اجتماعیبرترینهای کسب و کار

چگونه لکه چسب بر روی سنگ را پاک کنم ؟

چگونه چسب سنگ را پاک کنیم؟

معمولا در کار کردن با چسب، برای هر کسی پیش آمده است که مقداری از چسب بر روی سطوح، لباس، فرش، میز کار و … ریخته باشد و یا اینکه ممکن است اثر چسبی که برای نگه داشتن چیزی بر روی آن سطح مانده باشد، و این اصلا خوشایند نیست. همانطور که چسب دارای فواید بسیار زیادی می باشد، ممکن است آسیب هایی را هم به وجود آورد و روی لباس، فرش و وسایل ریخته شود. ریخته شدن آن بر روی فرش، لباس و … ممکن است یک فاجعه باشد.

زمانی که چسب بر روی محلی ریخته می شود، می توانید از راه های مختلفی برای پاک کردن آن استفاده کنید و این به جنس سطح مورد نظر بستگی دارد. برای پاک کردن انواع چسب بر روی سطوح و یا هر جایی که مانده باشد، راه های مختلفی وجود دارد و در این مقاله می خواهیم روش های پاک کردن چسب سنگ را توضیح دهیم. جهت خرید چسب 123 و اطلاع از قیمت چسب 123 بزرگ لطفا کلیک کنید.

چسب سنگ چیست؟

چسب سنگ از موارد پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی می باشد و در فعالیت های ساخت و ساز یک مورد بسیار پر مصرف و تکنیکی می باشد. به محض استفاده خیلی سریع خشک می شود و بعد از خشک شدن دارای استحکام و قدرت بسیار بالایی می شود. این چسب سنگ دارای انواع مختلفی می باشد و در کلیه مراحل ساخت و ساز برای بهینه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل این چسب ها از ابتدایی ترین مرحله تا آخرین مراحل ساخت و ساز حضور پر رنگی دارند.

چسب سنگ دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی می باشد و در برابر عوامل ناپایدار جوی، تغییرات محیطی، نفوذ و رخنه آب، سرمای شدید و گرمای زیاد مقاومت بسیار بالایی دارد و بعد از خشک شدن بین صفر درجه تا مثبت ۶۰ درجه سانتی گراد مقاومت خود را حفظ می کند.

دیگر اینکه بعد از خشک شدن با حلال های شیمیایی مانند نفت، گازوئیل، اسیدها، گازها، روغن های متنوع با منشاء گیاهی و یا حیوانی و … آسیب نمی بیند و نقصی در آن ایجاد نمی شود. همچنین بعد از خشک شدن می توانید آن را تراشکاری کنید و ساب بزنید و یا اینکه می توانید با رنگ دلخواه خود آن را مخلوط کنید و بعد قطعات را با چسب رنگی اتصال دهید و آن را سمباده کنید. این محصول بهترین چسب برای چسباندن سنگ به سنگ دیگر می باشد.

انواع لکه چسب بر روی سنگ نما

لکه های سنگ ناشی از چسب های فوری یک دو سه به دو مدل کلی بستگی به میزان اکسید شدن و سولفاته شدن کانی های سنگ با شتاب دهنده چسب تقسیم میشوند.

لکه زرد چسب روی سنگ

لکه های زرد به علت سولفاته شدن اسپری شتاب دهنده چسب 123 بر روی سنگ میباشند . این لکه ها به صورت عمقی در سنگ نفوذ میکنند و به هیچ عنوان با حلال های تینری اعم از استون پاک نمیشوند. حلال تینر یا مشابه آن تنها عمق نفوذ لکه را به سنگ بیشتر میکند. برای پاک کردن لکه زرد از روی سنگ باید از حلال G2 زبرا استفاده کنید.

لکه سبز چسب روی سنگ

لکه های سبز رنگ به علت اکسید شدن اسپری شتاب دهنده چسب یک دو سه بر روی سنگ میباشند. این لکه ها نیز به مانند لکه های چسب زرد رنگ تنها با حلال مخصوص لکه سنگ پاک میشوند. برای پاک کردن لکه سبز از روی سنگ باید از حلال G1 زبرا استفاده کنید.

لکه سبر ناشی از اکسید شدن اسپری چسب 123

لکه زرد ناشی از سولفاته شدن اسپری چسب123

چگونه لکه های سنگ را از بین ببریم ؟

لکه های سنگ به صورت تخصصی با حلال مخصوص zebra G1 G2 باید پاک شوند شما میتوانید روش های مختلف را برای پاک کردن لکه های ناشی از رد چسب یک دو سه را استفاده کنید اما از این حلال ها فقط باعث عمیق تر شدن لکه به سنگ میشوند.

مزایای لکه بر های زبرا چیست ؟

حلال های زبرا به صورت آنی باعث پاک شدن لکه بر روی سطح سنگ میشوند و نیازی به ایجاد پلاستیک یا چسب کاری مجدد نیست.

به صورت تخصصی برای لکه های زرد و سبز میتوانید حلال آنتی سولفات و آنتی اکسید زبرا را استفاده کنید.

روش اجرا حلال چسب 123 بر روی سنگ چیست؟

در ابتدا باید از نوع حلال برای لکه مورد نظر را انتخاب کنید. در صورتی که هر دو لکه را بر روی سطح سنگ نمای ساختمان دارید باید از حلال G1 استفاده کنید. دقت کنید حلال G1 قدرت و سرعت پاک کنندگی بالاتری به نسبت حلال G2 دارد اما برای لکه های سبز به صورت کامل و عمقی میتوانید سنگ را با حلال G2 پاک کنید.

مرحله اعمال حلال با قلم بر روی لکه سنگ

بهترین روش برای اجرا و اعمال حلال های زبرا بر روی لکه سنگ استفاده از قلم 3-5 سانتی متری میباشد. معمولا قسمت هایی که لکه بر روی سنگ ایجاد میشود قسمت های مرزی بین دو سنگ یا قسمت های ایجاد لقمه بر روی سنگ میباشد.

از بین بردن لکه سنگ

همانطور که در تصور مشاهده میکنید لکه های ناشی از چسب کاری روی سنگ به صورت اخرایی یا زرد دیده میشوند که جلوه زیبایی ندارند . برای از بین بردن لکه زرد یا سبز بر روی سنگ میتوانید از حلال G1 استفاده کنید.

سریع ترین روش از بین بردن لکه سنگ

حلال های زبرا اولین و تنها حلال مخصوص لکه های سنگ ناشی از چسب کاری 123 میباشند که در بسته بندی های اورجینال ارائه شده اند.

استفاده از حلال های متفرقه مانند تینر و استون و … باعث عمیق شدن لکه به سنگ میشوند.

لکه زرد قبل از اجرا حلال

لکه زرد بعد از اجرا ( همان لحظه )

نمونه سنگ لکه شده سبز رنگ

پاک کردن لکه سنگ همان لحظه

قبل از اجرای حلال چسب 123 روی سنگ

حلال لکه چسب 123 همان لحظه

کاربرد چسب 123 در سنگ کاری نما

معمولا برای سرعت دادن به زمان و همچین ایجاد بند کشی منظم بین سنگ های از چسب یک دو سه برای چسباندن لقمه سنگ استفاده میشود. اما استفاده از اسپری شتاب دهنده در زمان پاشش بر روی سنگ باعث ایجاد لکه میشود. این نکته را در نظر داشته باشید که بهترین روش برای لقمه زدن پاشش اسپری قبل از چسباندن سنگ میباشد.

علت لکه شدن سنگ

لکه شدن سنگ میتواند علت های مختلفی مثل نامرغوب ، رزین نما سنگ نامرغوب یا حتی چسب یک دو سه نامرغوب باشد اما علت اصلی آن تنها به نوع کانی های سنگ و اسپری اکتیواتور چسب فوری دارد. یعنی ممکن است در یک پروژه از یک مدل چسب و یک مدل سنگ در شرایط یکسان استفاده کنید و تنها قسمتی از پروژه لکه شود. این موضوع به تراکم کانی های موجود در سنگ بستگی دارد.

علت لکه شدن سنگ با توجه به دانسیته

یکی از علت های لکه شدن سنگ با چسب های فوری 123 ساب رزینی سنگ و دانسیته آن میباشد. برای جلوگیری از ایجاد لکه قبل از استفاده میتوانید با رطوبت سنج یا میزان رطوبت را بسنجید. یا مطابق فیلم از چسب فوری 123 استفاده کنید.

لکه های سنگ ناشی از چسب کاری در سنگ های نمای ساختمان که به صورت عمقی به سنگ نفوذ کرده اند را به راحتی و به صورت آنی میتوانید با حلال های زبرا پاک کنید.

حلال زبرا مدل های G1 و G2 به صورت تخصصی برای لکه های سبز و لکه های زرد سنگ ناشی چسب های لقمه یا مرز بند کشی سنگ های قادر به حل کردن و از بین بردن لکه های سنگ میشوند.

خیر ، حلال های زبرا به صورت تخصصی در بسته بندی های مخصوص برای حلال های اکیتواتور های اسپری های چسب 123 طراحی شده اند و به هیچ عنوان سطح سنگ را خراب نمیکنند.

اگر لکه های ایجاد شده بر روی سنگ به علت سنگ کاری با چسب های یک دو سه ایجاد شده اند استفاده از حلال های تینر و استون هیچ تاثیری در پاکسازی آنها ندارند.

برگرفته از : ترب

دکمه بازگشت به بالا