برترینهای کسب و کارورزش و نشاط

اهمیت استفاده از کفش بسکتبال استاندارد

چرا شما به کفش های مخصوص بسکتبال نیاز دارید؟

فاکتورهای بسیاری بر عملکرد یک بازیکن در زمین بسکتبال اثرگذاراست. کفش بسکتبال یکی از همان فاکتورهایست که بر عملکرد بازیکن بسکتبالیست تاثیر می گذارد. البته گاهی اوقات بازیکنان غیرحرفه ای بسکتبال علاقه ای به پوشیدن کفش های مخصوص بسکتبال ندارند. آنها اعتقاد دارند که حتی با کفش های مخصوص دو و یا تنیس هم می توانند بسکتبال بازی کنند. البته که این تفکر غلط است.  در اینجا به دلایل پوشیدن این کفش ها می پردازیم:

·         حفاظت از کل بدن شما(به عنوان بازیکن بسکتبال)

تحقیقات نشان میدهد که بسکتبال یکی از 8 ورزش پرخطر جهان است که احتمال صدمه دیدن در آن بسیاراست. پوشیدن کفش بسکتبال یکی از راههای جلوگیری از صدمه دیدن است. نخستین کاری که کفش بسکتبال برای شما می کند محافت از مچ پا است. از پیچ خوردن آن در حین بازی جلوگیری می کند. در ضمن، توانایی محافظت از زانوها و ستون فقرات شما را نیز دارد. علاوه بر این، پوشیدن کفش بسکتبال باعث می شود پاهای شما در حین بازی بسیار راحت باشد.

·         پوشیدن کفش بسکتبال تاثیر بسیاری بر روی عملکرد مثبت بازیکن دارد.

    پوشیدن کفش بسکتبال باعث می شود که پاهای شما راحت حرکت کنند در نتیجه شما بازی بهتری خواهید داشت.

·         صرفه جویی در هزینه ها

هر کفش مخصوص یک هدف خاص تولید می شود. اگر یک بازیکن از کفش های مخصوص دو برای بازی بسکتبال استفاده کند باعث می شود که کفش هایش خیلی زود از بین بروند و فرسوده شوند اگر چه ممکن است شما پول زیادی برای خرید یک جفت کفش بسکتبال بپردازید اما باید بدانید که در عوض کفش شما طول عمر بیشتری خواهد کرد.

اگر میخواهید بسکتبال را بعنوان ورزش حرفه ای خود انتخاب کنید حتما با افراد پیشکسوت مشورت کنید آنها به شما در مورد اهمیت پوشیدن کفش بسکتبال توضیح خواهند داد.

کفش مناسب بسکتبال چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین انتخاب‌‌ها برای هر بسکتبالیستی، خرید کفش بسکتبال است، به خصوص این موضوع برای ورزشکاران حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت می‌باشد. از آنجایی که ورزش بسکتبال از حرکاتی مانند دو، پرش و انجام سریع حرکات تشکیل شده است، نیازمند یک کتانی مناسب است. هنگام انتخاب این کفش باید فاکتورهای مشخصی در نظر گرفته شود تا بازیکن بتواند با پوشیدن این کفش عملکرد خوبی از خود در زمین بازی نشان دهد و از سوی دیگر از وقوع آسیب‌های احتمالی نیز جلوگیری شود. از این رو در این مطلب قصد داریم تا به بررسی ویژگی کفش مناسب بسکتبال بپردازیم و شما را با بهترین کفش‌های بسکتبال آشنا نماییم.

آشنایی با کفش بسکتبال

یک کفش مناسب بسکتبال از عملکرد بالایی برخوردار است و هنگام پوشیدن به شما احساس راحتی می‌دهد. این کفش از رویه‌ای مقاوم و تنفس‌پذیر ساخته شده و انعطاف‌پذیری بالایی را به شما ارائه می‌کند. تمامی اجزای این کفش از بهترین متریال ساخته شده‌اند و در تولید آن‌ها از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده شده است.

قیمت کفش بسکتبال به عوامل مختلفی از جمله برند تولیدکننده و مدل آن بستگی دارد. در برخی از مدل‌های این کفش از فناوری‌های روز دنیا بهره‌گیری شده است که این امر منجر به افزایش قیمت کفش بسکتبال می‌گردد. از طرفی عرضه مستقیم کفش‌های برند توسط ایران والیبال باعث شده است که این محصولات از قیمتی مقرون به‌صرفه برخوردار باشند.

تاثیرات کتونی بسکتبال خوب

یک کتونی بسکتبال مناسب در وهله اول منجر به بهبود عملکرد شما می‌شود. این کفش به صورتی طراحی شده است که به شما امکان انجام انواع حرکات همانند دو و پرش را داده و از طرفی ایمنی بالایی را برای پاهای شما ایجاد می‌کند. با استفاده از یک کفش مناسب شما می‌توانید نگرانی کمتری بابت پای خود داشته باشید و تمرکز خود را بر روی بهبود عملکردتان بگذارید.

از ویژگی دیگر کتونی مناسب بسکتبال این است که در هنگام انجام تمرینات ورزشی مانع از آسیب‌دیدگی پا و مچ پا می‌شود. این کفش‌ها از ضربات وارده به پای شما هنگام دویدن و پریدن بر روی زمین جلوگیری کرده و همینطور مشکلات رایجی از قبیل درد کمر و ستون فقرات را کاهش می‌دهند.

ساختار یک کتونی مناسب بسکتبال

یکی از مهم‌ترین ویژگی کفش مناسب بسکتبال که باید مورد توجه قرار بگیرد، نوع سایز آن است. این کفش‌ها در ارتفاع زیاد، متوسط و پایین تولید می‌شوند و هر کدام از آن‌ها دارای قابلیت‌های مخصوص به خود می‌باشند. کفش‌های بسکتبال بلند قادر به محافظت از مچ پا بوده و دارای یک لایه اضافی ثابت هستند. این کفش‌ها میزان مصدومیت ورزشکاران را از سمت مچ پا کاهش می‌دهند.

کفش بسکتبال متوسط حمایت کمتری از مچ پا به عمل آورده و بدون ایجاد وزن اضافی، یک حصار مناسب برای مچ پا ایجاد خواهند کرد. مدل دیگر نیز کفش‌های بسکتبال کم ارتفاع هستند که به افزایش سرعت و چابکی ورزشکاران کمک کرده و از وزن کمتری در مقایسه با سایر کفش‌ها برخوردار می‌باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌‌های کفش مناسب بسکتبال، قسمت میانی آن است که باید از بالشتک مرغوب و باکیفیتی تشکیل شده باشد. فناوری بالشتک در پاشنه و جلوی پای کفش نیز مورد استفاده قرار گرفته و از ایجاد فشار اضافی به پاها جلوگیری می‌نماید.

در قسمت زیره کفش بسکتبال از ماده مصنوعی یا لاستیکی استفاده می‌شود. این زیره باید صاف و پهن باشد تا به حفظ تعادل شما کمک کند. بهترین نوع زیره کفش بسکتبال، دارای الگوی استخوان شاه ماهی است. این زیره به ایمنی پاهای شما کمک کرده و مانع از لیز خوردن می‌شود.

جالب است که بدانید، کفش بسکتبال باید براساس پست انتخاب شود. به عنوان مثال، مدافع نیازمند حرکت بسیار سریعی است و باید در طول فعالیت خود جابه‌جایی و تغییرات زیادی را تجربه کند؛ درنتیجه کفش مناسب بسکتبال برای این پست نباید سطح پایین باشد؛ زیرا پشتیبانی مناسبی را از پا به عمل نمی‌آورد. در حال حاضر کفش‌های گسترده و متنوعی برای ورزشکاران تولید می‌شود، اما قبل از خرید این کفش‌ها باید اندازه کفش خود را تعیین نمایید. در صورتی که نمی‌دانید از کجا شروع کنید، توصیه می‌شود که از یک بسکتبالیست حرفه‌ای مشورت بگیرید.

بهترین کفش های بسکتبال

قبل از خرید کفش مردانه و زنانه لازم است تا با بهترین مدل‌های آن آشنا شوید. در ادامه بهترین کفش‌ نایکی بسکتبال را به شما معرفی می‌کنیم.

کفش زنانه نایکی مدل Nike Court Vision Io

این مدل از کفش بسکتبال نایک از چرم مصنوعی ساخته شده که منجر به افزایش دوام آن می‌شود. وجود قابلیت تهویه هوا در این کفش، تنفس‌پذیری مناسبی را برای پاها به وجود آورده و از طرفی استفاده از کفی استاندارد و آنتی‌باکتریال در این محصول، بهداشت مناسبی را برای پا ایجاد می‌کند. کفش نایکی زنانه مدل Nike Court Vision Io به دلیل داشتن زیره لاستیکی مقاوم، چسبندگی و کشش عالی داشته و یکی از بهترین گزینه‌ها برای ورزش بسکتبال محسوب می‌شود.

نیم بوت مردانه نایکی مدل NIKE AIR MORE UPTEMPO ’96 EMB

به کارگیری بالشتک هوایی Visible Air در این کفش، راحتی و ایمنی فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورد. برند نایکی در ساخت این محصول از کپسول قابل ارتجاع برای ایجاد راحتی بیشتر نیز بهره برده است. رویه نیم بوت مردانه نایکی مدل NIKE AIR MORE UPTEMPO ’96 EMB از جنس چرم جیر و الیاف مصنوعی بوده و زیره آن لاستیکی است.

نیم بوت مردانه ریباک مدل Reebok Question Mid

یکی دیگر از بهترین کفش‌های بسکتبال، نیم بوت مردانه ریباک مدل Reebok Question Mid است. این محصول با داشتن لایه میانی EVA، شرایط راحتی را در زمان استفاده برای پاها فراهم کرده و همینطور به دلیل برخورداری از فناوری hexalite فشار وارده از سطح زمین را به حداقل میزان خود می‌رساند. جنس زیره این کفش ریباک نیز از رابر مقاوم در برابر سایش و لغزش است که مانع از به‌هم خوردن تعادل شما هنگام انجام حرکات ورزشی می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا