اجتماعیبرترینهای کسب و کار

چطور کیف لوازم آرایش خود را مرتب کنیم؟

مرتب ‌کردن کیف لوازم آرایش، یکی از دغدغه‌های خانم‌هایی است که عادت به آرایش روزانه دارند. احتمالاً همۀ ما تجربۀ جست‌وجو در میان انبوهی از محصولات کثیفِ کیف آرایشی و در نتیجه، با تاخیر آماده شدن را داریم. اگر نشستن برای آرایش‌کردن، به‌دلیل به‎هم ریختگی کیف آرایش شما استرس‌زا شده است، وقت آن رسیده که به آن ترتیب و طراوت لازم را بدهید.

مرتب کردن لوازم آرایش، نه‌تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه پیدا کردن وسایل را هم آسان می‌کند. البته خوب است بدانید که مرتب کردن هر نوع کیف زنانه ای از جمله کیف مجلسی یا برای خانمهای شاغل که از کیف اداری استفاده می‌کنند، بسیار اهمیت دارد.

سازماندهی کیف لوازم آرایشی، به چیزی بیش از تمیز و مرتب نگه داشتن آن نیاز دارد. شما هم‌چنین باید بدانید که چه چیزی را در کیف بگذارید، چه چیزی را نه. اگر کیف خود را بیش از حد پر کنید، به‌سرعت درهم‌وبرهم می‌شود و در خطر آسیب‌دیدن محتویات آن هستید.

پیشاپیش، 8 نکته را به اشتراک می گذاریم که به شما کمک می‌کند، کیف آرایش خود را تمیز و مرتب کنید.

این روزها لوازم آرایشی تنوع خیلی زیادی پیدا کرده و تقریبا همه خانوم ها دوست دارند که لوازم آرایشی جدید و متنوع رو خریداری کنند!

اگه تعداد زیادی لوازم آرایش دارید و به دنبال روش هایی برای مرتب کردن میز آرایش خودتون هستید پیشنهاد میکنیم حتما این بخش از مجله کیف شیک رو ببینید! ما در این قسمت تعدادی از روش های خلاقانه، جالب و خونگی رو به شما نشون میدیم تا با استفاده از اونها بتونید میز آرایش و همچنین لوازم آرایش خودتون رو مرتب کنید. با ما همراه باشید.

چرا تمیز کردن کیف لوازم آرایش و رسیدگی به محصولات آرایشی، مهم است؟

کیف لوازم آرایش یکی از وسایلی است که هر روز با آن سروکار داریم. این کیف دائم در کیف بزرگتری همراه ما است و آن را همه‌جا با خودمان می‌بریم. همین مسئله باعث می‌شود که کیف لوازم آرایش دائما در معرض انواع آلودگی‌ها باشد.

تمیزی کیف لوازم آرایش اهمیت زیادی دارد چون چیزهایی که در آن قرار می‌دهید مستقیما با پوست و چشم شما در تماس هستند. کیف آرایشی تمیز، محصولات آرایشی شما را تمیزتر نگه می‌دارد و احتمال بروز مشکلات پوستی ناشی از آلودگی را کاهش می‌دهد.

می‌دانید که یکی از لوازم مهم هر خانمی، که هر روز با آن سروکار دارد، کیف لوازم آرایش اوست. این کیف که معمولاً در کیف بزرگ‌تری قرار می‌گیرد، دائماً همراه اوست و آن را همه‌جا با خود می‌برد. همین‌ موضوع، باعث می‌شود که کیف لوازم آرایش شما، در معرض آلودگی‌های مختلف قرار بگیرد و هم‌چنین با این‌طرف و آن‌طرف رفتن شما نامرتب شود. پس، تمیزی و مرتب کردن لوازم آرایش، بسیار اهمیت دارد. یک‌جورهایی نشان از سلیقۀ ما خانم‌ها هم به‌حساب می‌آید. این‌طور نیست؟!

لوازم آرایش، به‌طور مستقیم با پوست و چشم خانم‌ها در تماس هستند. یک کیف لوازم آرایش مرتب و تمیز، باعث تمیزتر نگه‌داشته‌شدنِ محصولات آرایشی شما می‌شود. و این، یعنی احتمال بروز مشکلات و مسائل پوستیِ ناشی از آلودگی‌ها را کاهش می‌دهد.

8 ترفند برای مرتب کردن لوازم آرایش

با بسیاری از افراد، اگر از کار ساماندهی کیف‌های آرایش صحبت کنید، تعجب می‌کنند و با بی‌تفاوتی، مرتب کردن کیف لوازم آرایش خود را نادیده می‌گیرند. قابل‌درک است که زمانی که شغل، خانواده و سبک‌زندگی سالم را حفظ می‌کنید، ممکن است برای ماه‌ها در لیست کارهای‌تان باقی بماند. حالا کمی از ترفندها و قانون‌های کاربردیِ مرتب کردن لوازم آرایش می‌گوییم، تا با مشکلات ناشی از نامرتبی و آلودگی روبه‌رو نشوید.

  1. موجودی کیف آرایشی خود را تهیه کنید

اولین‌قدم در تمیزکردن و مرتب کردن کیف لوازم آرایش این است که بدانید چه چیزی داخل آن است. بااین‌‌که این موضوع ممکن است بدیهی به‌نظر برسد، ولی احتمال دارد از دیدن محصولاتی که در زیر این آشفتگی پنهان شده‌اند شگفت‌زده شوید. محتویات کیف آرایش خود را بیرون بریزید و آن‌چه را که استفاده می‌کنید و استفاده نمی‌کنید بررسی و جدا کنید. هر چیزی را که از آن استفاده نمی‌کنید، باید یا بازیافت کنید، یا دور بیندازید تا درهم‌ریختگی کیف آرایش شما به‌ حداقل برسد.

  1. لوازم آرایش منقضی‌شده را بررسی کنید

در حالی که ممکن است وسوسه شوید که ریمل یا کرم‌پودر مورد علاقۀ خود را نگه دارید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که لوازم آرایشی که استفاده می‌کنید، منقضی نشده است. برای مرتب کردن لوازم آرایش خود، تاکید می‌کنیم که لوازم آرایش را فقط برای مدت‌زمانی که روی بسته‌بندی محصول توصیه شده، نگه دارید. اگر مطمئن نیستید که چه زمانی آرایش را دور بریزید، بوی بد، جدا شدن و تغییر رنگ در محصولات خود را بررسی کنید. اگر هر یک از آن‌ها را مشاهده کردید، وقت آن است که آن محصول را به به سطل زباله پرتاب کنید.

  1. از اسفنج ها و برس‌های خود محافظت کنید

اگرچه منطقی است که ابزار آرایش و محصولات روزانۀ خود را در کنار هم نگه دارید، همین‌طوری انداختن اسفنج‌ها و برس‌های آرایشی خود در کیف آرایش شما، می‌تواند یک بهم‌ریختگیِ بزرگ ایجاد کند. اگر چیزی نشت کرد یا ریخت، ابزار آرایشی شما کثیف می‌شود که می‌تواند آزاردهنده و غیربهداشتی باشد. برای بهتر مرتب‌ کردن کیف لوازم آرایش، و جلوگیری از آشفتگی، بهتر است آن‌ها را در یک کیسه یا کیف کوچک قرار دهید. به این‌صورت، آن‌ها در داخل کیف آرایش شما محافظت می‌شوند.

  1. محصولات چندمنظوره را ذخیره کنید

یک راه عالی برای پاک‌کردن و مرتب کردن کیف لوازم آرایش و جلوگیری از به‌هم‌ریختگی، تمرکز روی محصولات چندکاره و چندوظیفه‌ای است. به‌عنوان مثال، به‌جای نگه‌داشتن کرم ضدآفتاب و کرم‌پودر ضدآفتاب‌دار، محصولی را به همراه داشته باشید که هر دو را انجام می‌دهد.

اگر واقعاً فضای کیف آرایشی‌تان تنگ و کم است، می‌توانید از رژ لب خود به عنوان رژگونه هم استفاده کنید. تعجب نکنید؛ اگر به مادر خود بگویید، قطعاً از این موضوع، برای‌تان یک خاطره تعریف خواهد کرد. پس، این موضوع تازگی ندارد و شما اولین خانمی نیستید که از این ترفند برای مرتب کردن لوازم آرایش خود استفاده می‌کنید.

  1. هر محصول را پاک کنید

هنگامی که از محتویات کیف آرایش خود راضی بودید، قدم بعدی، پاک‌کردن محصولات قبل از قراردادن دوباره در کیف است. با استفاده از یک پارچۀ مرطوب با آب یا یک شویندۀ مبتنی بر آب، مانند پاک‌کننده‌های میسلار، محصولات خود را پاک کنید. با این ترفند مرتب کردن کیف لوازم آرایش، ضایعاتی مانند ریمل لکه‌دار یا کرم‌پودر ریخته‌شده، را از بسته‌بندی بیرونی‌شان پاک می‌کنید.

  1. پاک کردن کیسه آرایش

بعد از این‌که محصولات آرایشی خود را از لکه و آلودگی تمیز کردید، نوبت به تمیز کردن کیف آرایشی می‌رسد. اگر کیف‌‌تان از جایی افتاد و با ریزش سروکار داشتید، به‌احتمال زیاد، داخل کیف آرایش شما پر از لکه است. برای تمیز کردن کیف و مرتب کردن لوازم آرایش، کیسۀ آرایش خود را وارونه روی سطل زباله نگه دارید تا از شر خرده‌ها و زباله‌ها خلاص شوید.

اگر از کیف آرایش پارچه‌ای استفاده می‌کنید، آن را با آب داغ در ماشین لباس‌شویی قرار دهید تا از شر هر گونه باکتری خلاص شوید. اگر از پلاستیک ساخته‌شده است، به‌سادگی آن را از داخل بچرخانید و از یک دستمال پاک‌کننده آرایش استفاده کنید تا آن را به‌خوبی پاک کنید.

  1. از کیسه‌های تمیز و پاک در داخل کیف خود استفاده کنید

اگر کیف آرایشِ کمی بزرگ‌تر حمل می‌کنید، همۀ چیزهای خوب خودتان را در کیف‌های آرایشی کوچک‌تر و شفاف‌تر بچینید که پیدا کردن محصولات خاص، آسان‌تر بشود. این هم‌چنین، در صورت ریختن چیزی، از لوازم آرایشی شما و خود کیف آرایش محافظت می‌کند. و به شما کمک می‌کند کیف آرایش خود را برای مدت طولانی‌تری تمیز نگه‌دارید. سعی کنید همۀ محصولات لب خود را کنار هم قرار دهید، همۀ محصولات چشم خود را با هم، و همۀ محصولات صورت خود را با هم جفت کنید.

  1. از پدهای پنبه‌ای برای جلوگیری از خرد شدن استفاده کنید

این که پالت سایه چشم یا پودر صورت خود را کاملاً خرد کرده باشید، یک فاجعه است. اما حقیقت این است که حرکات روزانۀ شما می‌تواند باعث شود که محصولات شما با همدیگر برخورد کنند، بشکنند و بریزند. با این حال، جلوگیری از این امر، آسان‌تر و سریع‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. برای مرتب کردن کیف لوازم آرایش، به‌سادگی یک گرد پنبه‌ای نازک را روی پالت یا پودر قرار دهید، سپس طبق معمول، آن را ببندید. داشتن این لایۀ پنبه‌ای محافظ، به جلوگیری از هر گونه شکستگی کمک می‌کند. این امر به‌ویژه زمانی که در سفر هستید مفید است.

چند قانون کاربردی در مرتب کردن لوازم آرایش

حالا که با انواع ترفندهای مرتب‌ کردن کیف لوازم آرایشی خود آشنا شدید، به چند قانون ساده هم اشاره می‌کنیم:

  • سعی کنید با تغییر فصل، لوازم آرایشی را که دیگر استفاده نمی‌کنید، از کیف آرایشی جدا کنید.
  • سعی کنید کم خرید کنید. توصیه می‌کنیم برای پوست خود، بهترین لوازم آرایشی را بخرید، تا به این‌ترتیب به‌سراغ موارد اضافی دیگر که برای پوست‌تان مضر است، نروید
  • محصولات آرایشی خود را بر اساس اندازه مرتب کنید. لازم می‌دانیم این مورد را که می‌توان به‌عنوان نهمین ترفند برای مرتب کردن کیف لوازم آرایش دانست، توضیح دهیم.

وقتی زمان قرار دادن لوازم آرایش در کیف آرایش فرا رسید، به‌جای این‌که همۀ محصولات خود را بدون هدف در کیف بیندازید، آن‌ها را بر اساس اندازه گروه‌بندی کنید. تمام محصولات مربعی و دایره‌ای، مانند پودر صورت و رژگونه را در یک ردیف مرتب در کنار هم قرار دهید. سپس محصولات بلند و باریک مانند خط چشم، ریمل، رژ لب، خط لب و ژل ابرو را کنار هم بگذارید.

برای بهتر مرتب کردن لوازم آرایش، اگر کیف، محفظه‌هایی داشته باشد، این کار آسان‌تر خواهد بود، اما هم‌چنان می‌تواند به حفظ ساماندهی و ترتیب، بدون توجه به آن کمک کند.

نکاتی برای مرتب کردن لوازم آرایشی

  • بسته‌به فصل یا مناسبت، وسایل داخل کیف خود را عوض کنید.
  • کیف‌های متعددی را برای موقعیت‌های مختلف مانند مدرسه یا قرار ملاقات نگه‌دارید.
  • نمونه‌هایی از برق لب، لوسیون‌ها و سایر لوازم آرایشی را جمع‌آوری کنید. آن‌ها معمولاً کوچک‌تر هستند و برای قراردادن در کیسه‌های آرایش مناسبند.

نتیجه

مرتب نگه‌داشتن کیف آرایش، نه‌تنها آن را زیبا می‌کند، بلکه به پیدا کردن چیزهای‌تان هم کمک می‌کند. با این‌حال، ساماندهی یک کیف آرایش بیش‌تر از تمیز و مرتب کردن کیف لوازم آرایش است. شما باید بدانید چه چیزی را باید بیاورید و چه چیزی را نباید بیاورید. اگر مقدار زیادی محصولات آرایشی در کیف خود بچسبانید، نه‌تنها به‌راحتی به‌هم می‌ریزد، بلکه خطر آسیب‌رساندن به وسایل داخل آن را هم دارید.

شستن کیف لوازم آرایش و تمیز کردن براش‌ها و اسفنج‌های آرایشی و مرتب کردن لوازم آرایش، اهمیت زیادی دارد چون مستقیما با سلامت پوست شما در ارتباط است. روزهای آخر سال و آغاز سال نو فرصت خوبی است تا کنار خانه‌تکانی و تمیز کردن خانه، سری به لوازم آرایشتان بزنید و آن‌ها را تمیز و مرتب کنید.

 آن‌چه در این مقاله گذشت، راه‌حل‌ها و روش‌هایی بود تا شما را به یک کیف لوازم آرایش تمیز و مرتب، برساند. با به‌کارگیری این ترفندها، به شوقِ کیف لوازم آرایش و محصولات آرایشی تمیزتری، در کیف خود را باز می‌کنید.

دکمه بازگشت به بالا