سوتی هایی است که برای یک سریال با این همه هزینه و بازیگر خوب به هیچ وجه قابل توجیح نیست.

گافهایی مثل جاهایی که کاربری که داره با سیستم و لپ تاپ کار میکنه یه عالمه دکمه میزنه اما روی صفحه هیچ اتفاقی نمیوفته یا اونجاش که ساعد رو توی قبرس سوار قایق کردند، اما پرچم همه ی قایق ها،پرچم ترکیه بود 😂

یا یه جای فیلم به دختری که جسدپدرش افتاده روبروش میگه عزیزم برو توی اتاقت و بیرون هم نیا، اونم میگه چشم….

و چندین سوتی دیگر که از خیرش گذشتم…

نقاط قوت سریال میدان سرخ

این سریال در ابتدای ساخت و انتشار آن قرار بود جای زخم کاری را بگیرد اما هرگز نتوانست حتی به استاندارد های سریال زخم کاری نزدیک شود. البته این سریال نقاط قوتی هم داشت. شاید بشه گفت میدان سرخ علاوه بر فیلم برداری از نظر داستان هم قصه جدیدی داشت که همون طورکه بالاتر گفتم اصلا خوب در نیومده بود.

خلاصه این که سریال میدان سرخ ما قبل نقد و ما قبل تماشاست!

بدون خلاقیته، چه در تصویربرداری، چه ساخت موسیقی و یا حتی بازی‌گیری از بازیگران. البته فیلمی که کارگردانش وسط سریال ول کنه بره (ابراهیم ابراهیمیان) و یکی دیگه جاش رو بگیره (بهرام بهرامیان) و خود این کارگردان جدید هم کرونا بگیره و کمال تبریزی کار ساخت رو جلو ببره انتظاری بیشتر از این نمیشه داشت.

این سریال چیزی جز به هدر دادن بودجه و بازیگر چیزی نداشت.

بازی های بد حتی از بازیگر های بزرگ و خوب، غیر قابل باور بودن بسیاری از ماجراهای داستان، پلیس هایی که اصلا شبیه پلیس های ایرانی نیستن از عیب های بزرگ این سریال بودن.

حتی من جایی خوندم که  بخشی از کار رو دستیار کمال تبریزی جلو برده، عباس نعمتی که مشاور فیلمنامه‌س، مقداری در کار دست برده و فیلمنامه رو عوض کرده و مشخصه که تحقیق چندانی از گانگستر صورت نگرفته، مسلما وقتی گروه با هم هماهنگ نباشن، خروجی کار چندان چیز خوبی درنمی‌آد و چیزی میشه مثل همین سریال میدان سرخ.

دکمه بازگشت به بالا