استانی

مجلس و دولت زمینه مشارکت مردم را در جهش تولید فراهم کنند

مجله زنده خبری/گیلان امام جمعه آستارا با تاکید بر اینکه توجه به توان و ظرفیت مردم زمینه ساز موفقیت های بزرگ برای کشور است، گفت: مجلس و دولت زمینه مشارکت مردم را در جهش تولید و پیشرفت اقتصادی را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی امروز یکشنبه ۵ فروردین در گفت وگو با خبرنگار مجله زنده خبری با بیان اینکه ابتدا باید به فلسفه و ماهیت شعار سال که همه ساله از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تعیین اولویت و سیاست اصلی مسئولان کشور برای مدیریت در آن سال انتخاب و نامگذاری می شود بپردازیم، اظهار کرد: شعارهایی که از سوی ایشان انتخاب می شود بیانگر نتیجه تحقیق و بررسی و تحلیل وضعیت موجود کشور و نیازسنجی برای تمرکز بر روی هدف مورد نظر است.

وی، افزود: در سال های اخیر به خصوص در دهه گذشته، نوع شعارهای بیان شده توسط رهبر عزیزمان با محوریت اقتصاد و با نگاه ویژه به مسأله تولید داخلی بوده است.

وی، ادامه داد: جهش تولید پیشتر در سال ۱۳۹۹ توسط ایشان به عنوان شعار سال بیان شده بود، جهش به معنای یک گام بلند و رسیدن به یک هدف دوردست است که نشانگر آمادگی برای رسیدن به یک افق و آینده روشن در بحث اقتصاد و به دنبال آن اصلاح امور مادی و معنوی زندگی مردم است.

ارومی، گفت: اما امسال قید مشارکت مردم هم به این شعار اضافه شده و این نکته را خاطرنشان می کند که برای رسیدن کشور به آینده ای روشن باید مردم هم در صحنه حضور و مشارکت داشته باشند.

امام جمعه آستارا افزود: حضور مردم همانطور که در صحنه های مختلف سیاسی، اجتماعی و حتی مشارکت های نوع دوستانه مؤثر است، یقینا در صحنه اقتصاد و تولید هم بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

ارومی با اشاره به اینکه لازمه تحقق شعار سال فرصت دادن به مردم یعنی سرمایه گذاران خرد و کلان بخش خصوصی است که با آسان کردن امر سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های خوب تشویقی بتوان نقدینگی موجود در جامعه که در اختیار مردم است و گاهی به جای قرار گرفتن در مسیر تولید صرف بازارهای سوداگرانه می شود را به این سمت جذب کرد، افزود:‌ مجلس و دولت دو بازوی قوی و مکمل یکدیگر در مدیریت کشور هستند.

امام جمعه آستارا، گفت: مجلس می بایست با آسیب شناسی موانع مشارکت مردم در تولید با وضع قوانین کارگشای جدید و یا اصلاح قوانین دست و پا گیر گذشته زمینه را برای اقدامات عملی و اجرایی دولت در تحقق شعار سال و فراهم کردن مشارکت مردم در امر تولید و در نهایت جهش تولید فراهم کنند.

وی اظهار کرد: پیشرفت های خوبی که در زمینه های علمی و فناوری توسط دانشمندان جوان ایرانی به دست می آید، این نوید را می دهد که اگر قوانین مناسب و حمایت های شایسته از این جوانان صورت بگیرد می توانند داشته های علمی خود را وارد چرخه تولید و رونق اقتصادی کشور کنند که این مهم جز با همراهی مجلس و دولت محقق نخواهد شد.

ارومی تصریح کرد: مردم به عنوان رکن قوی و پایه اصلی نظام جمهوری اسلامی یکی از عوامل مهم اقتدار و غرور ملی هستند، مردمی که در سختی ها نظام و کشور خود را به خوبی همراهی می کنند و در خوشی ها نیز شادی خود را با هموطنان تقسیم می کنند.

وی ادامه داد: مردمی که ایثار و از خودگذشتگی را در دوران دفاع مقدس و در دوران سخت کرونا به خوبی ثابت کرده اند و وقتی رهبر عزیزمان از مردم می خواهد که در این شرایط مهم و حساس که اقتصاد کشور نیازمند حضور و مشارکت آنان است، یقینا مردم نیز به پاسخ و ندای رهبر خود لبیک خواهند گفت.

امام جمعه آستارا گفت: اگر مسئولان و دولتمردان شرایط و زمینه را برای مشارکت مردم به خوبی فراهم کنند و حمایت های لازم را انجام دهند، شاهد سرازیر شدن سیل مشتاقان جهت مشارکت در جهش تولید خواهیم بود.

ارومی تاکید کرد: مردم عزیز هم توجه داشته باشند اصلاح سبک زندگی و پرهیز از زندگی های تجملاتی و تشریفاتی که امروزه دامنگیر اقشار مختلف مردم شده، و تلاش برای عبور از مصرف گرایی می تواند توان و سرمایه مردمی را در مسیر جهش تولید و رونق اقتصادی برای کشور قرار دهد.

امام جمعه آستارا افزود: پرهیز از سرمایه گذاری در کشورهای خارجی یا بازارهایی همچون ارز دیجیتال، طلا و ارز که علیرغم داشتن سود مالی خوب هیچ منفعتی برای تولید و رونق اقتصادی کشور ندارد نیز از دیگر مواردی است که به عنوان نقش مردم در تحقق شعار سال می تواند اثر گذار باشد که امیدواریم با حمایت های مسئولین و ایجاد شرایط خوب اقتصادی زمینه را برای جهش تولید با مشارکت مردم فراهم گردد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا