استانی

مشارکت حداکثری در انتخابات کشور و نظام را بیمه می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاري مجله زنده خبری، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ضمن اشاره به اهميت حضور در انتخابات رییس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، اظهارداشت: انتخاب اصلح در انتخابات ضرورتی انکار ناپذیر است و مردم با آگاهی و شناخت در این عرصه بهترین انتخاب را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری با تاکید بر اینکه در روند انتخابات به جای نقد شخصیت، نقد گفتمانی انجام شود، خاطرنشان کرد: نامزدها انتخابات و طرفداران آنان باید اخلاق را رعایت کنند و از توهین و تخریب بپرهیزند.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن قدردانی از تمام اقشار و جناح ها و کسانی که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای افزایش مشارکت کمک می کنند، گفت: حضور و دعوت به مشارکت حداکثری در پای صندوق های رأی یک عبادت سیاسی و ارزشمند است.

 رئیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه طی سخنانی مشارکت حداکثری در انتخابات را مهم عنوان کرد و گفت: خروجی انتخابات ایجاد وحدت و انسجام ملی است و این  مهم در صورتی محقق می شود که همه دست اندرکاران و مسولین انتخابات و مسولین ستاد ها قانون مدار و اخلاق مدار باشند .

حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده تاکید کرد: براساس ارزش ها و آموزه‌های اسلامی رفتار ما باید در چارچوب قانون و اخلاق باشد و اگر تعدی به قانون صورت بگیرد قطعا دستگاه قضایی برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این جلسه، پیشگیری از جرایم انتخاباتی و برخورد با تخلفات انتخاباتی را وظیفه کلی دستگاه قضایی در انتخابات عنوان کرد و گفت:قانون فصل الخطاب و مهمترین معیار،ملاک و مبنای اقدام و عمل است و همگان باید موازین قانونی مرتبط با انتخابات را رعایت کنند.

ایلالی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی دستگاه قضایی اتخاذ تدابیر بازدارنده و بکارگیری سازوکارهای نظارتی مبتنی بر اجرای سیاست ها و برنامه های پیشگیری از وقوع جرم است.

وی ادامه داد: با برگزاری این جلسات هشدار ها و تذکرات لازم داده شده و از تخلف انتخاباتی چشم پوشی نخواهد شد. 

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان نیز با تاکید بر اینکه کوچکترین خطای تخلفی را هیات های نظارت انعکاس کنند،گفت: با رعایت تقوا وقانون و با آگاهی کامل عمل شود.

عابدینی مقدم افزود: تمام روند برگزاری انتخابات در حال رصد است و در مسیر قانون و در مسیر درست با مشارکت حداکثری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا