برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

فواید نوشیدن آب با معده خالی

آب نوشیدنی است که برای بقای هر موجود زنده ای لازم است و هر موجود زنده ای باید آن را مصرف کند. زیرا آب نوشیدنی ای است که به دلیل فواید فراوانی که برای سلامتی انسان دارد مصرف مکرر آن توصیه می شود.

فواید نوشیدن آب با معده خالی

آب نوشیدنی است که برای بقای هر موجود زنده ای لازم است و هر موجود زنده ای باید آن را مصرف کند. زیرا آب نوشیدنی ای است که به دلیل فواید فراوانی که برای سلامتی انسان دارد مصرف مکرر آن توصیه می شود. به همین منظور فواید آب را که یکی از ملزومات موجودات زنده به شمار می رود و هر موجود زنده ای در صورت بیهوده نوشیدن برای ادامه زندگی نیاز به مصرف آن دارد را برای شما گردآوری کرده ایم.

متابولیسم را تحریک می کند

آب با توجه به ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی که دارد باعث تسریع متابولیسم می شود. اما اگر با معده خالی آب بنوشید، حتی به محض بیدار شدن از خواب، بدن شما را سرزنده تر، سرزنده تر و پرانرژی تر می کند و در عین حال به لطف آب تند، کاهش وزن آسان تر می شود. متابولیسم زمانی که به طور منظم آب می نوشید.

از سنگ کلیه و عفونت مثانه جلوگیری می کند

مصرف آب با معده خالی از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند و هضم غذا را تسهیل می کند. در عین حال چون مواد سمی را از بدن دفع می کند از ایجاد عفونت های مختلف جلوگیری می کند.

به کاهش وزن کمک می کند

نوشیدن آب به محض بیدار شدن در صبح، سموم بدن را دفع می کند، هضم غذا را تسهیل می کند و همانطور که در بالا ذکر شد، متابولیسم شما را تسریع می کند و احساس سیری به شما دست می دهد که تاثیر مثبتی بر روند کاهش وزن شما خواهد داشت.

اصلا چرا باید آب بنوشم؟

هیدراته ماندن برای حفظ سلامت و رضایت بدن شما ضروری است. برای شروع، بدن ما از 70 درصد آب تشکیل شده است، بنابراین نیازی نیست که بدن خود را با آب بیشتری تامین کنیم! بسیاری از مشکلات سلامتی، چه درازمدت و چه کوتاه مدت، وجود دارد که می تواند ناشی از کم آبی بدن باشد. این موارد عبارتند از: میگرن، سوء هاضمه، فشار خون بالا، سنگ کلیه، سرطان سینه، سرطان رحم، سینوزیت، سل ریوی و چاقی. در واقع، مردم ژاپن به عنوان یکی از لاغرترین فرهنگ ها شناخته می شوند و بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب آب می نوشند! خرید آب آشامیدنی سالم می تواند روند سلامتی شما را تسریع کند.

بنابراین، چگونه می توانم از اثرات کم آبی طولانی مدت آب جلوگیری کنم؟

صبح:

  • شما باید حداقل 650 میلی لیتر (3 فنجان) آب را بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب بنوشید. تحمل خود را برای نوشیدن این مقدار آب روز به روز افزایش دهید!
  • حداقل تا 45 دقیقه پس از مصرف از خوردن میان وعده یا صبحانه خودداری کنید.

در طول روز:

  • همیشه 30 دقیقه قبل از صرف غذا آب بنوشید
  • سعی کنید دو ساعت بعد از غذا (صبحانه، ناهار و شام) از نوشیدن آب خودداری کنید.

چه زمانی نتایج را ببینم؟

  • اگر بیمار مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا هستید: 30 روز فرصت دهید
  • اگر از یبوست و ورم معده رنج می برید: 10 روز فرصت دهید
  • اگر بیمار سل هستید: 90 روز فرصت دهید.

اما، واقعا. چرا باید آب بنوشم؟

خوب، در اینجا 7 دلیل وجود دارد که چگونه نوشیدن آب بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب باعث بهبود زندگی شما می شود.

  1. درخشندگی پوست را برای داشتن پوستی بی عیب و نقص افزایش می دهد

  • با نوشیدن آب، بدن شما می‌تواند سموم را سریع‌تر ترشح کند، که در نتیجه به پوست شما درخشندگی و درخشندگی می‌دهد که می‌توانید محصولاتی را برای آن بخرید.
  • در واقع، ثابت شده است که 500 میلی لیتر آب جریان خون را افزایش می دهد و پوست شما را درخشان می کند و در عین حال تولید سلول های خونی جدید را افزایش می دهد.
  • کمبود آب در بدن شما همچنین می تواند باعث چین و چروک های زودرس و منافذ عمیق تر شود.
  1. به کاهش وزن کمک می کند

  • علاوه بر اینکه کمتر گرسنه می شوید و میل شدید را کاهش می دهد، با نوشیدن آب بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، بدن شما سمومی را ترشح می کند که شروع به حرکت در روده شما می کند. این فرآیند باعث بهبودی و بهبود سیستم گوارش شما می شود.
  1. بهبود متابولیسم

  • اگر رژیم می گیرید، می دانید که فقط با نوشیدن آب با معده خالی، می توانید میزان متابولیسم خود را 24 درصد افزایش دهید! با افزایش سرعت متابولیسم، هضم سریع‌تر و در نتیجه بهبود سیستم گوارشی شما انجام می‌شود.
  • آب همچنین روده بزرگ شما را تصفیه می کند و به اندام اجازه می دهد مواد مغذی را سریعتر به طور طبیعی جذب کند.
  1. افزایش درخشندگی و بافت مو

  • آیا می دانستید که آب 25 درصد وزن یک تار مو را تشکیل می دهد؟ با کاهش مصرف آب، در واقع موهای خود را نازک و ظریف می کنید. دلیل دیگری است که نوشیدن آب با معده خالی باعث افزایش رشد مو و ویژگی های مو می شود.
  1. سوزش سر دل و بلع را برطرف می کند

  • سوزش سر دل و بلع می تواند ناشی از افزایش اسیدیته در معده و رفلکس اسید در مری شما باشد. وقتی صبح زود آب می نوشید، آب اسیدیته را پایین می آورد و معده را رقیق می کند.
  • آب اسیدیته معده شما را کاهش می دهد تا زمانی که وقت صبحانه شما فرا می رسد خیالتان راحت باشد.
  1. سنگ کلیه و عفونت مثانه را مهار می کند

  • درست مانند سوزش سر دل، آب اسیدیته معده را رقیق می کند تا احتمال سنگ کلیه را کاهش دهد.
  • هر چه آب بیشتری بنوشید، سموم بیشتری از بدن دفع می شود که از عفونت مثانه جلوگیری می کند.
  1. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

  • نوشیدن آب اول صبح، معده را تخلیه می کند و در نتیجه سیستم لنفاوی را متعادل می کند. یک سیستم لنفاوی پایدار به ایجاد یک سیستم ایمنی قوی کمک می‌کند، که از بیمار شدن مکرر ما جلوگیری می‌کند.
دکمه بازگشت به بالا