برترینهای کسب و کارعمومی

خدمات سئو چیست؟

امروزه هر کسب‌وکار فعال در فروش کالا و خدمات، برای دیده شدن نیاز به تبلیغ دارد. تبلیغات از راه سایت‌ها و رسانه‌های گوناگون صورت می‌گیرد و می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. اما راه آسان‌تر و کم‌هزینه‌تری هم برای این مسئله وجود دارد که بهینه‌سازی سایت یا سئو سایت است. خدمات سئو در واقع بهینه‌سازی وبسایت برای دیده شدن به‌هنگام جست‌وجوی کاربران در موتورهای اینترنتی است. تبلیغات در رسانه‌های مختلف برای هر شغلی دوره‌ای و گذرا است، اما بالا بردن رتبه وبسایت در موتورهای مرورگر اینترنتی راه حلی پایدار و بادوام است.

مقاله مرتبط: معرفی بهترین ابزارهای سئو

مزایای استفاده از خدمات سئو چیست؟

از برتری‌های استفاده از خدمات سئو و طراحی سئو سایت حرفه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش وبسایت در صفحه نخست گوگل.
  • بالا رفتن آمار ترافیک سایت.
  • قابل بازگشت بودن ترافیک سایت.
  • بالا رفتن فروش کالا و خدمات.
  • بهره بردن از یک استراتژی تبلیغی بیست‌و‌چهار‌ساعته.
  • افزایش دانش و اطلاعات کاربران و مشتریان.
  • شناخته شدن برند در بین مردم و جامعه.
  • بیشتر شدن تعداد مشتری کالا و خدمات.
  • بالاتر رفتن آمار کلیک کاربران، در مقایسه با تبلیغات کلیکی.
  • بازگرداندن دوباره کاربران به سایت شما.
  • قابلیت اندازه‌گیری میزان پیشرفت سئوی سایت.
  • افزایش خرید آفلاین.
  • رقابت با کمپانی‌های بزرگ با استفاده از سئو.
  • پیشرفت همپای رقیبان.
  • معرفی کالا و خدمات به بازارهای جدید.
  • بالا رفتن اعتبار کسب‌وکار.
  • کاستن از هزینه تبلیغات.
  • بهره‌گیری از استراتژی بلند‌مدت برای دستیابی به نتیجه مطلوب.

مقاله مرتبط:  آموزش ایجاد ساختار وب سایت سئو شده و ویژگی های ساختار سایت سئو پسند

 آیا تیم خدمات سئوی موردنظر می‌تواند وبسایت من را به رتبه نخست گوگل برساند؟

پاسخ این پرسش را نمی‌توان با قطعیت کامل داد. به آسانی نمی‌توان گفت رتبه شما حتما به رتبه یک گوگل می‌رسد، به‌ویژه زمانی که وبسایت‌های زیادی بر سر یک کلمه کلیدی با هم رقابت دارند. اما از یک نکته اطمینان داشته باشید و آن اینکه اگر کسی ادعا کرد وبسایت شما را در زمان کوتاهی به رتبه نخست گوگل می‌رساند، یا ناشی یا کلاهبردار است. لیست الگوریتم‌های گوگل همواره در حال تغییر هستند و این تغییرات می‌توانند رتبه سایت‌های مختلف را اندکی تغییر دهند. البته نه به این معنا که رتبه یک سایت را به‌یک‌باره از رتبه یک به رتبه سی برسانند.

سئوکار حرفه‌ای زمان موردنیاز برای رسیدن به رتبه‌های بالای گوگل را به شما می‌‌گوید و از دانش، مهارت و تجربه خود استفاده می‌کند تا وبسایت شما را به رتبه نخست گوگل برساند.

 برای رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر زمان نیاز است؟

کسی نمی‌تواند به‌طور دقیق به شما بگوید چه زمانی وبسایت شما به صفحه یک، یا رتبه یک گوگل خواهد رسید. عوامل مختلفی در افزایش رتبه وبسایت شما در موتور جست‌وجوی گوگل دخالت دارند که با فراهم شدن همه آنها، این زمان کوتاه‌تر خواهد شد. نخستین نکته که توجه به آن ضروری است، سن وبسایت شما است. پس از آن مسائل مختلفی مانند کیفیت وبسایت، شیوه برقراری ارتباط کاربران با وبسایت، استراتژی‌های مورد استفاده، بازار هدف و گزینه‌های بسیار دیگری قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید گزینه‌های زیادی که در سال‌های گذشته در بالارفتن رتبه وبسایت‌ها در گوگل موثر بود، اکنون تغییر یافته است. الگوریتم‌های کنونی گوگل تمرکز خود را روی کلمه‌های کلیدی و محتوای باکیفیت سایت‌ها گذاشته است. لازم است این نکته را نیز خاطرنشان کنیم که قرار دادن محتوایی با کلمه‌های کلیدی بسیار و کیفیت پائین می‌تواند به سئو سایت شما آسیب برساند.

 چه عواملی به بالا رفتن رتبه سایت من کمک می‌کند؟

عوامل مختلفی در بالا بردن رتبه وبسایت شما دخالت دارند. عواملی مانند:

  • رقابت:

یکی از مهم‌ترین مباحث سئو شناخت رقیب و آگاهی نسبت به عملکرد او است. شناخت رقیب در زمانی اهمیت پیدا می‌کند که پای محتوا و کلمه‌های کلیدی مشترک و ساختار دامنه در میان است.

  • بودجه:

هر استراتژی به مقداری بودجه نیاز دارد. اگر پروژه را از صفر آغاز می‌کنید، یا در حال تکمیل آن هستید، بودجه‌ بیشتری برای پیشبرد هدف خود نیاز دارید.

  • محتوا:

محتوای باکیفیت و یکتا، و کلمه‌های کلیدی به‌کاررفته در آنها نقش پررنگی در افزایش رتبه شما در گوگل بازی می‌کند. به همین نسبت استفاده از محتوای کپی نیز جایگاه وبسایت شما را پائین‌تر می‌آورد.

  • لینک‌ها و بک لینک‌ها:

استراتژی درست در لینک‌سازی، و تعداد، قدرت و کیفیت بک لینک‌هایی که کاربران را از وبسایت‌های دیگر به سایت شما راهنمایی می‌کنند نیز از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در بهبود رتبه وبسایت شما هستند.

  • کلمه‌های کلیدی:

رقابت اصلی وبسایت‌ها در گوگل بر سر محتواها و کلمه‌های کلیدی در کسب‌وکارهای مشابه است. کارشناسان سئو عقیده دارند شما باید بین 50 تا 100 کلمه کلیدی داشته باشید تا در برخی از آنها رتبه برتر را در جست‌وجوی گوگل به دست آورید.

  • ساختار وبسایت.

وبسایت شما باید بر اساس استانداردهای سئو طراحی شده باشد تا به‌وسیله موتور های جستجو قابل شناسایی باشد. سرعت بارگذاری وبسایت و پاسخگو بودن آن به نیاز مشتریان هم در بالاتر رفتن رتبه وبسایت نقش موثری دارد.

مقاله مرتبط: ساختار سایت چیست؟

 هزینه خدمات سئو چقدر است؟

مقدار هزینه خدمات سئو بستگی به عوامل مختلفی دارد. برخی افراد و وبسایت‌ها  از خدمات سئو به‌صورت ساعتی استفاده می‌کنند. گاهی نیز قرارداد سئو به صورت پروژه‌ای بسته می‌شود. بسیاری از سایت‌ها هم کارشناس سئوکاری استخدام می‌کنند که به‌صورت ماهانه بر کار وبسایت آنها نظارت می‌کند و هزینه را به صورت ماهانه پرداخت می‌کنند. نوع دیگر تعیین هزینه هم بر اساس عملکرد است. در این روش، هزینه سئو پس از دستیابی به نتیجه پرداخت می‌شود.

باید اشاره شود برای هیچ‌کدام از خدمات بیان‌شده نمی‌توان قیمت خاصی مشخص کرد و افراد در شرکت‌های مختلف خدمات سئو قیمت‌های مختلفی برای آن ارائه می‌دهند.

 معنای سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه چیست؟

سئوی کلاه سفید به روش‌ها و استراتژی‌های درست و استانداردی گفته می‌شود که بر روی سایت انجام می‌شود تا رتبه آن بالا رود. این دسته از تکنیک‌ها با توجه به محتوای سایت، کلمه‌های کلیدی، ساختار وبسایت، دامنه و سن آن، لینک‌ها و بک لینک‌ها و به‌روزرسانی مداوم سایت و… ارائه می‌شوند. دستیابی به نتیجه با روش استاندارد یا کلاه سفید سریع نیست. در این روش مدت زمانی لازم است تا رتبه وبسایت بالاتر رود و سایت موردنظر به صفحه نخست گوگل راه پیدا کند. اما پس از دستیابی به این رتبه، ماندگاری آن برای مدت زیادی تضمین خواهد شد.

سئوی کلاه سیاه تکنیک‌های غیراستانداردی هستند که از طرف موتور های جستجو ممنوع اعلام شده‌اند. استفاده از این‌گونه تکنیک‌ها ممکن است رتبه وبسایت را در زمان کوتاه‌تری به صفحه نخست گوگل برساند. اما نکته قابل توجه این است که پس از مدتی از طرف موتور گوگل کشف شده و وبسایت موردنظر جریمه می‌شود. حتی ممکن است وبسایت خطاکار کلا از لیست نتایج گوگل حذف شود.

 چگونه می‌توانم به شرکت خدمات سئو اعتماد کنم؟

بهترین کار برای گرفتن پاسخ این پرسش، بررسی رتبه شرکت موردنظر در جست‌وجوی گوگل است. اگر شرکت خدمات سئو موردنظر شما رتبه و ترافیک خوبی در موتور های جستجو داشته باشد، نشانگر این نکته است که رتبه سایت شما را هم می‌تواند بهبود ببخشد.

نکته بعدی بررسی پروژه‌های موفق شرکت موردنظر برای مشتریان دیگر است که می‌تواند اطمینان شما را جلب کند. همچنین می‌توانید در قراردادی که با شرکت مورد نظر می‌بندید، ضمانت انجام کار را مشخص کنید.

منبع: https://shetabdm.com/seo-tutorial/articles/

دکمه بازگشت به بالا