عمومی

اسکان بیش از یک‌ هزار گردشگر فرهنگی در مدارس آستارا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بیژن خالقوردی پور در گفت وگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: یک‌هزار و ۱۶۸ نفر از گردشگران فرهنگی در قالب ۲۳۳ خانوار از ۲۸ اسفند سال گذشته تاکنون در مدارس شهرستان آستارا اسکان داده شده‌اند که بیشتر از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی بودند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا تعداد مدارس مجری ستاد اسکان فرهنگیان را ۱۲ واحد آموزشی با ۹۶ باب کلاس درس در سه درجه الف، ب و ج عنوان کرد و افزود: کلاس‌های فوق به یخچال، اجاق گاز، پتو، پنکه، تلویزیون و دیگر امکانات رفاهی مجهز می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام امکانات آموزش و پرورش شهرستان آستارا ازجمله خانه معلم با ۶ اتاق و ۲۲ تخت، هم چنین پنج سوئیت اقامتی جهت رفاه حال گردشگران فرهنگی به کار گرفته شده است، بیان کرد: از آغاز اجرای طرح اسکان موقت فرهنگیان ۲۰۰ نیز در قالب ۵۳ خانوار در مراکز فوق پذیرش شده‌اند.

خالقوردی پور با بیان اینکه ۹۰ درصد از پذیرش‌ها به صورت الکترونیکی و ۱۰ درصد نیز به صورت دستی انجام می‌شوند، افزود: ستاد اسکان گردشگران فرهنگی واقع در بلوار خرمشهر، آموزشگاه استثنایی عدالت تا ۱۰ فروردین امسال آماده پذیرش از میهمانان نوروزی بوده و ۳۰ نفر در ستاد فوق فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به توزیع ۲۰ هزار عدد بروشور راهنمای گردشگری و اقامتی با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان آستارا در بین مسافران تصریح کرد: گردشگران فرهنگی در کنار اقامت در مراکز موقت ستاد اسکان می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان مرزی نیز دیدن کنند.

دکمه بازگشت به بالا