استانی

نخستین همایش بین المللی زیارت پژوهی با محور «زیارت غدیریه» در قزوین آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری از قزوین؛ نخستین همایش بین المللی زیارت پژوهی با محور «زیارت غدیریه» روز شنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، سید علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی و جمعی از اساتید دانشگاه و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی برگزار شد.

محمد مولوی دبیر علمی همایش در این نشست اظهارداشت: عید غدیر روز رحمت للعالمین است و زیارت غدیریه از معتبرترین زیارتهاست که توسط امام هادی(ع) زمانی که توسط معتصم دعوت شد به سامرا انجام شد و از طریق اسناد معتبر بدست ما رسیده که محور اصلی آن تبری از دشمنان و تولی دوستان ائمه و فضائل امام است.

نخستین همایش بین المللی زیارت پژوهی با محور «زیارت غدیریه» در قزوین آغاز به کار کرد

مولوی تصریح کرد: ۳۰ آیه قرآن به فضایل امام پرداخته و در احادیث تاریخی نیز گزارشی از داده های روایی و تاریخی در فضیلت امام علی(ع) است.

وی بیان کرد: این همایش با هدف ارتقای تعالیم و آموزه های زیارتنامه های اهل بیت برپا شده است.

این مدیر گفت: دو پژوهشکده زیارت پژوهی داریم که شامل پژوهشکده« حج و زیارت» و «زیارت پژوهی و گردشگری» که در دانشگاه فردوسی است و در دانشگاههای مختلف بر اساس اهمیتی که به زیارت قائل هستند فعالیت می کنند و این همایش در این راستا برپا شده و تلاش می کنیم بتوانیم دستاورد خوبی داشته باشیم.

مولوی تصریح کرد: افتتاحیه این همایش امروز است و مراسم اختتامیه آن در سال اینده در خرداد ماه با ارائه مقالات بین المللی خواهد بود و تا پایان شهریور ماه چکیده مقالات ودر پایان آذرماه اصل مقالات و داوری ها انجام می شود.

نخستین همایش بین المللی زیارت پژوهی با محور «زیارت غدیریه» در قزوین آغاز به کار کرد

دبیر همایش بین المللی زیارت پژوهی اظهارداشت: این همایش در چهار محور« اعتبار پژوهی در زیارت غدیریه»، «تربیت پژوهی »و«معرفت پژوهی در زیارت غدیریه» و فضائل علوی ساماندهی شده است و در کنار آن یک سری نشست هایی هم برای ارتقای سطح فرهنگ زیارت پژوهی و یک مدرسه غدیریه به شکل نوین تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا