برترینهای کسب و کارعمومی

بهترین لامپ ال ای دی LED در بازار کدام است؟

معرفی باکیفیت‌ترین و بهترین مارک‌ لامپ ال ای دی

لامپ های ال ای دی و پنل ال ای دی منابع تولید نور هستند که در آنها از دیود های نورانی استفاده میشود. در لامپ ها علاوه بر تولید نور، گرما نیز تولید میشود. این گرما انرژی اتلاف شده در لامپ میباشد که قابل کنترل و استفاده نیست.  هرچه میزان گرمای تولید شده کمتر باشد به این معنی است که بازده لامپ بالاتر میباشد. در لامپ های ال ای دی گرمای بسیار کمی تولید میشود. در واقع بیشتر از 80 درصد انرژی مصرفی لامپ ال ای دی صرف تولید نور میشود.

لامپ ال ای دی (LED)  نسبت به لامپ های رشته ایی یا فلورسنت بازده و عمر بیشتری دارند. تولید کنندگان ادعا دارند که لامپ های ال ای دی میتوان تولید کرد که به ازای هر وات بیشتر از 300 لومن روشنایی به وجود آورد. بازده و طول عمر بالا در انواع لامپ ال ای دی باعث شد تا مورد توجه عموم افراد جامعه قرار بگیرد. بهترین مارک‌های لامپ ال ای دی عبارتند از:

  • لامپ ال ای دی اسرام
  • لامپ ال ای دی اُپل
  • لامپ ال ای دی پارس شعاع توس
  • لامپ ال ای دی افراتاب
  • لامپ ال ای دی سینا نور پارس
  • لامپ ال ای دی نور
  • لامپ ال ای دی پارس شهاب
  • لامپ ال ای دی EDC
  • لامپ ال ای دی بروکس
  • لامپ ال ای دی هالی استار

از برندهای خارجی لامپ ال ای دی، اسرام و اُپل و از برندهای داخلی افراتاب و پارس شعاع بهترین مارک های موجود در بازار هستند.

لامپ ال ای دی اسرام

شرکت اسرام یک شرکت تولیدکننده وسایل روشنایی چند ملیتی بوده که مقر اصلی آن در کشور آلمان قرار دارد. اسرام یکی از شرکت‌های فرعی و زیرمجموعه شرکت مادر زیمنس بوده و پس از شرکت فیلیپس دومین شرکت بزرگ تولیدکننده وسایل روشنایی در دنیا می‌باشد. اواسرام در سال ۱۹۱۹ با سرمایه‌گذاری و ادغام بخشی از شرکت‌های زیمنس و آ ا گ تأسیس شد. لامپ های هالوژن، ال ای دی و زنون این شرکت جزو باکیفیت ترین های بازار هستند.

کیفیت

خوب

محدوده قیمت

بالا

گارانتی

48 ماه

میزان رضایت خریداران

زیاد

لامپ ال ای دی اُپل

کمپانی اپل از برندهای چینی تولیدکننده لامپ میباشد. این کمپانی درسال 1996 تاسیس شد و همینک محصولات این کمپانی در بیش از 50 کشور به فروش میرسند.

کیفیت

خوب

محدوده قیمت

نسبتا بالا

گارانتی

24 ماه

میزان رضایت خریداران

زیاد

لامپ ال ای دی پارس شعاع توس

شرکت پارس شعـاع توس به ‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع لامپ‌های فلورسـنت و LED توانسته است محصــولاتی با کیفیـت بــرتر و ســازگار با محیـط زیست ارائه کند. کارخانه پارس شعاع در خراسان قرار دارد و با بیش از 500 نیرو جزو بزرگترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی میباشد.

کیفیت

خوب

محدوده قیمت

نسبتا بالا

گارانتی

12 ماه

میزان رضایت خریداران

مناسب

لامپ ال ای دی افراتاب

شرکت صنایع الکترونیک افراتاب در سال ۱۳۷۷، به منظور تولید محصولات الکترونیکی و مخابراتی تأسیس شده است. در حال حاضر افراتاب یکی از بهترین برندهای ایرانی در بازار است و محصولات این شرکت را به کیفیت بالایش میشناسند.

کیفیت

خوب

محدوده قیمت

نسبتا بالا

گارانتی

12 ماه

میزان رضایت خریداران

زیاد

لامپ ال ای دی نور

شرکت لامپ نور درسال 1363 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع لامپ رشته ای آغاز نمود. همکاری با شرکت اسرام آلمان و تولید محصولات لامپ های بخارجیوه و بخارسدیم با نام تجاری اسرام ایران و تولید سایر محصولات نور با مشارکت شرکت اسرام دستاوردی مهم در راستای ارتقا کیفیت و اعتبار شرکت لامپ نور می باشد.

محصولات: انواع لامپ های صنعتی و خانگی

کیفیت

خوب

محدوده قیمت

نسبتا بالا

گارانتی

18 ماه

میزان رضایت خریداران

مناسب

لامپ ال ای دی پارس شهاب

در اسفند ماه ۱۳۴۷ با مشارکت و همکاری فنی کارخانه توشیبای ژاپن، شرکت پارس توشیبا فعالیت خود را در استان گیلان آغاز کرد.درحال حاضر شرکت صنعتی پارس به عنوان بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی برقی کوچک در ایران به فعالیت خود ادامه می دهد.

محصولات: هواکش، پنکه، ماشین لباس شویی، اتو، دستگاه تصفیه هوا، لامپ ال ای دی و …

کیفیت

خوب

محدوده قیمت

مناسب

گارانتی

12 ماه

میزان رضایت خریداران

کم

لامپ ال ای دی EDC

شرکت الکترو دهقان از سال 1363  کار خود را در زمینه لوازم الکتریکی آغاز نمود. این شرکت برند EDC را از سال 1372 به منظور عرضه محصولات روشنایی با کیفیت مناسب به بازار معرفی نمود. با گذشت 15 سال از شروع فعالیت EDC در حال حاضر بیش از 1000 قلم کالا تحت این نام تجاری در بازار ایران عرضه می‌شود.

محصولات: انواع لامپ ال ای دی ، پنل ال ای دی و وال واشر

کیفیت

خوب

محدوده قیمت

مناسب

گارانتی

12 ماه

میزان رضایت خریداران

مناسب

لامپ ال ای دی بروکس

شرکت گسترش تجهیزات روشنایی پایدار در راستای توسعه ی استفاده از آخرین فناوری صنعت روشنایی یعنی LED محصولات خود را با هدف کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری آن، در قالب انواع لامپ ها و چراغ های روشنایی تولید کرده و آن را با برند تجاری بروکس در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

سوالی که معمولا در رابطه با این برند پرسیده میشود این است که لامپ بروکس ساخت کجاست؟

پاسخ: قطعات این لامپ در چین تولید شده و در ایران مونتاژ می‌شوند.

محصولات: انواع لامپ ال ای دی ، پنل توکار و انواع فیکسچر لامپ هالوژن

کیفیت

قابل قبول

محدوده قیمت

مناسب

گارانتی

12 ماه

میزان رضایت خریداران

کم

لامپ ال ای دی هالی استار

شرکت نما نور آسیا از سال 1385 با تلاش مستمر در صنعت لامپ CFL و LED با تولید محصولاتی از جمله لامپ های کم مصرف در وات های مختلف و در طرح های متنوع، همواره درصدد تامین نیازهای روشنایی برای کشور بوده است و همگام با عرضه محصولات روشنایی نسل سوم موسوم به لامپ های LED، همواره در تولید و ارائه جدیدترین و با کیفیت ترین با برند نمانور به بازار داخلی پیش قدم بوده است. برند هالی استار تولید این شرکت میباشد.

کیفیت

پایین

محدوده قیمت

ارزان

گارانتی

12 ماه

میزان رضایت خریداران

زیاد

ویژگی های بهترین برند لامپ های ال ای دی

تولید کنندگان بسیاری هستند که لامپ ال ای دی تولید میکنند اما اینکه کدام یک از این لامپ ها دارای کیفیت بیشتری است سوالی است که مطمئنا در هنگام خرید با آن روبرو می شوید. برای مقایسه لامپ های ال ای دی باید به چهار مولفه میزان روشنایی، بازده، طول عمر و زاویه نوردهی دقت کرد. چهار مولفه ذکر شده علاوه بر تعیین کیفیت یک لامپ به مصرف کنندگان کمک میکند تا انتخاب درستی بر اساس نیاز خود داشته باشند.

برای مثال برای یک اتاق مطالعه با مساحت 12 متر مربع، 3600 الی 6000 لومن مورد نیاز است. در بررسی روشنایی مورد نیاز زاویه تابش نیز بسیار مهم است و بر اساس مساحت مکان مورد نظر بررسی میشود. برای تعیین کیفیت یک لامپ ال ای دی باید به سراغ برندی برویم که لامپ های آن روشنایی، بازده، و طول عمر زیادی داشته باشند و با این حال توان مصرف کمی داشته باشند.

برند های موجود لامپ ال ای دی در بازار ایران

برند های بسیاری در بازار موجود است که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم. یکی از شرکت هایی که در زمینه تولید لامپ ال ای دی فعالیت دارد، برند اسرام است. این برند در کشور های بسیاری تولید میشود ولی مغر اصلی آن در آلمان است و نوراکومارت به عنوان نمایندگی اسرام  در ایران فعالیت دارد. این شرکت زیر مجموعه شرکت زیمنس است و بعد از شرکت فیلیپس معروف ترین برند در زمینه وسیله های روشنایی است. کمپانی اپل (opple) نیز یکی از برند های تولید کننده لامپ ال ای دی است. این برند چینی در سال 1996 تاسیس شد و در بیشتر از 50 کشور محصولاتش به فروش میرسد.

کارخانه پارس شعاع توس، یک برند تولید کننده لامپ ال ای دی ایرانی است که کارخانه آن در خراسان قرار دارد و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان در ایران میباشد. یکی از شرکت های معروف در صنعت تولید وسایل روشنایی و مخابراتی، شرکت افراتاب است. این شرکت در سال 1377 تاسیس شد و ادعا دارد بهترین کیفیت را ارائه میدهد.

یکی از معروف ترین برند های موجود در بازار برند لامپ نور است. شرکت لامپ نور با هدف استفاده از آخرین تکنولوژی روشنایی، تولید و عرضه لامپ های ال ای دی با برند تجاری نور تاسیس شد. برند های بسیار دیگری نیز در بازار مانند هالی استار، ای دی سی، دلتا، کملیون، افق و … موجود است. اما در بین برند های خارجی برند اسرام و در بین برند های ایرانی پارس شعاع و لامپ نور بهترین کیفیت را دارند. همانطور که انتظار می رود برند های خارجی قیمت بالاتری نسبت به برند های ایرانی دارند. اما کیفیت آن ها بسیار مشابه یکدیگر است و میتوان گفت با هم برابری میکنند.

یکی دیگر از مولفه های کلی که به میزان کیفیت لامپ ال ای دی اشاره دارد گارانتی محصول است. به این صورت که هرچه کیفیت یک محصول بیشتر باشد کارخانه تولید کننده گارانتی بیشتری برای آن محصول ارائه میدهد. در بین چهار برند لامپ ال ای دی که به عنوان بهترین برند تولید کننده لامپ ال ای دی معرفی شدند، برند اسرام بیشترین میزان گارانتی (48 ماه) را دارد و برند های پارس شعاع توس و نور و برند های ایرانی دیگر 12 ماه گارانتی دارند که البته در نهایت باید میزان رضایت خریداران را بررسی کرد. برای بررسی این موضوع می توان به چند فروشگاه آنلاین که در زمینه وسایل روشنایی فعالیت دارند مراجعه کرد و به بررسی نظرات خریداران پرداخت. با بررسی نظرات خریداران متوجه میشوید که مصرف کنندگان از برند اسرام و لامپ نور رضایت بیشتری داشته اند.

درباره نوراکومارت

تجهیزات روشنایی از جمله مواردی است که عموم مردم به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند و در سبد خرید بخش بزرگی از جامعه قرار دارد. نوراکومارت   Nooracomart  با هدف تسهیل در تهیه کالای با کیفیت و مقرون به صرفه برای همه افراد جامعه، فعالیت خود را به عنوان فروشگاه تخصصی تجهیزات روشنایی آغاز کرده است. با توجه به گسترش اینترنت و میل هر چه بیشتر افراد به خرید اینترنتی، خلاء حضور یک فروشگاه اینترنتی در زمینه تجهیزات روشنایی احساس می‌شد.

نوراکو در تلاش است تا با تامین طیف کاملی از انواع محصولات، بتواند انتخاب اول ایرانیان در زمینه خرید تجهیزات روشنایی و خرید اینترنتی لامپ باشد. نوراکو در حال حاضر با تامین بیش از 500 نوع کالا از تجهیزات روشنایی یکی از غنی‌ترین و بروزترین فروشگاه‌ اینترنتی در حوزه روشنایی محسوب می‌شود.

ما در نوراکو با ارائه اینترنتی و حضوری معتبرترین و باکیفیت‌ترین برند‌های داخلی و خارجی از جمله نمایندگی لامپ اسرام و لامپ نور و دیگر برندهای را برای شما فراهم آورده‌ایم. نوراکو با تکیه بر سابقه 40 ساله خود در بازار روشنایی ایران و پرسنل حرفه ای خود این اطمینان خاطر را برای شما فراهم می‌آورد که با خرید اینترنتی و حضوری تجهیزات روشنایی از این مجموعه بهترین تجربه خرید را خواهید داشت.

منبع : amazon.co.uk

دکمه بازگشت به بالا