برترینهای کسب و کارعمومی

چرا کارتریج خط می اندازد؟

علت چاپ خطوط سیاه روی کاغذ توسط پرینتر در حین پرینت گرفتن، هنگامی‎که یک کار مهم و یا یک ارائه پیش رو دارید، به خصوص اگر زمان کمی در اختیار داشته باشید، می‎تواند بسیار ناامید کننده باشد.این یکی از شایع ترین مشکلات پرینترها است که بسیاری از مردم تجربه می کنند و به طور معمول زمانی اتفاق می ‎افتد که بیش از هر وقتی به پرینتر خود نیاز دارید. خبر خوب این است که می‎ توان آن را رفع کرد!

علت راه راه شدن و خط انداختن کارتریج + راه حل - کاماپرس

مهم ترین دلیل چاپ خط های سیاه بر روی کاغذ توسط چاپگر خراب شدن کارتریج است. البته دلایل دیگری هم وجود دارد که در این مقاله در مورد پرینترها و خطوط سیاه خواهید آموخت:

  • چه چیزی خطوط سیاه را ایجاد می‎کند یا صفحه را لکه دار می‎کند
  • نحوه رفع خطوط سیاه هنگام پرینت
  • در مواجهه با خطوط کمرنگ یا چاپ نشده چه باید کرد؟

چه چیزی باعث چاپ خطوط سیاه روی کاغذ هنگام پرینت یا صفحات پرینت شده می شود؟

علت خطوط سیاه روی کاغذ توسط پرینتر چندین دلیل وجود دارد که ممکن است باعث شود پرینتر شما خطوط سیاه و یا لکه هایی روی صفحه ایجاد کند. در اینجا برخی از مشکلات مربوط به پرینترهای مختلف ذکر شده است:

  1. خطوط سیاه یا اثراتی در هر دو طرف صفحه، گاهی اوقات در وسط صفحه.
  2. چاپ نشدن بخشی از متن (همیشه در یک محل و یا در نقاط مختلف)
  3. لکه‎های روی صفحه (همواره در یک محل و یا در نقاط مختلف)

پیشنهاد ما این است که ابتدا، شروع به تمیز کردن پرینتر خود کنید و ببینید آیا این راهکار باعث حل سریع موضوع خواهد شد یا خیر. احتمالا در بسیاری از موارد از موثر بود این کار شگفت زده خواهید شد. اما اگر تمیز کردن موثر نبود، موارد زیر را امتحان کنید:

خطوط سیاه یا اثراتی در هر دو طرف صفحه

علت:

درون پرینتر، به کمک غلتک ها و اغلب یک قطعه فیلم که نقش تسمه نقاله را بازی می‎ کند (به نام کمربند انتقال) منتقل می‎ شود. این اتفاق زمانی می ‎افتد که غلتک ها یا کمربند انتقال داخل پرینتر کثیف شده و یا با پودر تونر اضافی پوشیده می‎ شوند و هنگامیکه کاغذ از داخل پرینتر عبور می‎کند، “اثراتی” در صفحه باقی می‎ماند.

این امر معمولا مربوط به زمانی است که اثرات در هر دو طرف صفحه دیده می‎شوند. اگر اثرات یا لکه ‎ها در سراسر صفحه یا حتی در وسط قرار داشته باشند، ممکن است به علت آسیب دیدن کمربند انتقال باشد.همچنین اگر یک لکه گرد و خاک یا قدیمی روی یک غلتک یا کمربند انتقال چسبیده باشد، خطی در قسمت پایین به جا می‎گذارد.

راه حل:

مراحل زیر به رفع این مشکل کمک خواهند کرد:

  1. یک تکه پارچه بدون پرز، دستکش‎های لاستیکی (به طوری که تونر با دستانتان تماس نداشته باشد)، مقداری الکل ایزوپروپیل و یک برس نرم رنگ آمیزی بردارید و به آرامی هر غلتک لاستیکی را که می‎توانید به آسانی آن را بردارید تمیز کنید.
  2. به کمک یک جاروبرقی، همه ذرات تونر که داخل پرینتر پخش شده‎اند را خارج کنید.
  3. با یک پارچه‎ی بدون پرز، کمربند انتقال را به آرامی پاک کنید (همه پرینترها ندارند).
  4. اگر همه این موارد نتوانست مشکل را حل کند، ممکن است لازم باشد غلتک انتقال / کمربند انتقال را تعویض کنید.

هشدار: حتما از دستکش استفاده کنید و کمربند انتقال را با انگشتان خود لمس نکنید، در غیر این صورت ممکن است علامتی روی آن بجا بگذارید که باعث بروز مشکلات چاپی بیشتری ‎شود. حتما مراقب باشید و اگر از توانایی خود برای انجام این کار مطمئن نیستید، یک تکنسین پرینتر پیدا کنید که در تمیز کردن پرینتر تجربه داشته باشد.

چاپ نشدن بخشی از متن (همیشه در یک محل و یا در نقاط مختلف)

علت:

چند دلیل ممکن برای این امر وجود داشته باشد، بنابراین شاید لازم باشد هر یک را بررسی کنید تا متوجه شوید چه اتفاقی افتاده است، اما در اکثر موارد، مشکل توسط ایجاد می‎شود. کمترین قیمت چاپگر لیزری را از ما بخواهید.

پرینتر لیزری با یک پرتو لیزر کار می‎ کند که تصویری از آنچه می ‎خواهید پرینت بگیرید بر روی یک سیلندر فلزی سبز به نام درام یا یک دستگاه فوتوالکترونیک، “طراحی” می‎ کند. این درام سپس هنگام عبور، تونر را بر روی کاغذ منتقل می‎ کند. درام یک قسمت قابل تعمیر و قابل تعویض از پرینتر است و هم می ‎توان آن را در تونر تعبیه نمود و هم جدا از تونر در بالا یا پایین آن قرار داد.

اگر درام به دلیل وجود اثر انگشت یا گرد و غبار روی آن آسیب ببیند، ممکن است باعث شود که بخش هایی از چاپ از بین برود، زیرا کثیفی مانع از انتقال تصویر به صفحه کاغذ خواهد شد.

همچنین این مشکل ممکن است به دلیل آسیب دیدن آینه‎ای که پرتو لیزر را منعکس می‎کند و یا به دلیل یک یونیت فیوزر آسیب دیده ایجاد شود. فیوزر نیز یک قسمت قابل تعمیر و قابل تعویض در پرینتر است که تونر را ذوب می‎کند تا به کاغذ بچسبد. این قسمت همچنین نیرویی برای انتقال تونر اعمال می‎کند، بنابراین اگر بخشی از آن آسیب دیده باشد، ممکن است انتقال تونر به کاغذ متوقف شود.

راه حل:

متاسفانه، این قطعات به راحتی قابل تمیز کردن نیستند، اما مراحل زیر ممکن است به حل این مسئله کمک کنند:

  1. اگر یک کارتریج تونر اضافه دارید، آنرا تعویض کنید، چون ممکن است ناقص یا خراب باشد.
  2. یونیت درام را تعویض کنید – این کار در بیشتر مواقع مشکل را حل خواهد کرد.
  3. یونیت فیوزر را تعویض کنید.

هشدار: هرگز به سیلندر فلزی سبز (یونیت درام) دست نزنید. اگر مطمئن نیستید که از عهده انجام این کار برمی‎آیید، از یک متخصص کمک بگیرید.

لکه‎های روی صفحه (همواره در یک محل و یا در نقاط مختلف)

علت:

اگر لکه هایی روی صفحات کاغذ می‎ بینید و این لکه‎ ها همیشه در یک مکان قرار دارند، معمولا نشاندهنده برخی از آسیب‎ها به درام و یا غلتک‎ها است (به مشکل 2 چاپ نشدن بخشی از متن نگاه کنید). این امر می‎تواند به طور بالقوه مربوط به یک غلتک باشد.

اتفاقی که می‎افتد این است که درام و یا غلتک ممکن است اثر انگشت یا خاک داشته باشند و باعث شود تونر هنگام عبور از فیوزر، به صورت لکه روی صفحه کاغذ بپاشد.اگر علامت ها هر بار در مکان‎های مختلف قرار داشته باشند، مشکل احتمالا مربوط به درام است.

راه حل:

نگاهی به داخل پرینتر بیندازید و ببینید آیا می‎توانید هیچگونه گرد و خاکی را روی درام و یا هر غلتکی که ممکن است ایجاد مشکل کند مشاهده کنید. مراحل زیر را به طور متوالی انجام دهید و قبل از هر قدم ، یک پرینت بگیرید تا متوجه شوید که مشکل رفع شده است یا خیر.

  1. غلتک را تمیز کنید.
  2. اگر کارتریج تونر دارید آن را تعویض کنید، چون ممکن است ناقص یا خراب باشد.
  3. یونیت درام را تعویض کنید.
  4. یونیت فیوزر را تعویض کنید.

مراقب باشید و در صورت لزوم از کسی‎ کمک بگیرید. دستکش های خود را فراموش نکنید و تونر را بدون دستکش به دست نگیرید.

چاپ شدن برخی از خطوط  در صفحات پرینت شده

زمانی که پرینتر شما صفحات را کمرنگ چاپ می‎کند و یا اصلا چاپ نمی‎کند چه؟

این مسئله کمتر رایج است و به همین دلیل روی آن تمرکز نکردیم اما نگران نباشید، به این مورد هم می‎پردازیم!

خطوط کمرنگ یا از دست رفته صفحه به طور معمول توسط کارتریجی ایجاد می‎شود که مهر و موم آن به طور کامل برداشته نشده است و یا اینکه چیزی به غلتکها یا یونیت درام می‎چسبد و یک خط از تونر یا جوهر را به هنگام چاپ مسدود می‎کند.

معمولا این مورد را می‎توانید با انجام موارد زیر رفع کنید:

  1. درام، هد چاپ، کارتریج جوهر و یا کارتریج تونر را چک کنید تا مهر و مومی را که باید هنگام نصب برداشته شود یا حتی حباب های چسبنده پشت آن را، بررسی کنید.
  2. پرینتر را تمیز کنید.
  3. کارتریج درام یا تونر را تعویض کنید.

هر یک از مراحل فوق را به ترتیب انجام دهید و بعد از هر مرحله یک پرینت بگیرید، چرا که ممکن است نیازی به انجام تمام مراحلگاهی اوقات چاپگر های جوهرافشان و حتی پرینتر های لیزری روی خروجی چاپ خود اثری از خود به جای می گذارند و بسیاری از کاربران این مشکل را گزارش کرده اند.

در ادامه در مورد همه دلایل خط انداختن کارتریج احتمالی در مورد اینکه چرا چاپگر شما لکه بر روی کاغذ می گذارد صحبت کنیم. ما همچنین بهترین راه حل برای هر کدام را مورد بحث قرار خواهیم داد تا بدانید برای جلوگیری از لک شدن جوهر چه کاری باید انجام دهید. یکی از بهترین پرینترهای خانگی پرینتر اچ پی است.

چرا کارتریج خط می اندازد؟

خطوط سیاه و لک روی سند شما ممکن است نشان دهنده کثیف بودن چاپگر شما باشد. کثیفی، گرد و غبار یا تونر انباشته شده روی غلتک ها یا تسمه انتقال می تواند باعث ایجاد لکه و لکه بر روی کاغذ در هنگام عبور از کاغذ شود. تمیز کردن چاپگر، به ویژه غلتک های آن، یکی از راه حل های ممکن برای رفع لک های سیاه روی کاغذ است. یک کارتریج جوهر نشتی یا معیوب ممکن است پشت خط انداختن کارتریج روی سند شما نیز باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا