عمومی

پیش بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن برگ سبز چای در شفت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مهدی نقدی در گفت و گو با خبرنگار آنلاین ضمن تسلیت شهادت شهید جمهور و همراهانش اظهار کرد: برداشت برگ سبز چای در شهرستان شفت از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه ۶ واحد کارخانه چایسازی در شهرستان شفت فعالیت دارند، افزود: ۳ شعبه خرید برگ سبز چای در این شهرستان فعالیت می‌کند که کشاورزان می‌تواند برگ سبز خود را با قیمت به فروش برسانند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شفت با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار تن برگ سبز چای برداشت شده است، ادامه داد: از این آمار ۹۰ درصد برگ سبز درجه یک و ۱۰ درصد درجه دو از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود برداشت برگ سبز چای مشابه پارسال باشد، اضافه کرد: هر برگ سبز درجه یک به مبلغ ۱۸ هزار تومان و درجه ۲ به مبلغ ۱۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

نقدی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن برگ سبز چای از باغات شهرستان شفت برداشت شود، بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن چای خشک هر ساله در این شهرستان تولید و برای مصرف روانه بازار می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ شهرستان چای خیز در استان گیلان و مازندران کشت چای انجام می‌دهند بیان کرد: شهرستان شفت در رتبه تولید چای مقام ۶ را در استان گیلان به خود اختصاص داده است.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه ۳۴۰۰ کشاورز بهره بردار در ٢٢٠٠هکتار باغ چای در سطح شهرستان شفت به کشت چای می‌پردازند، گفت سالانه بیش از ۱۱ هزار تن برگ سبز چای در این شهرستان تولید می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا