عمومی

ارائه خدمات شهرداری اهواز به زوار حسینی در مرز چذابه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رضا امینی عصر امروز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین شهرداری اهواز بیان کرد: در استان خوزستان خدمات رسانی به زوار در پایانه‌های شلمچه و چذابه میان شهرداری‌های استان تقسیم شده است و شهرداری اهواز محور خدمت رسانی در پایانه چذابه است.

شهردار کلان‌شهر اهواز اضافه کرد: شهرداری اهواز به عنوان نهاد خدماتی شهر و به عنوان مدیر پایانه چذابه به همراه دو شهرداری دیگر کشور متولی خدمتگزاری در پایانه چذابه است.

وی اظهار کرد: بخش‌های مختلف شهرداری اهواز اعم از سازمان اتوبوسرانی، سازمان بسیج شهرداری، سازمان تاکسیرانی، پشتیبانی شهرداری، بخش فرهنگی و اداره کل ارتباطات، سازمان‌های نوسازی و زیباسازی، سازمان خدمات موتوری، سازمان آتش نشانی و همه بخش‌های مرتبط با موضوع خدمت به زائران بسیج شده‌اند تا خدماتی شایسته ای را در شأن زوار حسینی رقم بزنند.

امینی عنوان کرد: از جمله مباحث خدمت به زائران در مرز چذابه بحث اسکان خادمان مواکب و رانندگان اتوبوس‌ها و نیروهای سازمان تاکسیرانی است که برای سازماندهی مسافربرها اعزام می‌شوند، همچنین بحث کارکنان بخش ترافیک که در امر ساماندهی خودروهای زائران مشغول خواهند بود و نیروهای سازمان آتش نشانی و کارگران شهرداری مستقر در مرز چذابه که باید برای این افراد محل اسکان مناسب تهیه شود تا بتوانند خدمات شایسته‌ای را به زوار حسینی ارائه دهند.

وی با اشاره به تردد اتباع خارجی به کشور عراق از مرزهای خوزستان، گفت: امسال تردد اتباع خارجی در کنار مرز شلمچه از چذابه انجام خواهد شد که این امر وظیفه خدمت رسانی ما را دوچندان می‌کند تا با افتخار این زائران خارجی بزرگوار را استقبال، پذیرایی و بدرقه کنیم.

امینی یادآور شد: امسال بحث اربعین متفاوت‌تر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته آغاز شد و یکی از موضوعات اصلی اربعین در ابتدا شروع به کار، بحث زیرسازی و مسائل زیرساختی بود که از حدود بیش از یک ماه گذشته شهرداری کلان‌شهر اهواز نسبت به موضوعات زیرساختی چه در ورودی‌ها و خروجی‌های اهواز برای زائران که از مسیر اهواز به مرزها، مرز شلمچه و چذابه مراجعه می‌کنند و چه در بحث راه‌های ورودی و خروجی و بحث سرویس‌های بهداشتی که از یک ماه گذشته در دستور کار مجموعه شهرداری اهواز قرار گرفت.

وی گفت: فعالیت‌های مذکور از یک ماه گذشته در حال انجام است و بخشی از آن به اتمام رسیده است. همچنین در مسیر چذابه و پایانه چذابه نیز مأموریت‌های متفاوتی از حیث ابنیه و ساختمان در دستور کار شهرداری اهواز قرار گرفته و حتی بعد از مرز چذابه و پایانه ایران و در مرز عراق شهرداری اهواز نسبت به موضوعات خدماتی و زیرساختی اقدام کرده است.

دکمه بازگشت به بالا