فرهنگ و هنر

پیش‌بینی ایجاد ۶هزار فرصت شغلی در ۹ ماهه سال جاری

مجله زنده خبری/مازندران مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از پیش‌بینی ایجاد ۶هزار فرصت شغلی با صدور ۱۳۵ موافقت اصولی تاسیسات گردشگری در معاونت سرمایه‌گذاری خبر داد.

حسین ایزدی در تشریح گزارش عملکرد ۹ ماهه سال جاری در حوزه سرمایه‌گذاری، اظهارکرد: ۱۳۵ موافقت اصولی تاسیسات گردشگری با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۶ هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال با اشتغال ۵هزار و ۸۸۹ نفر صادر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: در ۲ ماه اخیر حدود ۴۰ موافقت اصولی با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال و ایجاد ۲هزار و ۷ فرصت شغلی صادر شده است.

او همچنین از صدور ۱۴ مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال خبر داد و افزود: با ایجاد مجوز یک تاسیسات گردشگری در ۲ ماه گذشته با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی موافقت شد.

ایزدی با اعلام اینکه ۲۰۷ پروژه گردشگری نیمه تمام به ارزش ۳۶۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۱۵ هزار و ۳۹۵ نفر در حال انجام است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۴۹ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به جذب سرمایه‌گذار خارجی در احداث این شرکت اشاره کرد.

ایزدی با اشاره به ۶۷ طرح مصوب شده در حوزه سرمایه‌گذاری، گفت: این تعداد طرح با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال ۸۰نفر به بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، ملی، رفاه کارگران و صندوق کار آفرین امید معرفی شدند.

او همچنین به معرفی ۸ طرح به مبلغ ۹۸۰ میلیارد تومان به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد.

 ایزدی تصریح کرد: در بحث زیرساخت‌ها ۱۱ پروژه با مبلغ ۷۳ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ملی تخصیص یافت.

به گزارش مجله زنده خبری به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی مازندران وی افزود: برای ۱۲۲ منطقه نمونه گردشگری مصوب هیئت  دولت نهم، ۳۵موافقت‌نامه تاسیس صادر شده، و ۷ منطقه نمونه نیز دارای پروانه بهره برداری است.

انتهای پیام

کارگروه خبری فرهنگ و هنر

معنا و زیبایی را به یکجا می‌برم و با قلمی شیرین، نثر و شعر را به هم می‌آمیزم.
دکمه بازگشت به بالا