برترینهای کسب و کارعمومی

ساختار پنجره سه جداره upvc

اغلب ما در حوزه درب و پنجره، نام آشنایی که بیشتر به گوشمان خورده است پنجره های دو جداره می باشند و شاید کمتر کسی از ویژگی ها و کاربرد های پنجره سه جداره UPVC یو پی وی سی آگاهی داشته باشد. به همین علت در این مطلب سعی می کنیم شما را با ساختار و عملکرد پنجره سه جداره آشنا کنیم. اگر بخواهیم تعریفی از این نوع پنجره ارائه دهیم باید بگوییم این پنجره ها همان پنجره های دو جداره قبلی هستند که یک لایه شیشه به آن ها اضافه شده است و وجود سه لایه شیشه باعث شده است که نام سه جداره را به آن ها اطلاق کنند. ضخامت شیشه ها در ساختار این نوع پنجره ها بسیار حائز اهمیت است چرا که همین ضخامت است که میزان کنترل سر و صدا را به عهده دارد.

برای ساخت پنجره سه جداره UPVC یو پی وی سی لازم است از کلاف هایی که دارای دو مکان مشخص برای جای دادن سه شیشه و دو اسپیسر را دارند استفاده کرد. بعد از قرار دادن شیشه ها در ریل های مخصوص خود به وسیله ی پمپی قوی که قدرت مکش بالایی دارد در بین شیشه ها خلع ایجاد می کنند. در مرحله ی بعد خلع ایجاد شده در بین شیشه ها را با گازی به نام پر کرده و به این صورت کار ساخت پنجره سه جداره به پایان می رسد.

در نهایت باید گفت این نوع پنجره ها بیشتر در مصارف صنعتی و برای مکان هایی که میزان آلودگی صوتی در آن ها بالا باشد مانند کارگاه های صنعتی و یا کارخانه های صنعتی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت های پنجره سه جداره و پنجره دو جداره

سوالی که در این جا برای اکثر خوانندگان این مطلب پیش می آید این است که پنجره سه جداره UPVC چه مزیت هایی نسبت به پنجره های دو جداره UPVC دارند که جایگزین آن ها شده اند. مگر غیر از این است که کار این نوع پنجره ها هم مانند پنجره های دو جداره کنترل سر و صدا و مقاومت در برابر سرما و گرما است. باید بگوییم درست است که پنجره دو جداره هم یکی از مقاوم ترین پنجره ها در برابر این عوامل می باشد اما این مقاومت محدودیتی دارد که این محدودیت باعث به وجود آمدن پنجره های سه لایه شده است. پنجره های سه جداره این محدودیت را برای شما از بین می برد و شما را از هر گونه سر و صدایی مصون می دارد.

سایر تفاوت های پنجره دو جداره و سه جداره

تفاوت دیگری که بین پنجره سه جداره UPVC یو پی وی سی و پنجره های دو جداره UPVC وجود دارد مربوط به وزن پنجره ها می باشد. وزن پنجره های سه جداره به دلیل اضافه شدن یک لایه شیشه اضافی بیشتر از پنجره های دو جداره می باشد و این موضوع در طولانی مدت ممکن است باعث کاهش کارایی پنجره های سه جداره شود. البته با این وجود باز هم وزن این نوع پنجره ها نسبت به پنجره های سنتی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت کمتر خواهد بود. بنابراین در هنگام استفاده از این نوع پنجره باید مقاومت ساختمان را در نظر گرفت. با توجه به این که هر چه میزان وزن مصالح مورد استفاده در ساختمان بیشتر باشد نصب و به کار گیری آن هم دشوار تر خواهد بود لازم است در رابطه با نصب این نوع پنجره ها نهایت دقت را به خرج داد تا در آینده مشکل ساز نشود.

پروفیل های پنجره سه جداره

در رابطه با پروفیل های استفاده شده در پنجره سه جداره UPVC یو پی وی سی و پنجره های دو جداره باید گفت که پروفیل های مورد استفاده در پنجره های سه جداره ضخیم تر بوده و مقاومت بالاتری را برای آن ها می توان در نظر گرفت. علاوه بر این تعداد کانال های قرار داده شده در این نوع پروفیل ها بیشتر بوده و همین موضوع امکان استفاده از پنجره سه جداره را برای ما فراهم می کند. هر یک از این کانال ها قدرت پنجره را در کنترل صدا افزایش داده و به عبارت دیگر می توان گفت در تعیین قدرت عایقی این نوع پنجره ها هر یک از این کانال ها حائز اهمیت هستند.

کارایی پنجره سه جداره UPVC

در آخر نکته ی مهمی که وجود دارد این است که اگر می خواهید از تمام ویژگی ها و کارایی پنجره سه جداره UPVC یو پی وی سی بهره ببرید این است که اگر از پنجره های سه جداره برای محیط مورد نظر خود استفاده می کنید باید تمام پنجره ها را از این نوع در نظر بگیرید. چون در غیر این صورت این پنجره ها کارایی لازم در کنترل آلودگی های صوتی را نخواهند داشت و علاوه بر این که مشکلی از شما حل نخواهد شد هزینه های اضافی را هم برای شما به دنبال خواهد داشت.

در صورتیکه از لولاهای ضعیف در پنجره دوجداره پیرامید وین استفاده شود، با گذشت زمان لنگه بازشو افت پیدا می کند

 

دکمه بازگشت به بالا