برترینهای کسب و کاربین المللی

قیمت ملک دبی چقدر است؟

وضعیت بازار املاک دبی در سال 2022

بازار املاک امارات متحده عربی با توجه به اقدامات حمایتی اقتصادی و طرح‌های دولتی مانند مجوز اقامت برای بازنشستگان و کارکنان دورکار، علاوه بر توسعه برنامه ویزای طلایی ده ساله، به خوبی بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است. ارزش معاملات ملک در دبی در سال گذشته بیش از دو برابر شد و رکورد دوازده ساله خود را از نظر معاملات فروش شکست. امارات در سال گذشته 61241 معامله فروش به ارزش 151.07 میلیارد درهم (41.13 میلیارد دلار) در مقایسه با معاملات به ارزش 71.87 میلیارد درهم در سال 2020 را به ثبت رساند. فعالیت در بازار دبی بیشتر به دلیل ارزش عالی که بازار نسبت به سایر مقاصد جهانی ارائه می‌کند تقویت شد.

با در نظر گرفتن همه نکات ذکر شده تا اینجا، پیش‌بینی می‌شود دبی با قیمت‌های پایین هر فوت مربع، بازده اجاره بالا و گزینه‌های سرمایه‌گذاری انعطاف‌پذیر، به صدر بازار جهانی املاک و مستغلات صعود ‌کند. حتی زمانی که بحران مالی جهانی بعدی رخ دهد، بازار املاک و مستغلات دبی همچنان نسبتاً انعطاف پذیر خواهد بود. دلایل زیادی برای شروع سرمایه گذاری در املاک دبی و خرید ملک در دبی در سال‌های آینده وجود دارد، زیرا به دلیل عرضه محدود، قیمت زمین در دبی مطمئناً افزایش می‌یابد.

قیمت خرید خانه در دبی چقدر است؟

قیمت خانه در دبی بسته به نوع ملک، امکانات و موقعیت مکانی آن بسیار متفاوت است. هم‌‌چنین قیمت و شرایط سایر امارت‌ها نیز با دبی تفاوت دارند و می‌توانند کمتر باشند. میانگین قیمت خرید خانه در دبی در پرمعامله‌ترین مناطق دبی به شرح زیر است :

1.1 ملیون درهم

1.7 ملیون درهم

703 هزار درهم

2.4 میلیون درهم

2.2 میلیون درهم

1.4 میلیون درهم

1.2 ملیون درهم

2.3 ملیون درهم

949.9 هزار درهم

3.4 ملیون درهم

هزینه‌های جانبی خرید خانه در دبی چقدر است؟

دبی به عنوان دروازه مدرن بین شرق و غرب جهان، مرکز تجارت جهانی است. بازار املاک این کلان شهر مترقی سالهاست که سرمایه گذاران را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند. با توجه به تقاضای طولانی مدت و سودآوری صنعت املاک و مستغلات، مردم داخل و خارج به خرید خانه در دبی علاقه نشان می‌دهند. با اینکه قیمت ملک بسته به اندازه و نوع ساختار آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد، شما باید هزینه های اضافی خرید ملک در دبی را بدانید. اگر قصد خرید خانه در دبی را دارید، به لیست مفصل ما از هزینه های مربوطه نگاهی بیندازید.

1. هزینه های انتقال و ثبت ملک

بازار املاک دبی مقررات خاصی را برای محافظت از خریداران و فروشندگان وضع کرده است. از این رو، فرد باید یک‌سری هزینه‌های اولیه را پرداخت کند که جدا از هزینه خود ملک است. هزینه‌های اولیه برای مناطق و انواع مختلف ملک متفاوت است. هزینه‌های خرید خانه در دبی شامل هزینه‌های دپارتمان زمین دبی (DLD) می‌شود که می‌توان آن را پرداخت مالیات به دولت در نظر گرفت. هزینه DLD  برابر با 4%  از کل قیمت خانه است و مقدار آن در دبی به طور قانونی بین خریدار و فروشنده با نسبت 50% تقسیم می‌شود. با این حال، در بیشتر موارد، این هزینه تماماً توسط خریدار ملک پرداخت می‌شود.

در کنار هزینه های اجباری DLD، خریداران ملزم به پرداخت هزینه‌های ثبت ملک نیز هستند که به ارزش ملک بستگی دارد. خریدارانی که با کمک وام‌های بانکی اقدام به خرید ملک می‌کنند نیز باید هزینه‌های ثبت رهن را با DLD  پرداخت کنند. جزئیات هزینه‌های انتقال و ثبت به شرح زیر است:

 برابر با 4٪ از قیمت ملک + هزینه‌های مدیریت (580 درهم برای آپارتمان‌ها و دفاتر، 430 درهم برای زمین، 40 درهم برای املاک خارج از طرح)

  • هزینه‌های ثبت برای املاک زیر 500 هزار درهم = 2000 درهم + 5% مالیات بر ارزش افزوده
  • هزینه‌های ثبت برای املاک با ارزش بالای 500 هزار درهم = 4000 درهم + 5% مالیات بر ارزش افزوده
  • هزینه ثبت وام مسکن دپارتمان زمین دبی = تا 0.25٪ مبلغ وام + 290 درهم

بسیار مهم است که بدانید هزینه‌های DLD  باید ظرف شصت روز پرداخت شود، در غیر این صورت خرید لغو می‌شود. همچنین افرادی که وام‌های بانکی را انتخاب نمی‌کنند نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای ثبت وام مسکن ندارند.

2. هزینه‌های آژانس

اگر ملکی را از طریق یک مشاور املاک خریداری می‌کنید، در این صورت موظف به پرداخت کمیسیون آنها خواهید بود.

هم‌چنین برای سهولت خرید کلی، خریداران می‌توانند کارشناسانی برای اطمینان از به‌روز بودن اسناد و قراردادهای خانه استخدام کنند.

هزینه های این قسمت را می‌توان به صورت زیر شرح داد:

هزینه نمایندگی = 2% قیمت ملک + 5% مالیات بر ارزش افزوده

هزینه‌های انتقال سند = 6000 تا 10000 درهم (تقریباً)

3. وثیقه/دیپازیت

4. هزینه های وام مسکن

خریدارانی که ملک را از طریق وام خریداری می‌کنند، ملزم به پرداخت هزینه‌های وام مسکن در دبی هستند. هزینه وام مسکن بیشتر به عنوان هزینه‌های ترتیبات وام مسکن، پردازش و هزینه‌های ارزیابی تقسیم می‌شود.

اگر وام مسکن را ثبت کرده‌اید، به NOC  نیاز دارید. هزینه‌های ثبت وام مسکن در دبی از 500 تا 5000 درهم متغیر است.

بودجه کلی هزینه‌های وام مسکن:

کارمزد تنظیم وام مسکن = 1% مبلغ وام بانکی + 5% مالیات بر ارزش افزوده

هزینه‌های ارزش گذاری ملک = 2500 درهم تا 3500 درهم + 5% مالیات بر ارزش افزوده

5. هزینه‌های بیمه

دبی هنوز بیمه اجباری خانه را اجرا نکرده است، اما برای خریداران خانه جدید به شدت توصیه می‌شود و محافظت بهینه از آسیب‌های احتمالی را ارائه می‌دهد.

اگر خریدار ملک را از طریق وام مسکن خریداری می‌کند، باید بیمه عمر داشته باشد.

هزینه‌های بیمه برای خرید خانه در دبی به شرح زیر است:

بیمه خانه = 1000 درهم در سال (تقریبا)

بیمه عمر = 0.4٪ تا 0.8٪ وام در سال (تقریبا)

6. هزینه خدمات ملک

اینها برخی از هزینه های اضافی بود که در فرآیند خرید خانه در دبی با آن روبه رو‌ خواهید شد. با این حال، بسته به منطقه، نوع و نحوه خرید، ممکن است با چندین هزینه اضافی دیگر نیز برای خرید ملک مواجه شوید.

آیا باید هزینه‌های وکیل/مشاور را به عنوان بخشی از هزینه‌های اضافی برای خرید خانه در دبی در نظر بگیریم؟

وکیل روند خرید ملک را برای شما هموار می‌کند. وکلا بازار را به خوبی می‌شناسند و با اسناد و رویه‌های رسمی آشنا هستند و بر اساس آن‌ها مشاوره می‌دهند. اگرچه این مرحله از کار اصلا اجباری نیست، اما توصیه می‌شود برای اطمینان از خرید بی نقص ملک خود در دبی، یک وکیل استخدام کنید.

آیا حق مهر در دبی وجود دارد؟

در دبی مالیاتی دریافت نمی‌شود اما خریداران ملک باید حق مهر را بپردازند که بین 1٪ تا 7٪ قیمت خرید ملک است.

برای خرید خانه در دبی باید چه مواردی را مد نظر داشته باشیم؟

هیچ کاری را نباید از روی عجله و بدون آگاهی انجام داد، مخصوصا خرید ملک ! قبل از قدم گذاشتن در مسیر بهتر است با مراحل خرید خانه در دبی کاملا آشنا باشیم تا از سرگردانی‌های ناشی از بی‌اطلاعی از فرایند کلی در امان بمانیم؛

هدف خود را از خرید خانه مشخص کنید

قبل از سرمایه گذاری، خریداران باید به وضوح هدف خود را از خرید بدانند، زیرا به آنها کمک می کند تا نوع ملک را برای خرید تعیین کنند.

از خود سؤالاتی از این قبیل بپرسید:

آیا شما صاحب نهایی ملک هستید یا یک سرمایه گذار؟

چارچوب زمانی سرمایه گذاری که به آن نگاه می کنید چقدر است؟

چه نوع بازگشت سرمایه‌ای را انتظار دارید؟

بر اساس پاسخ این سوال‌‌ها، می‌توانید در مورد چندین عامل از جمله اینکه آیا می‌خواهید ملک آماده یا خارج از طرح را انتخاب کنید، منطقه مورد نظر، میزان سرمایه‌گذاری و موارد دیگر تصمیم بگیرید.

۲. تحقیق کنید

قبل از خرید ملک، تحقیق و ارزیابی کامل بازار مهم است.

همه عوامل را در نظر بگیرید. بازده اجاره‌ای که می‌توانید از ملک انتظار داشته باشید چقدر است؟ آیا این منطقه تقاضای بالایی دارد و آیا در آینده تقاضا خواهد داشت؟ آیا جامعه اطراف آن به خوبی توسعه یافته و دسترسی آن خوب است؟ امکانات رفاهی در محل ملک چطور است؟

برای خود بودجه تعیین کنید و در مورد نوع واحدهای موجود، قیمت آنها و همچنین طرح‌های پرداختی که ارائه می‌شود، تحقیق کنید.

و در نهایت، ملکی را انتخاب کنید که تمام یا بیشتر نیازهای شما را برآورده می‌کند.

۳. مالکیت آزاد یا غیرآزاد؟

دولت دبی بخش‌های بزرگی از دبی را به‌عنوان مناطقی که خریداران خارجی می‌توانند به طور کامل مالکیت ملک را در اختیار داشته باشند، تعیین کرده است.

برخی از مناطق از جمله جمیرا، ام سقیم و البرشا وجود دارند که فقط برای ملیت‌های خاصی قابل خرید هستند.

با این حال، در سال‌های اخیر، شرایط کمی تغییر کرده و اکنون خرید ملک در برخی مناطق مانند لامر و سیتی‌واک در جمیرا و مدینه جمیرا برای همه ملیت‌ها، آزاد است.

خریداران همچنین باید از نوع سومی از وضعیت مالکیت که به عنوان “مالکیت اجاره‌ای” شناخته می‌شود، آگاه باشند، که در آن خریداران بین‌المللی می‌توانند زمین و ملک را تا 99 سال خریداری کنند.

۴. امور مالی خود را سازماندهی کنید

خریدارانی که برای اولین بار خرید می کنند باید درک کنند که سپرده گذاری تنها هزینه‌ای نیست که باید در هنگام خرید ملک در امارات به آن فکر کنند.

کارمزدهای انتقال، نمایندگی، پیشرفت فروش، ترتیبات وام مسکن و هزینه‌های بیمه وجود دارد که مردم باید قبل از خرید و محاسبه بازگشت سرمایه خود به آنها توجه داشته باشند.

کارمزدهای مرتبط با معامله عمدتاً توسط خریدار پرداخت می‌شود و معمولاً بین 6 تا 7 درصد قیمت خرید را تشکیل می‌دهد.

۵. هزینه‌های عملیاتی را بدانید

در حین تحقیق و جستجو برای گزینه‌های مختلف ملک در امارات، همیشه هزینه عملیاتی مربوطه را بررسی کنید.

این هزینه‌ها شامل هر گونه هزینه خدمات و تعمیر و نگهداری می‌شود که همه آنها بسته به نوع ملکی که خریداری می‌کنید، متفاوت است.

ویلاها و خانه های شهری در مقایسه با یک آپارتمان هزینه نگهداری و/یا خدمات کمتری دارند. این هزینه‌ها نیز بر اساس منطقه و امکانات ارائه شده متفاوت خواهد بود و سالانه شارژ می شود.

۶. با یک کارگزار مجاز کار کنید

خریداران باید با یک کارگزار معتبر و آگاه کار کنند که در بخش بازاری که به دنبال خرید ملک در آن هستند متخصص است تا از حقوق و سرمایه گذاری آنها محافظت شود.

مطمئن شوید که آنها مورد تایید آژانس تنظیم مقررات املاک و مستغلات هستند.

یک راه ساده برای بررسی اینکه آیا یک نماینده دارای گواهی است یا خیر این است که شماره ثبت کارگزار آنها (BRN) را ببینید.

توصیه می‌شود افراد برای خرید خانه در دبی از نمایندگان مستقل اجتناب کنند، زیرا اگر چنین نماینده‌ای برخلاف منافع آنها در معامله عمل کند، هیچ راه حل قانونی برای بازپس‌گیری‌ حقوق خریدار وجود نخواهد داشت.

۷. فرآیند خرید را بدانید

ضروری است که کل فرآیند فروش در دبی را از ابتدا تا انتها بررسی و درک کنید.

از کارگزار خود بخواهید در مورد تمام مراحل با شما صحبت کند – از نحوه ارائه یک پیشنهاد گرفته تا فرآیند مذاکره، مدارک مورد نیاز، دریافت گواهی عدم اعتراض، قرارهای انتقال ، تحویل و … موارد دیگر.

8. همه گزینه‌ها را بررسی کنید

خرید یک ملک خارج از طرح از یک دولوپر می‌تواند روش خوبی برای تامین امنیت یک واحد امروزی با پیش‌پرداخت کمتر، معمولاً 10 درصد باشد، که به شما امکان می‌دهد 40 تا 60 درصد نسبت به برخی موارد پرداخت‌های مرحله‌ای داشته باشید.

9. از دولوپرها مزایایی را که می‌توانید بگیرید، دریافت کنید

امروزه شرکت‌های دولوپر در امارات مزایای خوبی با خرید ملک در امارات ارائه می دهند.

شما می‌توانید با برخی از سرمایه گذاری‌ها، علاوه بر برنامه‌های پرداخت جذاب و بازگشت سرمایه تضمین شده، از برنامه‌های جذاب‌تری از جمله ویزای اقامت و مجوز تجاری استفاده کنید. علاوه بر این، بر اساس قوانین اخیر می‌توانید مالکیت جزئی را نیز انتخاب کنید.

10.  سناریوی پایانی خود را برنامه‌ریزی کنید

دلیل شما برای خرید ملک هرچه که باشد، همیشه یک سناریوی خروج را برای پایان آن در نظر داشته باشید. روند فعلی املاک را درک کنید و تمرکزتان روی جوامع رو به رشد و مناطقی باشد که خوب کار می‌کنند. همچنین خوب است که امکانات رفاهی ملک را نیز در نظر بگیریم، زیرا این عوامل ارزش فروش مجدد ملک را تعیین می‌کنند. املاک بسیاری وجود دارند که قیمت های جذابی را ارائه می دهند، اما کمبود امکانات رفاهی ارزش کلی آن را کاهش می‌دهد. اینها عوامل پنهانی هستند که معمولا خریداران هنگام خرید ملک متوجه آنها نمی‌شوند.

سال ۲۰۲۲ ، با موفقیت امارات در مقابله با ویروس کرونا و مهار نسبی آن، سال پر رونقی در تجارت دبی است. پس از سال‌های متمادی در ممنوعیت‌های کرونایی و وضعیت راکد بازار، اکنون با برداشته شدن بیشتر محدودیت‌ها و ورود موج عظیم سرمایه‌گذاران خارجی، به ویژه در زمان برگزاری نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۲۰، دبی به سرزمین طلایی سرمایه‌گذاری مخصوصا در زمینه املاک تبدیل شده است. از همه مهم‌تر مزیت دریافت اقامت دبی با خرید ملک، بسیاری را ترغیب به خرید خانه در دبی می‌کند اما باید توجه داشت که در این موج عظیم خرید و فروش خانه در دبی، همیشه همه جوانب را در معاملات را در نظر بگیریم تا از هر گونه مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

دکمه بازگشت به بالا