عمومی

پذیرش بیش از ۸۰۰ دانشجوی جدید در دانشگاه فرهنگیان خراسان‌شمالی

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: ۸۰۹ دانشجو معلم جدید براساس سهمیه امسال در دانشگاه فرهنگیان استان جذب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خراسان شمالی؛ سید جلال لنگری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: در آغاز سال تحصیلی جدید امسال ۳۲۸ نفر پذیرش بیش از ۸۰۰ دانشجوی جدید در دانشگاه فرهنگیان خراسان‌شمالیخانم در پردیس امام جعفر صادق (ع) و ۴۸۱ دانشجو آقا در پردیس امام محمد باقر (ع) جذب می‌شوند.
وی گفت: با احتساب دانشجویان جدید در مجموع هزارو ۶۳۷ دانشجو سال تحصیلی جدید خود را آغاز می‌کنند.
رییس دانشگاه فرهنگیان استان در ادامه از جذب ۱۲۳ دانشجو در رشته آموزش ابتدایی در مقطع کاردانی برای اولین بار در این دانشگاه خبرداد و گفت: پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از طریق قبولی در آزمون سراسری انجام می‌شود.

پذیرش دانشجو در رشته جغرافیا برای نخستین بار
به گفته لنگری رشته‌های امور تربیتی، آموزش ابتدایی، الهیات، زبان و ادبیات فارسی، و علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان تدریس می‌شود و امسال برای نخستین با در رشته جغرافیا نیز در این دانشگاه دانشجو می‌پذیرد.
وی گفت: همچنین امسال طبق ماده ۲۸ تعدادی از افرادی که از سایر دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شدند، جذب خواهند شد و در دوره یکساله آموزش‌های لازم را برای جذب در آموزش و پرورش می‌گذرانند.

اختصاص ۹۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای ساخت خوابگاه
رییس دانشگاه فرهنگیان استان در مورد تأمین خوابگاه دانشجویان این دانشگاه گفت: از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه پسران و ۲۵ میلیارد تومان هم برای ساخت خوابگاه دختران اختصاص یافت.
لنگری بیان کرد: تا کنون ۱۲.۵ میلیارد تومان از سوی شرکت نفت برای ساخت خوابگاه دختران تأمین شده و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در حال ساخت این خوابگاه است.
حدود ۳۵ هزار دانشجو در ۳۹ مرکز آموزش عالی دولتی، نیمه دولتی، آزاد و مووسسات آموزش عالی خراسان شمالی تحصیل می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا