برترینهای کسب و کارعمومی

خط خدماتی چیست؟

در این صفحه می‌خواهیم در مورد شرایط خرید خط خدماتی، هزینه خدماتی کردن خطوط اوپراتور ،حداقل زمان برای تبدیل خطوط تبلیغاتی به خطوط خدماتی، فرم تعهدنامه خدماتی، مبلغ سفته برای دریافت خط خدماتی و هر اطلاعاتی که برای خطوط خدماتی لازم است به شما ارائه می‌شود تا بتوانید شماره خدماتی بگیرید و یک راهکار برای دریافت خط خدماتی بدون اینکه سفته دهید به شما نشان می‌دهیم؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

خطوط خدماتی چیست؟

در پنل اس ام اس سرشماره‌ها به دو شاخه پیامک خدماتی و پیامک تبلیغاتی دسته‌بندی می‌شوند. خط خدماتی برای ارسال پیامک‌ اطلاع رسانی به افرادی که مجموعه ما را می‌شناسند و یا منتظر دریافت پیامک ما هستند (مانند کدفعال سازی و وریفای شماره موبایل) ؛ پیامک‌هایی که با شماره خدماتی ارسال می شود از خطوط بلک لیست عبور کرده و به تمامی شماره‌ها ارسال می‌شود.

شرایط دریافت خط خدماتی چیست؟

برای تبدیل خطوط تبلیغاتی به شماره خدماتی اختصاصی می‌بایست شرکت حقوقی و شناسه ثبت ملی داشته باشید، تعهدنامه خدماتی را تکمیل نمایید و همراه با سفته به ادرس شرکت اموت ارسال نمایید تا مدارک شما به اوپراتور جهت انجام پروسه خدماتی تحویل داده شود.

تکمیل تعهدنامه خطوط خدماتی

برای خدماتی کردن خط بهتر است موارد زیر را رعایت نمایید تا روند خدماتی شدن خط شما با سرعت بیشتری پیش برود چون اگر قوانین زیر را رعایت نکرده باشید اپراتور درخواست شما را برگشت می‌دهد و شما می‌بایست مشکلات و نواقص را برطرف کنید و مجددا فرم تعهدنامه خدماتی را ارسال نمایید و این باعث از دست رفتن زمان شما می شود بنابراین انجام موارد زیر به شما کمک میکند سریع‌تر خط خدماتی بگیرید.

  • کلیه تعهدنامه‌ها به‌صورت تایپ شده و در سربرگ شرکت ارائه گردد.
  • کلیه تعهدنامه‌ها می‌بایست به‌صورت اسکن شده و با‌کیفیت مناسب ارسال شود.
  • در اپراتور ۱۰۰۰ و ۰۲۱، ارسال اصل تعهدنامه الزامی می باشد.
  • فرم تعهدنامه همه اپراتورها یکسان بوده و فقط تعهدنامه متفاوت است که به صورت جداگانه عنوان شده است.

خط خدماتی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

طبق ابلاغیه شرکت ارتباطات سیار ایران، خطوط ارسال پیامک‌ها به دو بخش خدماتی و تبلیغاتی تقسیم می‌شوند.

خطوط خدماتی برای شرکت هاو سازمان‌هایی است که پیامک‌هایشان محتوای اطلاع‌رسانی و ارائه‌ی خدمات به افرادی که تمایل به دریافت پیامک را دارند، ارسال می‌شود. هرگونه ارسال پیامک که بدون رضایت صاحب شماره‌ی گیرنده و بدون اطﻼع آن صورت گیرد، جز دسته‌ی دوم یعنی پیامک‌های  تبلیغاتی محسوب می‌گردد و ارسال  این تبلیغات برای افرادی که خود خواستار لغو وعدم دریافت این دسته از پیامک‌ها هستند تخلف می‌باشد و این ارسال‌ها امکان‌پذیر نمی‌باشد.

خط خدماتی یک حالتی از خط اختصاصی است که با دریافت یک سری مدارک حقوقی و شرکتی اپراتور خط اختصاصی را به خط خدماتی تبدیل می‌کند. توجه نمایید که با خط خدماتی ارسال تبلیغات، ارسال پیامک‌های تبریک و تسلیت، اعلام برنده شدن در مسابقه‌ها، مناسبت‌ها، اس‌ام اس‌های تخفیفات ممنوع است و صرفا ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی امکان‌پذیر است.

کاربردهای خط خدماتی چیست؟

برای مثال پیامک‌های واریز و برداشت بانک‌ها برای مشتریان از طریق همین خطوط امکان ارسال دارد. برای ارسال اطلاع‌رسانی مشتریان سایت‌های فروشگاهی مثل ارسال نام کاربری، رمز عبور، پاسخگویی تیکت ها، اعلام وضعیت سفارش، کد پیگیری، تغییر وضعیت سفارش، ارسال کد مرسوله و موارد این چنینی توسط خطوط خدماتی انجام‌پذیر است.

احسان عزیز:
سفارش گردنبند پروانه طلایی شما ثبت شد.
با تشکر از خرید شما
zicoop.com

مثال واضح‌تر برای اینکه بدانید

اگر دانشگاهی یا مدرسه‌ای خط اختصاصی خود را به خط خدماتی تبدیل کند می‌تواند پیامک‌های اطلاع‌رسانی زمان‌بندی کلاس‌ها را به دانشجویان و دانش آموزان اطلاع‌رسانی کند.

فرض کنید شرکت‌های بیمه برای اطلاع‌رسانی زمان سررسید بیمه‌ها به مشتریان با خط خدماتی پیامک‌های تاریخ انقضای بیمه نامه‌ها را به لیست سیاه مشتریان ارسال می‌کند.

پیامک‌های تبلیغاتی مثل تبلیغات بیمه نامه‌ی آتش سوزی، تخفیف بیمه‌ی شخص ثالث و… ممنوع است و تخلف محسوب می‌گردد.

شرایط دریافت خطوط خدماتی

حال که فهمیدیم خط خدماتی چیست؟ و چه کاربردی دارد میخواهیم به بررسی شرایط خدماتی نمودن خطوط بپردازیم. به طور کلی سه راه برای خدماتی کردن خط وجود دارد تا بتوانید کلیه اطلاع رسانی های لازم و مهم برای کسب و کارتان را به افراد ارسال کنید و از بلک لیست عبور کنید.

خط خدماتی اختصاصی

این خطوط به اشخاص حقیقی داده نمی شود و تنها به موسسه و سازمان های حقوقی اعطا می گردد..پس حتما باید ثبت شرکت کرده باشید. توجه داشته باشید  که حدودا 2 تا 6 ماه زمان می برد تا خط شما خدماتی شود.و با دریافت مدارک لازم جهت تبدیل خط اختصاصی به خط دائمی این امکان صورت می گیرد. توجه داشته باشید پس از خدماتی کردن خطوط اختصاصی هرگز نباید محتواهای تبلیغاتی را ارسال نمایید زیرا این کار باعث بسته شدن خط شما می شود. محتواهای تبلیغاتی مثل : تخفیفات، قرعه کشی ها و مسابقات را نمی توانید ارسال نمایید.

خط خدماتی اشتراکی

حالت دوم برای افرادی است که شرکت ثبت شده ندارند و تنها سایت یا اپلیکیشن و نرم افزاری دارند که  می خواهند پیامک های اطلاع رسانی خود را به کاربران ارسال کنند و با مشتریان خود ارتباط داشته باشند.پیامک هایی مثل ثبت نام،ورود، ارسال کد تایید،پیامک های مربوط به خرید و پیگیری خرید،ارسال کد مزسوله را برای مشترکین خود بفرستید. با داشتن خط های اشتراکی آموت این مشکل حل شده است این خطوط اختصاصی نیستند و شما با این خطوط می توانید برای لیست سیاه مخابرات هم پیامک ارسال کنید. اما شرط استفاده از این است که باید در ابتدا پیامک خود را برای کارشناسان آموت ارسال کنید تا الگوی شما را بررسی کنند ، اگر مغایر با قوانین نبود پیامک شما تایید می شود و می توانید ارسال نمایید.

استفاده از خط خدماتی سامانتل

همانطور که در بالا گفتیم برای ارسال پیامک به خطوط لیست سیاه مخابرات اول داشتن خط خدماتی با شرکت ثبت شده است.دوم استفاده از خطوط اشتراکی برای افرادی که سایت یا اپلیکیشن دارند و اما حالت سوم ارسال پیامک برای لیست سیاه مخابرات با خطوط سامانتل امکان پذیر است.

خطوط سامانتل پیشماره جدید 9999 بدون ارائه سفته برای اشخاص حقیقی هستند که شرایط کمتری نسبت به خطوط خدماتی دارند:

این خطوط به اشخاص حقیقی دارای جواز کسب، دارای نماد اعتماد و یا هر نوع جواز صنفی نیز ارائه می گردد و می توانید به عنوان شخص حقیقی از این خطوط استفاده نمایید.

توجه :

  •  خطوط سامانتل بصورت غیر سفارشی(ارقام بصورت رندوم) ارائه می شود پس امکان انتخاب ارقام وجود ندارد.
  •  این خطوط فقط بصورت 10 رقمی ارائه می گردد.
  •  مدت زمان خدماتی و فعال شدن خط سامانتل حداقل یک هفته کاری می باشد.

سخن پایانی

حالا که با پنل پیام کوتاه و اینکه خط خدماتی چیست و چه کاربردی دارد آشنا شدیم بهتر است هر چه سریع‌تر تبلیغات هدفمند خود را شروع کنید که رشد زیادی برای فروش شما به همراه دارد فقط کافیه وارد سایت آموت شوید و با پر کردم فرم مشاوره اقدام به ثبت نام کنید یا با شماره گیری با همکاران بخش پشتیبانی و فروش ارتباط برقرار کنید و از یک مشاوره‌ی رایگان در زمینه بازاریابی کاری خود لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا