اجتماعیبرترینهای کسب و کار

از کدام طرف مقوای فابریانو استفاده کنیم؟

معرفی مقوا فابریانو و نکاتی درباره آن

مقوا فابریانو Fabriano Paper سطحی است که بتوان مستقیما روی آن نقاشی کرد. که این مقوا به دلیل استفاده مواد اولیه مخصوص در تولید آن بیشتر برای هنرمندان و نقاشان مناسب می باشد. مقوا فابریانو بیشتر در طراحی تی شرت، نقاشی با قلم و مداد رنگی کاربرد دارد و نقاشان از آن بسیار زیاد استقبال کرده اند در تمام موارد زمینه باید متناسب با تکنیک مورد استفاده نقاشی انتخاب شود. مقوا فابریانو مقوایی است که با کیفیت های متفاوت امکان کار با ابزار مختلفی را فراهم می سازد.

مقوا مرغوب فابریانو در کشور ایتالیا، کره، چین تولید می شود. مقوای فابریانو با بافت های مختلف و تنوع رنگی بسیار است که در نهایت یک محصول با کیفیت جهانی مطلوب تولید می شود دلیل اصلی آن استفاده از مواد اولیه مناسب و همچنین استفاده از دستگاه های پیشرفته و کادر مجرب است. لازم به ذکر است مقوا فابریانو در یک سمت دارای حالت راه راه است و در سمت دیگر صاف و یکنواخت است و هیچ گونه برجستگی ندارد.

مقوا فابریانو یک نوع کاغذ ضخیم است که نسبت به نمونه های دیگر مقوا قابلیت بیشتری برای انجام کارهای مختلف از جمله ارائه نمونه تی شرت دارد. چون قوی و با استقامت است برای ساختن کارهای هنری و دستی از انواع این مقوا استفاده می شود. انواع این مقوا با کیفیت های متفاوت امکان کار با ابزار مختلفی را فراهم می سازد و مناسب برای طراحی و نقاشی است. مقوا فابریانو دارای رنگ بندی نیز است که گستره انتخاب و خرید آن را وسیع تر می کند. این مدل مقوا یکی از جذاب ترین انتخاب های رنگی برای خرید مقوا است که نظر هر خریداری را به سمت خود جلب می کند.

بیشتر خریداران مقوا فابریانو برای انجام کارهای هنری و دستی این محصول را خریداری می کنند و با این محصول ایده های جالبی را به اجرا در می آورند. مقواهای فابریانو گرم بالا که کاربرد زیادی در طراحی جلد و انواع کارت ها دارند، جهت انجام طرح ها و کارهایی بزرگ و پیچیده که نیاز به مقواهای باکیفیت دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت طراحی تی شرت بر روی این نوع مقواها بیشتر از دیگر نوع های مقوا است.

کاربرد مقوای فابریانو

از مقوای فابریانو در ساخت کادو مخصوص گل و هدیه ، صحافی ، کارت دعوت، کارت تبریک، تقویم های درجه یک، کتابهای دستی ، دفترچه بانک ، گواهینامه ، لوازم آرایشی و دیگر مصارف بسته بندی کادوی درجه یک و … استفاده می شود.

کاربرد و انواع کاغذ فابریانو و دنیای نقاشی

کاغذ ها انواع متفاوتی دارند که نسبت به نوع تولید، ضخامت و اندازه و برخی موارد دیگر تقسیم بندی می شوند و می توانند در موارد مختلفی به کار گرفته شوند. گرماژ انواع کاغذ نیز به نسبت متفاوت است و در انواع مختلفی تولید می شود که موارد مصرف آن را متنوع می کند. کاغذ فابریانو نیز یکی از انواع کاغذ هایی است که از کتان و خمیر کاغذ ساخته می شود و اصولا از این کاغذ برای نقاشی و طراحی بهره می گیرند. این کاغذ یا مقوا از سایر کاغذ های دیگر مقاومت دارند و می تواند برای کار های دستی و هنری مورد استفاده قرار بگیرند.

کاغذ فابریانو به دلیل اینکه از انواع کاغذ های کتان محسوب می شود دارای بافت خاصی است که در رنگ های مختلفی نیز تولید می شود و کاربرد های گسترده ای در چاپ کارت ویزیت، بعضا کاتالوگ و … دارد که بنا بر سفارش مشتری این موارد طراحی و اجرا می شود. اما شاید بتوان بیشترین مورد استفاده ی آن را برای نقاشانی در نظر گرفت که با آبرنگ کار نقاشی انجام می دهند و به علت بافت مقاوم در بین هنرمندان نقاشی محبوبیت خاصی دارد.

کاغذ فابریانو و دنیای نقاشی

کاغذ فابریانو یا با کتان ۵۰ درصد و یا با کتان ۱۰۰ درصد تولید می شود که می تواند در مصارف مختلف استفاده شود. همانطور که اشاره شد این کاغذ در نقاشی با آبرنگ بسیار کاربرد دارد و می توان آن را به عنوان پر مصرف ترین کاغذ نقاشی با آبرنگ محسوب کرد. یکی از دلایل استفاده از کاغذ فابریانو در استفاده از نقاشی با آبرنگ مقاومت و استحکام بالای آن است که آبرنگ به دلیل مایع بودن به بافت کاغذ آسیب نمی زند. می توان گفت از این نوع کاغذ به عنوان مقوای آبرنگ نام می برند که در موارد بسیاری مانند نقاشی یا ذغال، پاستل و .. نیز از آن استفاده می کنند.

در مورد اینکه چرا نام فابریانو را برای این نوع از کاغذ یا مقوا تعیین کرده اند این است که این کاغذ برای اولین بار در کارخانه ای قدیمی که در قرن چهاردهم میلادی در کشور ایتالیا تاسیس شده است، این کاغذ را تولید و به بازار عرضه کرده است که با همین نام کارخانه معروف شده است. پس از تولید، این کاغذ مورد استقبال نقاشان حرفه ای قرار گرفته است که در این زمینه این نوع از کاغذ کتان تحولی در دنیای نقاشی رقم زده است.

بافت کاغذ های فابریانو یکنواخت است و می تواند رنگی را که بر روی آن استفاده می شود به خوبی جذب کند و در نهایت یک کار تمیز به شما تحویل دهد. از کاغذ فابریانو در لیتوگرافی یا همان چاپ سنگی قدیم استفاده می شود که چاپخانه ها به صورت روزانه تقریبا از این نوع کاغذ در سفارش های مشتریان استفاده می کنند. میزان جذب مایعات رنگی مانند آبرنگ به بافت و فشرده بودن کاغذ فابریانو بستگی دارد.

آیا کاغذ فابریانو هم در دنیای تبلیغات جا دارد؟

کاغذ فابریانو به دلیل استحکام و مقاومتی که دارد در دنیای تبلیغات نیز جایگاهی ویژه دارد و عمدتا برای طراحی و چاپ کارت ویزیت از آن استفاده می شود. بنا بر سفارش مشتری این نوع از کاغذ می تواند در سفارش های دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد و برای کارت دعوت، کارت تبریک و پستال، تقویم های رو میزی و دیگر عناصر ست اداری استفاده شود.

از آنجایی که این نوع از کاغذ دارای رنگ بندی های متنوعی نیز هست می توان از آن به عنوان پس زمینه ی کاری چاپ ست اداری از آن بهره گرفت. این کاغذ در انواع مختلفی از جمله بافت دار یا بدون بافت نیز تولید می شود که در تبلیغات و بازاریابی اصولا از نوع بافت دار این نوع کاغذ استفاده می شود. در تبلیغات و بازاریابی وضوح و شفافیت ابزار تبلیغاتی بسیار مهم است و اینکه نوع چاپ متناسب و یکدست باشد، از این رو در این راستا کاغذ فابریانو توصیه می شود، زیرا این کاغذ به دلیل اینکه فاقد اسید است می تواند تصویری شفاف حاصل کند که می تواند در تبلیغات موثر واقع شود.

اما عمر این نوع کاغذ به گرماژ آن، ابعاد و … بستگی دارد که این موارد علاوه بر تعداد کاغذ در یک دسته بندی تعیین کننده ی قیمت آن نیز می باشد. اگر می خواهید یک کار تبلیغاتی با کاغذ فابریانو انجام دهید، می توانید با کارشناسان مربوطه در چاپخانه مشورت کنید و برای طراحی مناسب بر روی کاغذ فابریانو می توانید با یک گرافیست حرفه ای این موضوع را مطرح کنید و برای هدفی که مد نظر دارید بهترین انتخاب را داشته باشید که عمر کار طولانی باشد و مفهوم تبلیغاتی از این طریق منتقل شود.

نکاتی در مورد کاغذ فابریانو

در مورد اینکه اگر شما می خواهید یک کار هنری یا دستی با کاغذ فابریانو انجام دهید بهتر است قبل از اقدام به خرید و استفاده نکاتی را مد نظر قرار دهید و آن ها در این زمینه لحاظ کنید. برای خرید و استفاده از این نوع کاغذ بهتر است به موارد زیر دقت شود:

  • چاپ جعبه
  • با توجه به نیازی که دارید و مقاومت کاغذ برای شما مهم است آن را انتخاب کنید
  • می توانید این نوع از کاغذ را که در گرماژ های ۱۲۰ گرم تا ۲۸۰ گرم تولید می شود تهیه کنید.
  • در نظر داشته باشید که هر چقدر گرماژ کاغذ بالاتر باشد مقاومت و استحکام آن بیشتر است.
  • مواد تشکیل دهنده ی کاغذ بر میزان کیفیت آن تاثیر بسیار زیادی دارد
  • زیرا هر چقدر که این نوع از کاغذ از الیاف کتان بیشتری در آن استفاده شود مرغوب تر و مناسب تر است.
  • این کاغذ در ابعاد و سایز های متفاوتی تولید و بازار مشتریان عرضه می شود،
  • سعی کنید که از این نوع مقوا یا کاغذ متناسب با نیازتان بهره بگیرید.
  • دو نوع مقوای اشتنباخ و فابریانو در هنر های نقاشی و طراحی استفاده های گسترده ای دارند
  • که یک نقاش بنا بر نیاز و شناختی که از انواع مقوا دارد می تواند گزینه ی مناسب را انتخاب کند.
  • این کاغذ اگر در حالت ایده آل تولید و به بازار عرضه شود می تواند پس از استفاده در طولانی مدت رنگ را بر روی بافت خود نگه دارد.
دکمه بازگشت به بالا